Hlavní navigace

Vlákno názorů k článku Neodebrané zboží stojí e-shopy statisíce od skřetík - Podívejte, když někdo píše že má zboží skladem...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 14. 6. 2008 12:02

    skřetík (neregistrovaný)
    Podívejte, když někdo píše že má zboží skladem tak předpokládám že ho má skladem. Co se týče pruzení, já to ze svého pohledu považuji spíš za snahu "hlavně ať to objedná u mě".

    Pokud někdo píše "zboží skladem (doručení do 24 hodin) tak očekávám že ho do 24 hodin mít budu. Sám to přece napsal. Pokud mi ale potom, po pěti dnech (ne za 2, 3 hodiny) zavolá že "zboží bohužel není na skladě" no tak pánové, kde to jsme? A že si takoví pak stěžují že jim to zboží někdo neodebere?

    No nezlobte se, jestliže předpokládám že mi někdo zboží doručí do 24 hodin protože to on sám napsal, a ani se neobtěžuje do těch 24 hodin zavolat tak mu automaticky po 48mi hodinách pošlu zpět "automatické potvrzení objednávky" s informací že v důsledku nedodržení jím uvedených informací objednávku stornuji.

    Povšimněte si prosím faktu, že i když on nedodržel své jím stanovené podminky, dokonce se ani neobtěžoval zavolat že se to protáhne atd. tak mu přesto posílám já informaci o stornu i když bych nemusel... to je skutečně parodie na chování k zákazníkovi.

    Je zajímavé číst jak "je to všecko problém" a "sklady u dodavatele", já mám zkušenosti s x obchody a můžu říct, že je mi na blití z toho, jak "zlatokopové" i dvacet let po revoluci ještě stále preferují jednu objednávku, co člověk přetrpí před tím mít spokojené zákazníky co se vrátí. Ono je to bohužel taky o tom že nikdo nemá moc odvahu psát jména těch s nimiž byl nespokojen. A vaše problémy se sklady si strčte za klobouk, když nejste schopni garantovat že skladem je skladem tak tam to skladem psát nemusíte...
  • 14. 6. 2008 20:24

    skřetík (neregistrovaný)
    Takže je lepší zboží neodečítat a "serioznímu" zákazníkovi potom vysvětlovat že to zboží skladem mu dorazí možná o den později, možná o dva, možná o týden, nebo tak nějak?

    Nezlobte se ale u mě je obchod který tvrdí že má skladem něco co skladem nemá neseriozní - a přesně ten typ skrčkaře u nějž jen toužím aby táhl do pekel.
  • 13. 6. 2008 8:25

    anonymní
    S tema cenama za platby kartou mas pravdu. Ted jsme kupovali s manzelkou kola a chlapik nam dal slevu 10% (ne, nebylo to v CR). Platit jsme mohli bud hotove nebo urcitym druhem platebni karty, u ktere se pri platbe nic prodejci nestrhava. U jinych karet by banka jeste nejakou cast strhla (rikal asi 5%), takze by nam tu slevu dat nemoh. Tak jsme radsi prachy zadarmo vybrali.
  • 13. 6. 2008 9:34

    Filip Jirsák (neregistrovaný)
    casto je to problem technicky, kdy se sejdou dve objednavky naraz
    Často? Případ, kdy má obchod na skladě právě jeden kus, nikdo ho nechce, a najednou se sejdou dva zákazníci, kteří objednávku provedou najednou, se děje často? A i tak je to technicky řešitelné, je možné uživatele informovat před potvrzením objednávky, že se mezitím zěmnil termín dodání, nebo pokud i potvrzení proběhne ve stejný čas, je možné ho o tom informovat e-mailem.
  • 13. 6. 2008 10:57

    Mysel (neregistrovaný)
    Aha, takze kdyz ma nekdo udelanou blbe replikaci, tak to neni jeho chyba. :o))
    Zajimave je, ze tam, kde nakupuji ja, se tohle nikdy nestane.
    (Asi dobrej oddil...)
  • 13. 6. 2008 10:59

    Iaa (neregistrovaný)
    Co konkretne znamena "blbe udelana replikace"? ja nerikam, ze to neni obchodnikova chyba, na druhou stranu rikam, ze stat se muze, a obchodnik proste neni schopen u statisicu polozek tohle resit...
    spis mate jen stesti, protoze jestli nakupujete u velkych e-shopu, tak to takto resi vsechny.
  • 13. 6. 2008 12:26

    J (neregistrovaný)
    "kdy se sejdou dve objednavky naraz,"

    Ale ale, to je mi zajimavost, on nekdo neumi pracovat s databazi ? On nekdo neumi zakaznikovi obratem poslat email/zavolat/ ze bohuzel k takove situaci doslo ?

    Je totiz zatracene velky rozdil, kdyz mi obratem prijde email ze zbozi jiz neni k dispozici a dalsi dodavka bude za mesic, nez kdyz tyden ziju s predstavou, ze zbozi je jiz na ceste a stav objednavky si navic musim zjistovat sam. Pak se ovsem neni cemu divit, ze zakaznik nema duvod objednavku stornovat - prodejce evidentne sam porusil uzavrenou smlouvu => zakaznik se ji nadale neciti vazan => pripadnou dobirku po 14ti dnech proste neprevezme.

