Vlákno názorů k článku Neidealizujme si online nákupy od kk - Tak to je vas nazor a zkusenost. Ja...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 19. 5. 2007 15:41

    kk (neregistrovaný)
    Tak to je vas nazor a zkusenost. Ja mam zrovna s timto shopem jinou, pomerne priznivou. Uz jsem nakoupil 3krat a pokazde v podstate vse v poradku.
    No ja si na nejakou jejich chybu pockam - takze musim chte-nechte u nich i nadale nakupovat, abych je (jak se povedlo vam) nachytal.
  • 17. 5. 2007 23:34

    Martin Šuba (neregistrovaný)
    Nerad se opět pletu do vaší "hádky o slůvka", ale pane Koláři, my nemáme proč posílat upomínku na neuhrazení faktury za zboží, které bylo posláno na dobírku. To zní nějak divně - to se nestává - takový "dluh" vymáháme po poště nebo dopravce. Není ta upomínka k nějaké jiné objednávce kterou jste u nás měl? Pokud říkáte, že objednáváte jak na sebe, tak na firmu, jak převodem, kartou, tak i na dobírku - není vyloučeno, že se vám ty informace namíchaly přes sebe a ta upomínka se buďto týká jiné z objednávek nebo je možná i z jiného eshopu.
    Nechcete mi ji poslat do mailu, bych se na to podíval?

    Stran neznalosti přesného termínu expedice zboží z některých komodit: to je bohužel realita na našem trhu. Za to mi můžete možná oprávněně nadávat, ale tohle jeden člověk ze dne na den nezvládne vyřešit. To lze, jak jsem již naznačil, pouze vyřazením takového dodavatele, neobchodováním s ním. Řeším to individuálně, někdy to ukončím, někdy ponechám a doufám v to, že zákazník bude akceptovat i lehkou nepřesnost v našem odhadu dodání "výměnou" za to, že vůbec takovou položku po netu mohl objednat.

    Pane Koláři, snažím se vám vaše podněty postupně vysvětlovat - ale Vy přicházíte pořád s dalšími a dalšími selháními. Byl bych rád, pokud bych vás alespoň v něčem uspokojil a nebyl jen v defenzivě např. proti opakovanému napadání za nějaké telefonáty - tomu se opravdu bránit neumím, to nezládnu vyvrátit.
  • 17. 5. 2007 10:58

    anonymní
    Ach jo... je mi Vás opravdu líto že si sedíte na vedení (nemyslím to špatně, sranda) a tak se ještě jendou překonám...:-)

    uškodil jste mimo jiné eshopu v tom, že tím, že jste říkal, že jste VŽDY u nich platil předem a oni se k Vám špatně chovali, tak dáváte o eshopu poněkud horší obraz než je skutečnost, protože zákazník platící předem je vždy pro eshop váženější zákzaník již jen proto, že eshopu důvěřuje (což prokazje platbou předem) a tedy by si měl eshop dávat setsakrametsky pozor, aby jeho důvěru neztratil... tedy jste to posunul do přísnější roviny... Pak ale píšešte že jste VŽDY platil dobírkou a vysvětlujete to tím, že jednou jako fyz. sooba podruhé jako firma a tak že jste to popletl... Nebylo těch popletení třeba víc??? Ono totiž kdybyste napsal, že platba byla dobríkou a oni Vás upomínali o zaplacení, tak je snad každému jasné, že nejde o chybu či nefér jednání, ale spíše jako o úsměvný omyl, který nemá logiku (u platby předem jistou logiku má) Samozřejmě by se stávat němělo ani jedno ani druhé, ale jak jste sám ukázal, ani Vy nejste neomylný... Použiji oblíbené přirovnání: letadla by také neměli padat a padají, přesto lidé jimi dál létají...(a to jde o život a ne o zpoždění dodávky zboží)

    Jinak já to uškodění eshopu neomezoval jen na to, co mi pořád podsouváte, to jen jen část.... To další uškodění je např. v tom, že z údaje o skladu/neskladu vyvozjete automaticky lhaní, což při aplikaci stejné "logiky" říkáte, že jste lhář sám také - podrobněji mylnost úvahy jsem vysvětlil v dříve odkazovaném příspěvku:
    http://www.lupa.cz/clanky/neidealizujme-si-online-nakupy/nazory/181940/
    Paralela v kamnmeém obchjodě je ta, že když bude v regálu poslední kus zboží a koupí jej zákazník těsně před Vámi , také si asi nepůjdete stěžovat že tabule pře vchodem, která Vá sláká na tento výrobek je nepravdivá (v době vašeho vstupu do obchodu totiž nebyla - to je podstata těch špatných úvah) No a jak se zboží ddruhý den do regálu doplní, tak zase tabule bude mít své opodstatnění, ale dle vaší logiky když byste tam tu tabuli viděl i druhý den jdouce kolem, tak budete hřímat jací jou to darebíáci, že včera prodali poslední kus a ani tabuli nesundali (to že zboží mezitím doplnili jaksi nepřipustíte)

    Na druhou stranu je třeba říct, že samozřejmě větších "fópá" :-) a neseriozností se zřejmě dopustil eshop a ne Vy, nikd yjsem netvrdil opak a jako zástupce eshopů se jen a jen přimlouvám za přísnost vůči eshopům a kladení vyšších nároku na ně, alespoň to pomůže pročistit vody... Ale tato přísnost a tvrdost musí být spravedlivá, nikoli postavená na omylech a spletení a apod...

