Příliš stručný a horkou jehlou ušitý článek. Je hezké nastolit otázky bez odpovědí, ale působí to pak spíše jako upoutávka na služby pana Hladkého, než jako informativní článek.
Takže, pane Hladký, nedělejte nám tu na lupě to, co sám kritizujete (absence informací)
Předem děkuju
Navíc je zde hned několik rozporů s realitou:
popisky jsou důležité u eshopu, který se zaměřuje na produkty, které neprodává silná konkurence.
Jakmile jde o nějaký široce nabízený produkt jako elektro, rozhodující je hlavně cena. Náklady na popisky a kvalitní dokumentaci jsou vyhozené náklady, protože poptávající si to koupí jinde, i kdyby to mělo být o padesát korun levnější.
Druhý důležitý faktor je rychlost a spolehlivost dodání. Opět není v článku zmíněno, asi proto, že na tom SEO specialista nevydělá.
Naopak nějaké H1 a title mají dnes všechny systémy, ty nemá cenu vůbec zmiňovat.
Zajímavé je, že skutečně velké eshopy například nutí uživatele vyplňovat své údaje předtím, než se dozví konečnou cenu i s dopravným (Mall například). Evidentně to má také svůj přínos: "když už jsem si prošel tímhle martýriem, přece to kvůli těm dvěma stovkám nebudu podstupovat jinde znova".
Za jedinou použitelnou radu považuji Google Analytics a sledovat náklady na konverzi.
Dobrý den,co se týče popisných textů, pak zastávám trochu jiný názor. Můžeme uvažovat o tom, že všichni uživatelé, kteří na internetu nakupují si nejprve najdou všechny dostupné informace o produktu v diskusích apod. A pak teprve hledají, kde jej koupí co nejlevněji. Nicméně, pokud na e-shopu předložím uživatelům všechny informace, které on potřebuje o produktu vědět a rovněž je podpořím marketingově co nejsilnějším textem, pak zvýším pravděpodobnost, že tohoto uživatele na e-shopu udržím a on u mne nakoupí. Pokud mu takové informace nedám, předkládám mu možnost, hledat tyto informace jinde, tedy motivuji jej k tomu, aby můj e-shop opustil. A to je pro mne nežádoucí.
> Poštovné a balné je pro mě hned druhá nejdůležitější
To sice ano, ale některé obchody využívají e-shopové řešení ze zahraničí, a tam je poštovné (zvláště USA) silně závislé na lokalitě. Takže v tom software to nejde udělat jinak, než že uživatel vyplní předem alespoň "PSČ". No, a málokterý e-shop Vás bude žádat zvlášť o PSČ a zvlášť o zbytek adresy.
A stejně tak každý tuzemský e-shop, který chce prodávat dál, než do Aše a Jablunkova, musí požadovat adresu zákazníka ještě před výpočtem poštovného. To je logické.
A jak víte, že si ověřujete ten správný model? "Optional" je u některých výrobců zákeřná past.
Můžete si přečíst 100 recenzí na model ABC-123 a potom stejně zjistit, že od minulého měsíce model ABC-123 nese verzi 1.1 (a to není na krabici, ani v popisku, ale zjistíte to až po rozbalení na tišťáku, nebo v administraci). A ve verzi ABC-123 1.1 jsou nějaké fičury optional. A přítomny jsou u verze ABC-123D, která se ale zatím k nám nedováží.
Castecny souhlas. Je ovsem otazka, co to jsou dostatecne informace. Pro mne jde hlavne o diskusi k produktu ci k dodavateli, technicke parametry lze obvykle zjistit i jinak. Ovsem ne vzdy, treba u televize Samsung UE40C6500 se clovek z navodu na Internetu i z tisteneho dozvi, ze televize mam mit SCART, dokonce je vyobrazen. Ve skuetcnosti jej nema.
Dale: pokud vidim, ze produkt nabizi "jedinečnou zkušenost", ci "poskytuje fantasticky obraz", pripadne ma "elegantni design" nebo ze nabizene DVD-R je "vynikající pro zachycení svatebního dne", samozrejme okamzite odchazim.
Houby, tyo platí pouze pro omezený sotriment, kde cena dopravy závdí na vzdálenosti. Drtivá většina výrobků je však dopravena za setnou cenu po celé ČR.
Jakmile na mě v eshopu nejdříve vyskočí identifikační údaje a stále nevím cenu za dopravu, tak eshop okamžitě opouštím. Pouze vyjímečně jsem tedy nucen tam napsat nesmysly, abych se dostal o krok dále a zjistil cenu. Teprve pokud se mi to líbí, pak se vrátím a vyplním pravé údaje.
Presne to si taky myslim. Obzvlaste u vetsiho mnozstvi obdobnych polozek. Napr. zakladove desky, procesory, kocarky, postylky, tak tam fakt nechci pro kazdy typ hledat vsechny paramtery nekde jinde na netu. A pokud je tu e-shop, ktery mi dava aspon ty nejdulezitejsi paramtery pekne na jednom miste, tak ho proste pouzivam jako katalog. Pak je pro mne takovy e-shop automaticky prvnim mistem kam se jdu podivat na vyrobek a kde vyhledavam. A pokud neni rozdil v cene zavratny, tak vetsinou i u neho nakoupim, obzvlast pokud se jedna o drobnost.
Pokud neni magor, tak nekoupi. Nefunkcni web = nefunkcni firma => vysoka pravdepodobnost ze mi bud neprijde zaplacene zbozi, nebo (prakticky 100%) co uvadeji ze je skladem v realu nemaji, pripadne potize s reklamacemi ... nenakupuju u neproverenych prodejcu nebo na webech ktere vypadaji podivne (napr stejny web na 10ti domenach ...)