Vlákno názorů k článku Němečtí vydavatelé kapitulovali před Googlem. Boj ale nekončí od Foxtrot - Google není monopol. Používejte třeba Bing, nikdo vám...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 24. 10. 2014 16:11

    Foxtrot (neregistrovaný)

    Google není monopol. Používejte třeba Bing, nikdo vám nebrání. Druhá věc je to, že Google nabízí ty nejlepší a nejkvalitnější služby. Vy ho chcete trestat za to, že se snaží být nejlepší a nejrelevantnější? Pokud ano, tak jděte někam.

    Díky Googlu známe vyhledávání tak jaké je teď. Kdyby nikdy neexistoval, tak kdo ví, jak by to s vyhledáváním na internetu dopadlo.

    Google je jednoduše rozcestníkem internetu, který se snaží dostat uživatele na stránky, kam oni sami chtějí. A když se těmto stránkám nelíbí, že je Google indexuje a přivádí jim tak navštěvovanost, tak u něj nemusí být. Pokud vím, tak se můžete nechat z Googlu odstranit a nikdo vás tam už nenajde. Lidé vás pak najdou třeba pomocí Bingu. Je to vaše volba.

    Ale chtít po Googlu peníze za službu, kterou vám on zdarma poskytuje, tak to je blbost.

  • 24. 10. 2014 16:25

    Foxtrot (neregistrovaný)

    A ještě jedna věc. Pro mě je Google ve vyhledávání něco jako Steam v distribuci her. Steam si taky vybudoval poctivě svoji pozici a je to výborná platforma.

    Třeba nedávno vyhrožoval jeden vývojář, že zabije Gaba Newella. A to jen kvůli tomu, že se stala malá chyba v označení jeho hry na Steamu. Valve okamžitě všechny jeho hry ze Steamu smazalo a přerušilo s ním jakoukoliv spolupráci (čili propagaci jeho her). Za následek to bude mít, že jeho hry nebudou na Steamu, nikdo si jich tak nevšimne a kdo ví jak to tedy bude s jeho kariérou vývojáře.

    Tím chci poukázat, jak zareagovalo Valve. A podle mě zareagovalo dobře. Čili, pokud by měl zareagovat podobně i Google, tak ty weby prostě smaže z vyhledávání a nazdar - máte smůlu. A pokud by chtěli odkazy obnovit, tak by museli souhlasit, že už si nebudou stěžovat.

    Problém je v tom, že tady by asi na Google dopadla nějaká nesmyslná žaloba a idiotští soudci by mu nařídilo ty odkazy obnovit.

  • 24. 10. 2014 16:25

    Miloslav Ponkrác

    „Druhá věc je to, že Google nabízí ty nejlepší a nejkvalitnější služby.“ – argument vycucaný z prstu bez důkazů

    „Vy ho chcete trestat za to, že se snaží být nejlepší a nejrelevantnější? Pokud ano, tak jděte někam.“ – neplatný závěr odvozený z neplatného předpokladu bez důkazů

    Atd.

    Jedna manipulace za druhou i dále.

  • 24. 10. 2014 16:43

    Foxtrot (neregistrovaný)

    1) Google je obecně považovaný za nejlepší (nejrelevantnější) vyhledávač. Proto ho také tolik lidí používá. Informace o tom co je nejlepší jsou ale subjektivní, takže se nedá získat konkrétní důkaz. Nicméně se zkus zeptat lidí, kdo je lepší ve vyhledávání. Jestli Bing nebo Google. Uvidíme kolik lidí si zvolí Bing... - takže částečně podložený argument a tvrzení, které je obecně přijímáno

    2) V té větě není žádný závěr. Pouze otázka a mé subjektivní tvrzení, že pokud na otázku odpovídáte ladně, tak máte jít někam. Nebo snad neumíš číst otazníky? Pokud neumíš, tak si doporučuji zopakovat základní školu.

    Čili, jedna manipulace (nebo prostě jen blbost) za druhou z tvojí strany.

  • 24. 10. 2014 17:01

    Miloslav Ponkrác

    „Google je obecně považovaný za nejlepší (nejrelevantnější) vyhledávač.“

    Rozumím, když už jste byl chycen při manipulaci bez důkazu, odvoláte se na to, že „je považován“. Opět manipulace bez důkazů, jen o level vyšší lež. Po několika takových iteracích jistě dospějete ke lži, kterou už vám většina lidí neprokoukne, prostě se naučíte manipulovat chytřeji, ale to na lživosti nic nemění.

    Argumentovat zásadními věcmi, které nemůžete nijak dokázat, je manipulace, alias vaření z vody. Nic jiného.

    Pokud na vaření z vody založíte celou morální apelaci, pak je opět celý apel manipulací. Ničím jiným.

    xxxx

    „Proto ho také tolik lidí používá.“

    Nejvíce lidí čte Blesk, a proto jsou to nejkvalitnější noviny. – úplně stejný blábol

    xxxx

    „Informace o tom co je nejlepší jsou ale subjektivní, takže se nedá získat konkrétní důkaz.“

    Ale k manipulaci a podpoření vašich domněnek se to hodí ne?

    xxxx

    Atd.

  • 24. 10. 2014 17:43

    Foxtrot (neregistrovaný)

    1) Takže chcete důkaz. Prosím. Zaměřil jsem se na porovnání Bingu a Googlu, protože jsou to dva největší, nejpoužívanější a nejrelevantnější vyhledávače na internetu.