    A teď mi prosím po pravdě řekěnte: opravdu Vám nic z tohoto dosud nedošlo nebo se jen snažíte vyhrát diskusi za každou cenu? Mne nejde o žádné vítězství v diskuzi, mne jde o podstatu a to ať je vstřícnější k zákzaníku či eshopu, oběma stejným metrem... potíž je v otm, že lidé často měří rádi jen vždy té druhé straně...:-)
  • 16. 5. 2007 20:45

    LK (neregistrovaný)
    Ne, politik nejsem. Zato vy jste opravdu nějaký bystrý. Opět ocituji mou otázku, kterou jsem vám položil a snažil jsem se jí formulovat tak jednoduše, aby to pochopil i méně schopný jedinec:
    Protože píšete, cituji - "zbytečně tak škodíte jak eshopu či eshopům", odpovězte, v čem jsem tomuto e-shopu uškodil.

    Čeho jsem se dočkal? Minislohové práce o tom, že jste už x-krát odpovídal a následně upřesnění, že "pokud lhal e-shop, lhal jsem i já". Vskutku briskní odpověď na otázku "v čem jsem e-shopu uškodil" (protože to přesně jste tvrdil dnes v 12:42).

    Protože jste již poněkolikáté prokázal svou schopnost nerozumět textu (a dokonce i vcelku jednoduchému), opravdu není jakákoliv další diskuze plodná.

    Přesto vám za diskuzi děkuji, protože obohatila mou zkušenost o zajímavý typ člověka s neméně zajímavým uvažováním a vyjadřováním. Příště tak lépe poznám, s kým má smysl diskutovat a koho je lepší ignorovat.

    Těšilo mě.
  • 16. 5. 2007 18:55

    anonymní
    no já opravdu myslel, že stačí poukázat na ten příspěvek(y) na které(ý) jste reagoval... nevěděl jsem, že vám dělá problém jej přečíst...

    Tak ted yznovu a jinak:

    já se nepřu v tom kde se přete pořád dokola Vy proboha... podstata toho co jsem psal, není v tom, že by tato Vaše nepsrávná infomace o druhu platby měla vliv na to co poukazujete...

    ale podstata je v tom, že Vy jednání eshopu považujete za lež a přitom to být lež nemusí... pokdu byste stejný model vyvozování uplatnil na sebe, lžete stejěn jako ten eshop... viz můj příspěvek výše(dávám sem odkaz aby nebylo na Vás hodně textu :-) :

    http://www.lupa.cz/clanky/neidealizujme-si-online-nakupy/nazory/181940/

    kdybste četl a hlavně myslel, věděl byste to

    Ale to už je opravdu oparvdu neapsledy co jsem Vám vyhověl a odpověděl asi již potřetí na to samé co se pořád ptáte dokola a co se snažíte vnutit jako jablko sváru něco co ve sváru není, jen abyste odvedl pozornost... nejste vy politik pane???? :-) ti to také tak dělají...
  • 16. 5. 2007 17:27

    LK (neregistrovaný)
    Rozumím, namísto jasné a konkrétní odpovědi, kterou jsem žádal (protože z vaší slohové práce, kde "je to několikrát zodpovězeno", jsem to nepoznal), se dočkám další slohové práce se zdůvodněním, proč mi neodpovíte.
    Snažil jsem se pochopit, kudy se vaše myšlenky ubírají, zbytečně. Další debata tedy postrádá smysl.
  • 16. 5. 2007 17:02

    anonymní
    ptáte se mne na něco co jste dostal již několikrát zodpovězeno, naposledy přesně v příspěvku na který ragujete!!! Navíc mi vkládáte stále něco do úst a vytrháváte z kontextu jak věci své, tak mé... prosím, opravdu pořádně čtěte a čtěte to, co je napsáno a přemýšlejte o tom a ne to, co si myslíte, že je napsáno, to je rozdíl.. patrně máte problémy s vnímáním, nemyslím si totiž, že byste to dělal záměrně... opravdu se mi nehce a není mým cílem Vám donekončna vysvětlovat že 2+2=4 a nikoli 3 ani 5, tím spíše když jsem Vám to již několikrát napsal v různých místech v této diskusi... Nemyslím to špatně...
  • 16. 5. 2007 12:53

    LK (neregistrovaný)
    Hrách na stěnu házet je užitečnější. Jediné, v čem jsem pochybil a co jsem uznal, že jsem zaměnil platbu předem za dobírku. Zda si kvůli tomuto jednomu pomýlení, navíc pro podstatu věci zcela nepodstatnému, někdo vyvodí, že vše, co jsem napsal je lež a pomluva, s tím samozřejmě nic nenadělám.

