A hlavne i proto, ze kdyz mate 1 ks zbozi, na ktery cekaji dva zakaznici, pricemz prvni plati kartou a druhy to chce na dobirku, tipnete si, kteremu zakaznikovi bude vyrobek poslan :)
My bereme platební karty, přesto že nás banka odírá o 6% z celkové ceny objednávky včetně DPH a dopravného a přesto, že máme 100% zboží skladem (máme zároveň velkoobchod, takže opravdu vše je skladem a položky, které dochází, se z nabídky e-shopu stahují ještě předtím, než se úplně vyprodají), tak i tak je platba kartou v našemem shopu spíš výjimečná. Převládají dobírky (cca 50%), pak převod z účtu (cca 25%), platba v hotovosti v rámci osobního odběru nebo rozvozu v našem regionu (cca 23%), no a na platby kartou zbývá 1 - 2 % ..........
Problem je spsis v tom, ze informaci o skladove dostupnosti chybne dodavaji samy velkoobchody a dodavatele, od kterych tuto informaci prebiraji e-shopy (a ktere proste nemaji moznost jak tuto informaci overit)
Protože zákazník vás hází do jednoho pytle s ostatními shopy... Ostatně podle toho co píšete je pro vás platba kartou spíše nevýhodná, ne? Akorát máte jistotu, že zákazník zaplatí a zboží opravdu chce.
Objednaval jsem ho o vikendu a objednaval jsem ho u nich protoze tam bylo napsano, ze ho maji skladem. Teda bylo tam napsano "posledni kus skladem" a byl tam uvedeny konkretni sklad (Praha a v Praze na pobocce jsem chtel i vyzvednout). Doruceni jsem mel na pobocku, platbu hotove. Hned po obednani me zarazilo, ze tam stale je "posledni kus skladem" a ten tam zustal az do konce vikendu. V pondeli rano tam bylo tusim "bezne dodavame do 5 dnu". V pondeli pozdeji odpoledne mi prisel mail, ze vysavac bude za tyden.
Tim vic me zaujalo, kdyz se tam s nastupem dalsiho vikendu objevilo "posledni kus skladem". V dalsim tydnu se tam stridalo "bezne dodavame do 5 dnu" s "posledni kus skladem", ve stredu mi oznamili, ze si muzu zbozi vyzvednout.
Takze to trvalo tyden a pul. A o tom, ze o vikednu je posledni kus na sklade me uz asi nepresvedci. Nicmene vysavac uz mam a jinde ho skladem nemeli, takze mi to tak moc nevadi.
Nemáte pravdu. Pokud bude situace stále taková, jak se přesvědčuji dnes a denně, nikdo platit předem nebude.
Typický příklad zrovna dnes: kupuji foťák. Tři e-shopy ho mají veden jako "skladem". Když jsem to všech tří volal, kolik z nich myslíte, že ho skladem opravdu mělo? Ani jeden, dva ho dokonce nebyli schopní ani objednat, protože "dodavatel ho už nenabízí". Dokud budou takovýmto způsobem e-shopy lhát lidem, budou si lidé objednávat zboží na dobírku, aby se jim pak nestalo to, co mě asi 4x, čili mají zaplacené a slíbené zboží a dodavatel ho prostě nemá, není schopen dodat a akorát z něj musíte tahat peníze zpět.
Zákazníkovi je celkem jedno, jestli zboží "skladem" znamená "nemáme" proto, že
- provozovatel e-shopu lže s nadějí, že naláká na objednávku u něj dřív, než zákazník stihne objednat u konkurence
- provozovatel e-shopu má bordel v evidenci zboží
- provozovatel e-shopu si vybírá nespolehlivé dodavatele
- provozovatel e-shopu zaměstnává špatné lidi