    Bing se snažil pomocí kampaně a "srovnávací soutěže" Bing It On přesvědčit lidi, že má relevantnější výsledky než Google. Sám tvrdil, že v této "srovnávací soutěži" vyhrává. Ale lidé na internetu tvrdili opak. http://searchwilderness.com/bingiton-google-wins/

    Dále Bing zřejmě (podle důkazů) kopíroval výsledky Googlu, když neměl své vlastní. http://technet.idnes.cz/google-pristilh-microsoft-bing-dmy-/sw_internet.aspx?c=A110201_213449_sw_internet_pka

    Z toho mi vychází, že Google je nejlepší vyhledávač co se týče relevance. Bing je asi jeho jediná konkurence a zdá se, že i když se Bing zlepšuje, tak má pořád co dohánět, aby se Googlu vyrovnal.

    2) Jenže vy absolutně ignorujete důvod, proč tam lidé chodí. Tomu říkám prvotřídní manipulace... Lidé kupují Blesk, protože chtějí číst o skandálech. Takže, pokud je Blesk opravdu nejčtenější bulvární časopis, tak na poli bulvárních časopisů vyhrává. Ale nemůžete to srovnávat třeba s MF Dnes, protože tu čte úplně jiná skupina lidí. MF Dnes čtou naopak lidé, kteří chtějí relevantní a pravdivé informace.

    Na Google lidé chodí kvůli tomu, aby zde našli relevantní informace. Vlastně na všechny vyhledávače chodí lidé, aby našli relevantní informace (s výjimkou nějakých těch satirických projektů jako je třeba Necyklopedie - u vyhledávačů příklad nevím). A protože vyhledávače oslovují stejnou skupinu lidí, tak se dá podle toho usazovat i jejich kvalita. Můžu porovnat Bing a Google na základě popularity, ale nemůžu stejně porovnat Blesk a MF Dnes. Snad to chápete.

    3) Je několik typů "nejlepší". Buď to obecné "prostě nejlepší", což je často subjektivní, nebo "objektivní nejlepší", což je v nějakém měřitelném okruhu. Nahoře jak jsem poslal odkaz na ten první článek porovnávající relevanci. Lidé se rozhodovali, které výsledky jsou pro ně lepší. I když je to stále subjektivní co je pro koho lepší, tak nakonec je výsledkem toho měření obecně nejrelevantnější vyhledávač na základě výsledků co lidí poslali. Ale kdyby někdo chtěl, tak na to může říct, že je to subjektivní, protože každý názor je subjektivní. Ale je to nejlepší co máme, abychom změřili kvalitu vyhledávače a zhodnotili co je lepší.

  • 25. 10. 2014 2:13

    Miloslav Ponkrác

    Ad 1) Rozumím, marketinkové materiály jsou ty „nejdůvěryhodnější“ podklady.

    Ad 2) Vyvracíte tedy sám sebe a souhlasíte se mnou.

    Ad 3) Vidím, že se mnou čím dál více souhlasíte.

    Já chtěl jen zadržet váš politický manipulační moráalistický závěr o (bé bé bé, fňuky fňuky, fňuk) „ubližování nejlepším“.

    Jak vidíte, nejste schopen ani hodnověrně prokázat, že Google je nejlepší. Ani že je nejrelevantnější. Nemáte na to žádnou studii, která by se držela seriózního zpracování, seriózního výběru dat, lidí či hledaných frází, a přísně neutrálního statistického testování. Namísto toho začnete s reklamními materiály.

  • 25. 10. 2014 11:48

    Foxtrot (neregistrovaný)

    1) První odkaz není marketingový materiál. Jde o analýzu tweetů, kde uživatelů v daném testu (od Bingu) více volili Google jako relevantnější. To druhé možná nějak zkreslené je, když test prováděl Google, ale nic lepšího jsem nenašel a myslím, že i tak se musí zakládat na pravdě, protože nějaká záměrná lež by Google a kohokoli jiného poškodila.

    Mimochodem, tady je další analýza jako ta první, také Google lehce vede. Zatím jsem žádnou lepší a podrobnější nenašel. A takhle není rozhodně marketingová. http://www.makeuseof.com/tag/bing-google-search-find/

    2) Opravdu nechápu jak jste na tohle přišel. Sám sebe nevyvracím a nesouhlasím s vámi. Tvrdím, že Google se dá hodnotit jako lepší vyhledávač díky své vysoké popularitě právě proto, že lidem na vyhledávačích jde právě o relevanci (jde jim o stejnou věc). Pokud by byl Bing znatelně lepší než Google, tak k němu všichni přejdou. To samé se nedá říct o magazínech MF Dnes a Blesk, kde je lidem o jinou věc.

    3) Pokud to tak je, tak vy musíte stejně jako já tvrdit, že to měření sice není dokonalé, ale na základě dostupných dat nám ukazuje, že v oblasti vyhledávání a relevance výsledků je Google nejlepší. To jsem rád, že se mnou souhlasíte.

    4) Děláte jako bych říkal nějaké lži. To že je Google v současnosti nejrelevantnější vyhledávač je ale prostě pravda dokázaná buď podle článků co jsem poslal nebo prostě podle jeho popularity. Protože, pokud budu prodávat třeba produkt, který je jednostranně zaměřený na to, aby byl co nejrychlejší a bude zdarma, tak si zákazník vždy vybere ten nejrychlejší, který nejvíce splňuje jeho požadavek nejvyšší rychlosti. Stejně jako tady si zákazník vybere vždy ten nejrelevantnější.¨

    5) Když vy si stavíte nesplnitelné podmínky hodnověrnosti, tak je to těžké. Ty nejlepší porovnávací články, které jsem našel, jsem zde poslal a nic lepšího jsem nenašel. Pokud bych našel studii, kterou vy popisujete, tak bych ji určitě poslal, ale nenašel jsem ji. Také jsem hledal v oblasti stáří 4 let, abych nenašel náhodou něco archaického, kde by Google vyhrával ještě víc.

    A to co jsem poslal nejsou reklamní materiály.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).