    Pokud máte pocit, že jsem e-shop mylnou informací o typu platby poškodil, zodpovězte prosím zcela konkrétně, bez vytáček a maximálně na dva řádky na otázku, co jsem zmínil nahoře:
    1. Platíte zboží na dobírku. Přesto vám e-shop pošle upomínku, že nemáte uhrazenou fakturu za odebrané a zaplacené zboží.
    2. Platíte zboží předem. Přesto vám e-shop pošle upomínku, že nemáte uhrazenou fakturu za odebrané a zaplacené zboží.

    Protože píšete, cituji - "zbytečně tak škodíte jak eshopu či eshopům", odpovězte, v čem jsem tomuto e-shopu uškodil.
  • 16. 5. 2007 12:42

    anonymní
    ehm... nezlobte se, ale ten kdo tu necháope nejsem já... stačí číst pozorně a pak nemusíte psát eseje k nečemu co nebylo předmětem mé poznámky... já se s Vámi přece nepřu v otm zda to má či nemá vliv na problém.... jistě že na problém ne, to jsem ani netvrdil, ale má to vliv na to, a to jsem opět psal výše, že sám dělátze něco co u druhých tak rád kritizujete... tedy uvádění nepřesných informací... Víte, ono na podstatu problému to vliv nemá, ale má to vliv na vytváření negativního obrazu kritzizovaného eshopu, potažmo nyní se to obrátilo proti Vám samému... protože hodn ělidí si nyní řekne: no, on tady hřáímal na eshop, ale sám neměl pravdu, tedy je otázka v čem a zda vůbec pravdu měl... už chápete, že zd enejde jen o ten jeden Váš problém, tedy chybu či lajdáctví eshopu či jak to nazvat, ale i to co uvídám já... Pro Váís by bylo dobré, kdybyste se vymanil ze svého bludného kruhu, kdy pro (asi správnou) kritiku nějaké činnosti eshopu se sám dopuštíte něčeho podobného a zbytečně tak škodíte jak eshopu či eshopům obecně tak i v očích těch co mají nadhled sám sobě... Splést se může každý, al ejd eo to si chybu přiznat a postavit se k ní čelem jak zde mnohkráít zaznělo právě od dotčených zákazníků... Umí to i zákazník? :-) Eshop většinou ano... Aby nevznikla mýlka že jakožto provozovatel eshopu eshopům nějak naddržuji, tak dodávám, že jsem zde daný postup eshopu kritizoval stejně tak jako v nečem Váš postup... zjeména jsem upozorňoval na ot, že daný eshop Vám v podstatě nechtěně přiznal lež, když říkal, že se to mohlo stát nočním importem "skladové dostupnosti" což je právě ten kámen úrazu, kdy daný eshop stav skladu u dodavatele patrně vydává za stav skladu svého, což je opravdu u seriozního eshopu nepřípustné a náš eshop by si to nikdy nedovolil. To že to nemusí mít vliv na termín dodoání na tom nic nemění. Základní etika čehokoli, říká uvádět pravdu a nemlžit za cenu nalákání... Ono nakonec na to tyto eshopy stejně časem dojeddou, protože když to zákazníci zjistí, půjdou jinam, třeba k nám...:-) Nicméně zákazník, který toto vyžaduje, by sám měl dodržovat podobnou etiku, tedy nemlžit, neuváídět nepřesnosti a o to více někam do éteru, kd edruhá strana nemusí mít možnsot se k otmu vyjádřit, nemusí si diskuse všimnout, diksusí je tisíce...

    Závěr: ano, vámi kritizovaný eshop zcela evidentně pochybil, ale Vy bohužel také...ikdyž jinak.... To že to nechápete nebo neuznáte na tom nic nemění...:-)
  • 16. 5. 2007 9:23

    LK (neregistrovaný)
    Zcela evidentně jste nepochopil, kde je problém.
    Ohledně toho, že jsem dostal upomínku za neplacení, je zcela irelevantní, JAKÝM způsobem platba proběhla, pokud je VYLOUČENÉ, že bych mohl dostat zboží dříve, než bych zaplatil. Což jak dobírka, tak platba předem splňují. Jediná možnost, jak bych mohl dostat zboží, aniž bych ho uhradil, je platba PO dodání. Proto opravdu nevidím jako zásadní problém, když jsem se spletl a napsal předem, i když to byla dobírka. Na _podstatě_ problému to nic nemění. JAK to může vrhat na e-shop horší světlo? Člověče, zamyslete se trochu. Porovnejte dvě situace:
    1. Platíte zboží na dobírku. Přesto vám e-shop pošle upomínku, že nemáte uhrazenou fakturu za odebrané a zaplacené zboží.
    2. Platíte zboží předem. Přesto vám e-shop pošle upomínku, že nemáte uhrazenou fakturu za odebrané a zaplacené zboží.
    V čem je jednání e-shopu lepší či horší v prvním či druhém případě? Vždyť jde úplně o ten samý problém! Jak by tedy můj omyl s typem úhrady mohl na e-shop vrhat horší světlo?

