http://www.theguardian.com/world/2013/feb/13/french-driver-200kmh-car-chase (Each time he tried to brake, the car accelerated, eventually reaching 125mph (200 km/h) and sticking there.)
http://m.rozhlas.cz/radio_cesko/tiskzahranicni/_zprava/zahranicni-tisk-14-unora-2013--1175510
Francouzský deník Courrier picard přinesl zprávu o neuvěřitelné cestě na nákup, kterou zažil 36letý Fracouz Francois Lecerf. Cestou do supermarketu totiž u jeho Renaultu Laguna upraveného pro postižené řidiče selhaly přístrojové systémy a rychlost auta se zablokovala na 200 km/hod.
Lecerf nemohl zabrzdit. Naštěstí se mu podařilo během divoké jízdy po francouzské dálnici zavolat policii. Ta okamžitě vypravila kolonu policejních vozidel, která Lecerfovi vyklízela na dálnici cestu. Zajistila také, aby tři stanice výběru mýtného otevřely pro Lecerfa závory.
Nakonec Lecerfovi došel benzín a auto zpomalilo natolik, že mohl sjet do příkopu na dálnici za městem Dunkirk v Belgii. Řidiči se nic nestalo, nicméně v důsledku vypětí prodělal v krátké chvíli po sobě dva epileptické záchvaty. Lecerfův právník již podal žalobu na Renault za ohrožení života.
Myslím, že už dnes legislativa zásadně pokulhává za technologickým pokrokem. Spousta vozů je dnes vybavena nejen např. adaptivním tempomatem, ale spoustou dalších elektronických systémů, které přebírají činnosti dříve ovládanými výhradně řidičem vozu jako např. parkování, legislativa však dnes neřeší, kdo je případným viníkem v případě jejich poruchy, tedy zda výrobce nebo řidič...