casto je to problem technicky, kdy se sejdou dve objednavky narazČasto? Případ, kdy má obchod na skladě právě jeden kus, nikdo ho nechce, a najednou se sejdou dva zákazníci, kteří objednávku provedou najednou, se děje často? A i tak je to technicky řešitelné, je možné uživatele informovat před potvrzením objednávky, že se mezitím zěmnil termín dodání, nebo pokud i potvrzení proběhne ve stejný čas, je možné ho o tom informovat e-mailem.
Jistě, já jsem jen záměrně ironickou formou (byť popisující skutečnou událost) upozornil, že SK má poněkud hodně zkreslené představy.
To si nemyslím, odpověděl jsem vám na vaši námitku ohledně toho Tesca, jak to vidím, a zatím jste ani vy, ani pan J žádné argumenty proti těmto mým "hodně zkresleným představám", jak píšete, neuvedli.
Pokud mi dokážete argumentovat (nejlépe nějakými odkazy na zákony nebo jiné právní dokumenty), že nemám pravdu, tak se nechám poučit. Co neberu jsou argumenty typu "selský rozum" a "to přece musí bejt každýmu rozumnýmu chlapovi jasný, že je to blbost".
Děláte tady ze sebe kašpara sám. Zákon č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, konkrétně §12 odst. 1 jasně praví:No jéje, už si nadáváme, ale četl jste vůbec, co jsem vám odpověděl já?
To je trochu jiný případ, speciálně ohledně zveřejnění cen platí zákon o ochraně spotřebitele, který říká, že spotřebitel musí být o ceně informován a že informace nesmí být zavádějící nebo chybné.
Tak si myslím, že když už argumentujeme stejnými zákony a říkáme to samé, tak se tomu dá říkat, že jsme se na téhle části shodli. Když už se něco prodává, tak se ceny dodržovat musí.
Jinak ale pořad platí, co jsem říkal:
Však když obchodník někde vyvěsí seznam zboží s cenami, neznamená to hned, že se jedná o závaznou nabídku v právním smyslu (návrh na uzavření kupní smlouvy).Protože, přesně jak říkáte, "nezávazné nabídky" v našem právním řádu neznáme, závaznou se jakákoliv nabídka může stát jen když bude určena konkrétní osobě. Viz občanský zákoník, §43a (1). Tak snad už se na tom shodneme a nemusíme to týden řešit.
Obchodníkům se možná nelíbí, že zákazníci považují objednávku po internetu za nezávaznou, ale už jim nevadí, že i jejich samotné nabídky bývají nezávazné.
Však když obchodník někde vyvěsí seznam zboží s cenami, neznamená to hned, že se jedná o závaznou nabídku v právním smyslu (návrh na uzavření kupní smlouvy). Přinejmenším by takový návrh musel být adresný, čili být určen přímo Vám jako konkrétní osobě, aby mohl být závazný.
Zpravidla se za tento závazný návrh považuje potvrzení objednávky, písemné nebo telefonické. Případně se bere odeslaná objednávka jako návrh z vaší strany a e-shopu stačí, když Vám s tímto návrhem zašle svůj souhlas (přepis vaší objednávky). Konkrétně toto může být upraveno v podmínkách e-shopu.