    Pokud e-shop slibuje zboží skladem a ono skladem není, tak zaprvé _podstata_ problému je úplně jiná, protože pokud skladem je, já ho dostanu, pokud není, dostat ho nemohu. Vy zde nevidíte rozdíl oproti předchozí situaci
    Dále - pokud minutu přede mnou objedná někdo to samé a e-shop mě přesto nechá zakoupit to samé zboží ještě jednou, považuji to za podvodné (lživé), protože není žádný problém ošetřit situaci, aby se objednané zboží blokovalo.
    No a navíc - pan Šuba jasně psal, že "Ale jsou komodity (jako i vámi uváděná vrtačka), u kterých ty expedice neznají ani dodavatelé, o to méně eshopy". Takže jak potom lze u takového zboží uvádět stav skladu a expedice, aniž by provozovatel nevěděl, že to není pravda?
    Prostě - ano, já jsem chybu udělal a přiznal, avšak pouze "administrativní", stejně jako u toho příkladu z bouračkou, kdy vůbec nejde o to, zda to auto bylo modré či žluté, ale zda to bylo na přechodu a zda byl řidič ožralý. Proto mi přijde opravdu účelové srovávat to s e-shopem, který neví, kdy zboží může dostat, přesto ho nabízí jako skladem a kdyby se člověk po třech či čtyřech dnech neozval, čekal by na expedici do 24h kdoví jak dlouho.

    Pokud přesto obě situace vnímáte jako ekvivalentní, máte na to samozřejmě právo - já to lépe vysvětlit nedovedu, proč já je ekvivalentní nevidím.
  • 15. 5. 2007 22:54

    anonymní
    no, jde o to že děláte sám to co u jiných kritizujete.... eshop když vám dodá později nebo má údaj skladem a minutu před vámi někdo objendá to samé a tak již skladem není také nemusí být lež ale vy to za lež automaticky považujete... říká se tomu "zamést před vlastním prahem, a pka kritizovat"... Nehledě na to, že vrháte o něco horší světlo na eshop... to že si to třeba eshop zaslouží na otm nic nemění...
  • 15. 5. 2007 21:59

    LK (neregistrovaný)
    Lež je výpověď, o níž její mluvčí (lhář) ví nebo s jistotou předpokládá, že se nezakládá na pravdě, a svému posluchači ji sděluje tak, aby ji uvěřil. Většinou se tak děje z úmyslu získat si nějakou výhodu či zakrýt chybu nebo zakázanou věc kvůli její prozrazení.
    Tolik Wikipedie, inteligentní čtenáři i dříve pochopili, že se tedy těžko mohlo jednat o lhaní. To zaprvé.

    Zadruhé jsem u patro.cz nakupoval pro dva účty, soukromý a firemní. U soukromého jsem platil buď kartou či převodem vždy předem, u firemního až na jednu platbu předem vždy dobírkou. V prvním příspěvku jsem tedy spletl použitý účet.

    Zatřetí, jak jsem psal výše, je pro daný kontext zcela irelevantní, zda jsem platil dopředu kartou, dopředu převodem nebo na dobírku. Podstatné je, že nemohlo dojít k situaci, že bych obdržel zboží, za které jsem nezaplatil.

    Máte-li trauma z toho, že jste byl tak sprostě obelhán, je mi to velmi líto, nechtěl jsem vám ublížit a způsobit trápení.
  • 15. 5. 2007 21:27

    SK (neregistrovaný)
    Hmm, "Samozřejmě máte pravdu, platil jsem dobírkou, jako vždy." a "Objednávky na patro.cz jsem platil vždy předem." - tak ve kterém případě jste nám všem tady tedy lhal?
  • 15. 5. 2007 18:09

