Jsem přesvědčen, že nemáte pravdu. Pokud má algoritmus Google fungovat, tak potřebuje vydavatelský obsah, potřebuje si jej kopírovat, indexovat, analyzovat jej a podle něj přizpůsobovat svůj algoritmus pro vyhledávání v textu. Na základě získaných dat o profilech čtenářů - potenciálních inzerentech - potom cílí své reklamní kampaně, které prodává zadavatelům inzerce.
Vydavatelé zároveň přichází o své tradiční zdroje z inzerce, protože je to Google a Facebook, kdo vysávají převážnou část reklamních rozpočtů na kampaně.
Takže pokud se na tuto problematiku podíváte s kalkulačkou v ruce, tak zjistíte, že vydavatelům skutečně nic jiného, než evropská regulace nezbývá. Tedy pokud to nechtějí zabalit a vyklidit pole uživatelsky vytvářenému a digitálními platformami šířenému obsahu. To by byl konec klasických médií. Otázkou tedy je, zda toto skutečně chceme?
Prostudujte si např. http://en.wikipedia.org/wiki/Monopoly se speciálním zaměřením na větu "Monopolies can be established by a government, form naturally, or form by integration."
Je pravda, že kdyby už něco, tak by byl přirozený monopol. Ale podle mě není žádný monopol.
Monopol znamená, že na straně nabídky je jen jediná firma a jediná možnost jak si danou věc obstarat. Ve vyhledávačích je ale více alternativ. Kdo nechce používat Google, má tady Bing. Kdo nechce používat Google Plus, tak má Facebook, atd.
Pokud se pokusíme spočítat sílu monopolu Googlu pomocí Lernerova indexu zde: https://cs.wikipedia.org/wiki/Monopol
Cena = 0 (vyhledávání je zdarma)
Mezní náklady = 0 nebo nějaké minimální 0,0001
Takže když to spočítáme, tak index vyjde buď 0, takže dokonalá konkurence, nebo v mínusu, což nechápu co by to znamenalo...
Souhlas. Být soudce, tak asi primárně požádám vydavatele, aby definovali, jak by měl Google postupovat, pokud jim platit nechce a současně nechce nijak porušovat jejich skutečná či domnělá práva.
Bude OK, když přestane jejich weby vůbec indexovat? Nebo co by vlastně (krom peněz) chtěli?
Protože pokud je celý požadavek jen o placení, tak to sice dává smysl z hlediska vydavatelů, ale ne už z hlediska práva.
Je to, jako kdybych chtěl, aby mi soused platil za to, že mi jeho strom zastiňuje zahradu. OK, soused strom raději pokácí a já začnu křičet, že mi na zahradu moc svítí sluníčko a chci, aby soused strom znovu vysadil a začal mi za zastiňování platit...
tak drzim googlu palce pred nenazranosti vydavatelu.
OK, monopol google ma, ale neco jinyho by bylo, kdyby prisel Google a rekl jim - dejte mi prachy, nebo nebudu zobrazovat snippety. Ale takhle to nedava hlavu a patu.
Chcete prachy, za to, ze vam zobrazim snippety? Dobre, zadny snippety nebudou. Coze? Klesla vam navstevnost a chcete je zpatky a jeste chcete abysme vam platili? ???