To stahování funguje jako reklama obecně. Udržuje zájem lidí o filmy. Nebýt toho, viděli by pár takových "jedniček" a do kina přestali chodit úplně. Ale díky stahování občas objeví i něco kvalitního a do kina chodí dál.
Samozřejmě to není jenom reklama. Hodně lidí si stáhne film, co už v kině viděli, nebo film, který by jinak vidět nemohli.
Po pravdě řečeno, tomu nerozumím, co se mi snažíš sdělit. Nechápu na tom to, jak může být zažívání téměř výhradně špatných zážitků "reklamou obecně", tedy v positivním slova smyslu.
Anebo ty snad znovu polezeš do hospody, kde tě 9x zmlátili, a 1x jsi se dobře najedl, protože prý chození do takové hospody u tebe udržuje zájem o hospodu? To přeci nedává smysl.
Podívej se třeba na české filmy. Ono je sice hezké, že (hovořím o posledních 15-20 ti letech) jednou za 5 let (ačkoli za posledních 5 let mě žádný nenapadá) vznikne skvělý film. Ale prakticky to působí tak, že s takovým "prtoduktem" se dostáváme, reklama nereklama, do stavu chodím do kina, sleduji v televizi - počkám si, až to budfe v televizi - stahuji, občas v televizi - stahuji, ale stejně se na to nedívám - už ani nestahuji. Návštěvnost v kinech 612 diváků. Co dělají bývalí diváci? Něco jiného.
Mimochodem, za 2015 asi se mi nejvíce líbilo
8 Hrozných (The Hateful Eigh)
Stáhneš 10 filmů, skoro nic tě to nestojí, dodívat se nemusíš na žádný, nebo si to můžeš zrychlit, a 1 nebo 2 se ti z toho třeba líbit budou a sem tam na něco do kina zajdeš (víš, kdy tam jít, aby tě nezmlátili). A jelikož se každému líbí něco jiného, tak si každý vybere. Ten film, co se nám nelíbil, se stal jedním z nejvýdělečnějších. Hlavně, že nemusí nikdo odcházet z kina naštvanej (zmlácenej).
Děkuji za tip, ještě jsem neviděl.
To zdaleka ne vžy platí. Například za rok 2015 byly tak slabé filmy, že z toho žebříčku bych nebyl ochoten platit za žádný. A hned ta jednička, za ni zaplatit, byl bych velmi naštvaný.
Takové filmy, kde stažení funguje jako reklama existují. Například kdysi to takhle zafungovalo u Pána prstenu. Ale u většiny filmů stažení od nákupu odrazuje. Včetně třeba posledního dílu Hobita.