    LK (neregistrovaný)
    Vy jste opět úplně mimo. Platbu předem jsem zmínil POUZE a JEDINĚ v odstavci o upomínce, spíš jako perličku, že těch problémů na patro.cz je podstatně víc. Tady se ocituji: Objednávky na patro.cz jsem platil vždy předem. Mimochodem, to nebránilo tomu, abych od patro.cz dostal upomínku za neuhrazenou zásilku. Abyste mě zase nepodezříval "z útoku" či "ze lži", mail stále mám ve schránce, datum 6.3.2007 5:06 a ...
    Čili ano, neřekl jsem to přesně, ale na podstatě věci to vůbec nic nemění. Asi jako kdybych řekl "ožralý řidič v červeném golfu mě srazil na přechodu " a on ten golf byl ve skutečnosti zelený. Taky bych v takovém "nemluvil pravdu", ale nikoliv na úkor významu celého vyjádření a v žádném případě bych tou nepřesností nikoho nepoškodil. Takže - podstata je, že jsem neplatil předem, ale na dobírku a to VYLUČUJE neuhrazení zásilky, protože ani v jednom případě bych zboží nemohl dostat. Když vás to tak zajímá, mail měl předmět Nezaplacené faktury po lhůtě splatnosti.
  • 15. 5. 2007 13:30

    anonymní
    Ač jsem se v předchozím příspěvku vyjádřil proti eshopu se kterým mát eproblémy, že patrně přiznal lhaní zákzaníkům v údajích "skladem", tak zde se ukázala ale i částečná pravda eshopu, tedy že nespokojený zákzaník při šíření negativních zkušeností nemluví vždy plnou pravdu... postavil jste to na tom, že jste platil předem a ukázalo se, že nikoli... no, aleposň, že jste to uznal... Ale to jak píšete že jste dostal "upomínku" to by mne vážně zajímalo jako provozovatele eshopu, tedy to zda to bylo nazvaná jako upomínka... protože něco takového jako provozovatel eshopu považuji ze strany eshopy za něco nemístného, v otm Vám dávám z apravdu i kdyby jste opravdu platit měl a nezaplatil tak nazávat to upomínkou je jen další důkaz zmíněného eshopu o nevážení si zákazníka...
  • 15. 5. 2007 0:38

    LK (neregistrovaný)
    Děkuji za odpověď. Samozřejmě máte pravdu, platil jsem dobírkou, jako vždy. Podstatné je, že při tomto způsobu úhrady jsem nemohl mít nezaplacenou dodávku a přesto jsem upomínku dostal - to bylo to, co jsem chtěl sdělit.

    Víte, problém není v tom, že bych nebyl schopen akceptovat fakt českého pseudokapitalistického prostředí, ale několikanásobné selhání v patro.cz na různých úrovních (špatné označení zboží skladem, neinformování o nedodržení slíbené doby dodávky, arogantní přístup "snad jste si nemyslel, že zboží označené skladem vedeme opravdu skladem" od první osoby, ke které jsem se dovolal až po "tak chcete prudit nebo chcete dostat tu vrtačku" od vedoucího a další již zmíněné problémy. To byl pro mně byl signál, že něco nefunguje, jak by mělo, a že to není výjimka, protože je to v mnoha rovinách.

    Nemá smysl se v tom dál šťourat, z mé strany bylo řečeno asi vše, co mělo nějaký smysl.
  • 15. 5. 2007 0:20

    anonymní
    Tak ač zastánce eshopu a zde mluvící spíše v duchu trpělivého vysvětlování zákzaníkům, že eshop vždy nemusí být ten špatný, tak zde se musím postavit na stranu zákzaníka a to poměrně důrazně. Pokud píšete, že nočním importem naáhnete dostupnost do eshopu, tak to je právě to špatné na co zde zákzaníci poukazují, a to, že natáhnete skladovost kterou prezentujete jako skladovost svou a nikoli dodtavatle, tedy vědomě lžete za účelem nalákání. To že to nemusí mít na termín dodání vliv na otm nic nemění. Prostě podáváte nepravdivé infomrace a seriozní eshop by si toto neměl NIKDY vědomně dovolit a ještě se tím ohrazovat. My v našem eshopu si toto alepsoň nikdy nedovílíme. Skladem máme označeno pouze to co je skladem přímo u nás, to co máme plně pod kontorlou, ikdyž i v tkaovémpřípdě se samozřejmě může vyprodat před změnou stavu (více objendávek ve sledu za sebou apod.) Raději máme skladem označeno minimum položek, ale pravdivě. Za seriozní eshopy se musím vyslovit pro kultivaci prostředí vůči zákazníkům a postup vašeho eshopu odmítnout. Je mi líto, dříve jsem se Vás zde v obecné rovině zastával, ale v této věci pravdu zcela jistě nemáte. Jedině že byste na vašem eshopu měli místo "skladem" "skladem u dodavatele", pak by bylo vše OK (možná že je, nevím nedíval jsem se...) Zajímala by mne Vaše reakce...
  • 14. 5. 2007 23:37

    Martin Šuba (neregistrovaný)
    Zkusím jen základní reakci:
    Zpětně nemám jak vysondovat, jaká skladová dostupnost byla v době tvorby vaší objednávky u produktu uvedena. Ale pokud to, že je zboží skladem, tak jeho faktické nedodání obratem mohlo být způsobeno např. touto situací:
    99% dodavatelů poskytující aktualizace skladových stavů tyto umožňuje získat jednou za den, a to zpravidla v noci (kvůli zatížení serverů). Takže pokud nočním importem natáhneme, že skladově dostupný ten produkt je, tak je dost možné, že se v průběhu dalšího dne, než jste fyzicky objednat i Vy, nějaký poslední kousek prodal. Objednávku máme od dodavatele řádně potvrzenou, nemáme důvod kontaktovat zákazníka - přesto zboží nedorazí a musí se objednat opět. Nestává se to často, ale někdy to takhle náhodně dopadne. Tohle nepíšu jako výmluvu, ale jako náznak vysvětlení.
    O tom telefonátu se opravdu již těžko dá cokoli říct, když je to s odstupem a tak trochu "slovo proti slovu". Nicméně možná ne všechno, co píšete, je skutečně tak - např. tuto objednávku jste rozhodně neplatil předem, ale na dobírku.

    Vážený pane Koláři, omlouvám se vám za způsobené komplikace. Pokud jsme vás jako zákazníka ztratili, tak mne to mrzí. Nicméně možná někdy budete schopen akceptovat fakt vyplývající z českého pseudokapitalistického prostředí, že prozatím není vše jasné, průhledné a vždy rychle k vyřešení - že se snažíme, ale chce to ještě čas na ladění procesů našich, dodavatelů i dopravců atd.
  • 13. 5. 2007 23:20

    LK (neregistrovaný)
    Vážený pane Šubo, dopisovat si se mnou nemusíte, s někým od Vás (nejdřív obchodníkem, pak vedoucích e-shopu) jsem to řešil po telefonu asi 20 minut s výsledkem, který Vás velmi rozhořčil. Protože to dopadlo tak, jak jsem popisoval, nebylo více co řešit, přestal jsem u patro.cz nakupovat a tím to pro mně skončilo. Chyba se může stát každému, nemám problém s tím to pochopit, ale důležitý je přístup k chybě a tam jsem dost narazil.

    Pokud tvrdíte, že u mnou uváděné vrtačky neznají termín expedice ani dodavatelé, přijde mi velice sprosté nabízet jí na webu jako "skladem, expedice do 24h".

    Možná jsme tenkrát hovořili přímo spolu, protože argument "máme desítky tisíc spokojených zákazníků" jsem slyšel a přiznám se, že mi je to vcelku jedno, když v mém případě někdo udělal podraz (označil skladem zboží, které skladem nebylo). Navíc mi to přidělalo problémy, protože jsem v pondělí objenával zboží s expedicí do 24h, jelikož jsem potřeboval v pátek vrtat - na příští pondělí byli objednáni dělníci a kladivo dorazilo až o dva dny později - ve středu. Budete-li si to chtít dohledat, číslo objednávky je 607005818, objednána 29.1. a "expedice do 24h" proběhla o osm dní později, tj. 6.2. balíkem BO9402582726C.

    Snažíte se vše zlehčit, že "není vyloučeno, že se toho půlka vlastně vůbec nestala". Hovor s vedoucím e-shopu ani obchodníkem jsem si nenahrával, čili můžete říct "lžete, tohle jsme nikdy neřekli". Je to prostě tvrzení proti tvrzení, i když já opravdu nemám důvod si vymýšlet, zvlášť když jsem patro.cz ještě o Vánocích na svém blogu vychvaloval (takže jak vidíte, podělím se nejen o zápornou, ale i kladnou zkušenost, je-li důvod): http://birdie.porcus.cz/item/jak-u-shopingcity-cz-delaji-z-lidi-debily

    Ostatně i v tom příspěvku se můžete dočíst, že mi opravdu nevadí si na výrobek počkat, pokud vím, že čekat budu. Vadí mi, když někdo lže (tvrdí to, co není pravda, třeba o skladové dostupnosti zboží, které skladem není).

    Nemůžete však popřít, že jste jako "skladem, expedice do 24h" označili zboží, které skladem nebylo a do 24h jste ho neposlali, kdybych to telefonicky neurgoval, přišlo by to kdoví kdy a vše výše uvedené jsem se při telefonické urgenci opravdu dozvěděl. Jediné, co bych rád upřesnil, je slovo "vysmáli". Nemyslel jsem to doslova jako "hahaha, my to tak neděláme", ale v kontextu i předchozí věty to vyznělo "no snad jste si nemyslel, že my bychom to tak dělali".

    Ke zbytku příspěvku a hodnocení českých zákazníků - nevím, jak to dělají ostatní, já nemám důvod verbálně útočit. Do telefonu jsem se slušně představil a negativní zkušenost jsem zde v diskuzi popsal tak, jak se stala. Objednávky na patro.cz jsem platil vždy předem. Mimochodem, to nebránilo tomu, abych od patro.cz dostal upomínku za neuhrazenou zásilku. Abyste mě zase nepodezříval "z útoku" či "ze lži", mail stále mám ve schránce, datum 6.3.2007 5:06 a Message-ID: <034501c75fa4$c7a05fc0$0f2fa8c0@nwt.local>.

    Vysvětlení ve stylu "nevíme, proč to neodešlo, asi selhal dodavatel" nevidím jako adekvátní řešení celé situace. Bylo by zajímavé, kdybyste se čtenáři diskuze dozvěděli, proč se nikdo neobtěžoval mi zavolat a říct "omlouváme se, máme ten a ten problém a slíbené zboží nedodáme včas" (ostatně on by stačil i neosobní mail z automatu), proč objednávku nikdo neřešil, dokud jsem se neozval, proč bylo označené jako skladem zboží, které skladem nebylo a proč bych si měl domýšlet, že "skladem" je myšleno "skladem u našeho dodavatele".

    Evidentně jste nepochopil, co mi vadilo. Byl to následný přístup patro.cz k problému.

    Proto bych byl nerad osočován z anonymních vymyšlených útoků jen kvůli tomu, že jsem udělal negativní zkušenost a podělil jsem se o ní pod článkem o problémech s online nákupy.
  • 12. 5. 2007 15:01

    anonymní
    Ač váš konkurent (v jiném sortimentu) nebo z jiného pohledu kolega :-) obecně s Vámi musím ohledně principu fungování eshopů a dodaveteských vztazích NAPROSTO souhlasit! Já si myslím, že eshop vždy nemusí být konkurentem kamenného obchodu a naopak, každé má své plusy a mínusy jak pro obchodníka tak pro zákazníka a každý má svůj okruh zákzaníků....je jasné, že řešení co vyhovuje jendomu nemusí druhému a naopak... Někdo pro něco rád zajde do kamenného, jiný si to objedná přes eshop (pohodlnost, cena, větší zdroj infomracíí, nedostupnost v kamenném apod...) i s tím, že třeba to zboží nemusí být dostupné, ale to by samozřejmě nebylo v 90 % ani v tom kamenném, což Vy jistě jako obchodník víte, narozdíl od často neprávem dotčených zákazníků...
  • 12. 5. 2007 13:11

    Martin Šuba (neregistrovaný)
    Vážený pane LK (škoda, že vás nemohu oslovit plným jménem, když jste jej neuvedl). Mé jméno je Martin Šuba a jsem vedoucím www.patro.cz. Je mi líto, že si musíme dopisovat takhle přes tuto diskuzi, určitě bychom mnohem více vyřešili v osobním jednání. Pokud neznám potřebné okolnosti, např. číslo objednávky, ze kterého bych si vyčetl kdy a co jste objednával, tak vá nemohu podat potřebné informace a čtenářům této diskuze těžko podám rozumný argument, co a proč se stalo. Píšete emotivně, ale není vyloučeno, že půlka z vašeho textu je smyšlená a většina z toho se vůbec nestalo. Konkrétně za sebe mohu garantovat, že jsem se žádnému zákazníkovi v životě nevysmál a neřekl, že my něco tak neděláme.

    Nicméně jediné, co mohu konstatovat ke všeobecnému tématu skladových dostupností: je zjevné, že jakékoli srovnávání e-shopů s kamennými obchody pokulhává a vždy bude. Cílem eshopů není hromadit zboží skladem. Cílem je nabízet zboží s rozumnou dostupností a za co nejlepší ceny. Pokud by byla potřeba vše skladovat ve svých skladech, tak se náklady neúměrně zvýší a tím by bylo po dobrých cenách pro zákazníky. Samozřejmě se každý eshop musí snažit o co nejpřesnější uvádění doby vyřízení objednávky. To se i nám daří u cca 80% položek. Ale jsou komodity (jako i vámi uváděná vrtačka), u kterých ty expedice neznají ani dodavatelé, o to méně eshopy - a tak někdy opravdu dochází ke kvalifikovaným odhadům. Ale to je prostě jedna z definicí eshopů v českém prostředí, kde ještě i nadále 80% dodavatelů neví, co je automatizovaná výměna dat ve formátu XML, nemá backofficové řešení, podporu, lidi věnující se potřebám e-trhu. V takové situaci by snad asi bylo vhodné s takovými dodavateli ani nespolupracovat. Ale to byste, pane LK, takovou vrtačku a mnoho dalších zajímavých položek nikdy neměl možnost po internetu objednat a obíhal byste kamenné obchody.

    Já si myslím, že je dobré, pokud dostáváme my, provozovatelé eshopů, zpětné vazby od zákazníků. Mnoho z těchto podnětů je pravdivých, lecos z nich se dá zpracovat do vylepšení naší práce. Ale emotivně laděné anonymní útoky opravdu nepomůžou nikomu a patrně ani nic nezlepší. Český zákazník je náročný, nerad však platí a rád verbálně útočí - hlavně anonymně v diskuzích a po telefonu. Ne zcela výjimečně se však ukáže chyba i u zákazníka - ale to už provozovatel eshopu nemá čas vypisovat po diskuzích. Já jsem si dnes tu minutku našel, protože je sobota :-) Je také škoda a samozřejmě se to nedá očekávat, že si tu minutku nenajde a svou pochvalu na naše služby sem neuvede těch cca 50.000 spokojených zákazníků, kteří u nás pravidelně nakupují a vrací se.
  • 11. 5. 2007 13:06

    anonymní
    tak nikdo asi nejsme neomylní, ale myslím, že schopnost čtení mám dobrou i chápání podstaty, stejně tak jako smysl pro nadsázku a rýpnutí...:-)
  • 11. 5. 2007 13:01

    anonymní
    stylisticky a překlopěvě máte pravdu a to uznávám, píši v rychlosti při jiné práci... ale obsahově jsou přesné...:-)
  • 11. 5. 2007 12:28

    anonymní
    HURÁ!!! Konečně to tady také někdo řekl, že podstatou eshopů není zda je či není skladem, ale PRAVDIVÁ informace o možném termínu dodání ať již krátká či dlouhá. A zákazník se sám rozhodne, zda na danou dobu přistoupí či nepřistoupí... Tato doba když pak bude paltit, tak zákazníkovi může být jedno zda je zboží na místě A nebo B nebo se terpve vyrábví v době obejdnání... Dlůležité pro něj je, že zboží dostane v termínu, který byl dekalrovaný!
  • 10. 5. 2007 6:42

    LK (neregistrovaný)
    Kdybyste použil schopnost čtení, jak v mém příspěvku na blogu byste se dočetl, že u takových firem nenakupuji a v mém příspěvku na Lupě, na který reagujete, píšu o patro.cz "U takové firmy fakt nakupovat nehodlám.".
    Děkuji tedy za vaši cennou radu, začnu se jí říďyt (pokud je to ta, co je uvedena víše).
  • 10. 5. 2007 0:18

    anonymní
    jednoduché řešení, příště tam nenakupujte a nakupujte u eshopů, které si to nedovolí, viz můj dlouhý příspěvek víše (název eshopu tam ale nenaleznete, nechtěl jsem aby to vyznělo jako spam nebo reklama...)
  • 9. 5. 2007 19:26

    LK (neregistrovaný)
    Přesně, já jsem si na ten zastřihávač také počkal, když jsem věděl, kdy ho dostanou. Problém není v dodacích dobách, problém je v tom, že e-shopy prostě lžou. Deklarují skladem něco, co v nejlepším případě má na skladě jejich dodavatel a ještě mi řeknou "no snad si nemyslíte, že to budeme držet opravdu skladem, když máme takové ceny". Holt jsem pak pro ně asi blbeček, protože doma mě učili "bílá je bílá" a ne "černá je jen trochu tmavší odstín bílé".
  • 9. 5. 2007 17:40

    Q (neregistrovaný)
    Existují i e-shopy, které fungují tzv. na uzávěrku, mají deklarováno, že expedice zboží proběhne třeba za 2 měsíce, mají uvedený termín.
    Například modeláři to tak dělají.

    Když tam jdu, tak si objednám a pak sleduji jak mi zboží naskakuje.
    Důležité je, že termín dodrží a předem vím do čeho jdu. Mě nevadí dlouhá dodací doba, třeba ty dva měsíce, ale musí být jasně řečeno, že to tak bude, žádní falešní soby.
  • 9. 5. 2007 17:19

    LK (neregistrovaný)
    S dodadími lhůtami je to pravda. Před vánocemi jsem o tom i psal:
    http://birdie.porcus.cz/item/jak-u-shopingcity-cz-delaji-z-lidi-debily

    No a od té doby jsem přišel na to, že i patro.cz dělá z lidí debily. Objednal jsem si vrtačku "skladem, expedice do druhého dne" a když ani za pět dní nebyla expedovaná, zavolal jsem k nim. Víceméně ze mně udělali blbečka, co si myslí, že když píšou "skladem", že by to bylo opravdu "skladem", protože oni tím myslí skladem někde u jejich dodavatele. Když jsem se ohradil, že slušný e-shop v takovém případě uvede "skladem u dodavatele", tak se mi vysmáli ("my to tak neděláme"). A že i kdyby to tak bylo, tak když slibují "expedice do druhého dne", tak že mi to druhého dne pošlou, ať už to je skladem kdekoliv. Místo slušného jednání odpověď ve stylu, zda chci prudit nebo zda o tu vrtačku mám opravdu zájem a chci jí stále poslat. A to nebyl řadovej zaměstnanec, kterej je jouda, ale přímo vedoucí e-shopu. U takové firmy fakt nakupovat nehodlám.

    Schválně si vemte namátkou deset e-shopů. Tak polovina jich nebude mít informaci o naskladnění vůbec a zbylá polovina to bude mít "skladem", i když v reálu ani omylem.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).