    Navic existuji i eshopy, ktere uvadi ze je zbozi skladem, ale dodat jej do dvou dnu neumi, proc asi ?
  • 13. 6. 2008 12:37

    Iaa (neregistrovaný)
    co je na tom za smesne cislo? ja si tento fakt uvedomuji, ale prosim ujasnete si, co znamena sklad. vetsina e-shopu ma vlastni sklad a sklad u dodavatele. z duvodu optimalizace casto nemaji zbozi na svem sklade, ale prave u dodavatele a objednavaji zbozi az po objednavce. v dusledku zalezi prave na tom - a zde prosim o vetsi pozornost, pac to je ta slabina - v jake forme pripadne jak casto poskytuje tento dodavatel skladove data. chapete?
  • 13. 6. 2008 13:04

    J (neregistrovaný)
    Statisice polozek jsou smesne z pohledu databaze (pracuji s databazemi ktere maji desitky milionu polozek a take neni problem je mit online dostupne na nekolika mistech po svete, vcetne online dostupnosti zbozi) a synchronizace stavu. Je uplne jedno jestli mate sklad jediny, nebo jestli mate skladu 100, zajistit jejich online stav na webu je trivialni (ale samozrejme se to neudela samo ani zadarmo).

    Pokud neumite online komunikovat s dodavatelem/dodavatel vam neumoznuje zbozi rovnou rezervovat/... je to vas problem, ale ja jakozto pripadny zakaznik beru proste neco takoveho jako podvod.

    Kdyz jsme u toho, nakupuji relativne casto v jedno znamem IT shopu a v okamziku kdy si objednam zbozi, ktere je skladem, toto zbozi ze stavu skladu zmizi, proste ihned. Nejspis jim to tedy funguje jak ma. A to nemaji stav skladu ve smyslu "mame vice nez X ks", ale proste mame X ks. Pokud si objednavam zbozi ktere maji na pobocce, do 10ti minut si jej muzu jit vyzvednout.
  • 13. 6. 2008 14:00

    Mard (neregistrovaný)
    Myslím si že máte pravdu. Kolega se domnívá že chyby jsou blbě naprogramovanou aplikací a nerozumí tomu že k chybě může dojít tím že položky na skladě u velkoobchodníka sdílí více prodejců. Tj. i při korektní aplikaci může dojít k chybnému informování klienta (např. v průběhu objednávání mi někdo jiný položky vyfouknul). Na druhé straně bych ty desítky milionů položek klidně uznal, může tomu tak být. Samozřejmě že nejde o miliony online prodávaných položek, ale o již starší obsolete položky a pokud je aplikace napsána "velkoryse" :-( tak tam mohou být i položky s jinými cenami (tj. položka v akci má jiné objenací číslo než stejná položka v normálním prodeji). Pak jsou ty počty položek skrytou bombou v systému a nepřeji uživateli k čemu dojde za nějakou dobu :-(
  • 13. 6. 2008 15:16

    SK (neregistrovaný)
    To je trochu jiný případ, speciálně ohledně zveřejnění cen platí zákon o ochraně spotřebitele, který říká, že spotřebitel musí být o ceně informován a že informace nesmí být zavádějící nebo chybné.

    Za závazný návrh na uzavření kupní smlouvy v supermarketu by se snad dala považovat ta chvíle u pokladny, kdy vám pokladní oznamuje, kolik máte zaplatit. Než k tomu dojde, Tesco se může třeba rozhodnout, že zboží z regálů odveze pryč, změní ceny (cenovky), vyndá vám z košíku všechno, co tam máte, atd. Prostě není nijak povinno vám žádné zboží dodat.
  • 13. 6. 2008 15:39

    J (neregistrovaný)
    Prodejce nabizi tim, ze zbozi vystavi, tim ze si ho dam do kosiku, jsem nabidku prijal (to ze muzu zbozi jeste vratit v tomto pripade nehraje roli). Placeni u pokladny je uz z hlediska uzavreni kupni smlouvy nepodstatne (muzete treba platit na fakturu az za 14 dnu, nebo muzete platit na splatky, ... , ale protoze zbozi uz mate, byla kupni smlouva uz uzavrena).
  • 16. 6. 2008 14:35

    Adam (neregistrovaný)
    Ale já s Vámi absolutně v tom co píšete nyní souhlasím. Asi jsem se nepřesně vyjádřil, narážel jsem na nešvar, že eshopy označují "skladem" i to, co je "skladem u dodavatele" což je velmi přinejmenším zavádějící a dle mne také lživé. Ale když má eshop uvedeno pravdivě "skladem u dodavatele" s vysvětlením naskladnění k němu jako obchodníkovi do 24 hodin, tak zákazníkovi v ničem při podávání této informace nelže. Tím spíše když má vysvětleno, že "skladovost" neznamená záruku dodání, že se může kdykoli vyprodat apod. Ne tak v případě, kdy má ve skladovém systému chybu jeho dodavatel nebo se vyprodalo mezi přijetím Vaší objednávky a jejím vyřízení. To nevlivní ano Coperfield...:-) Naprosto s Vámi však souhlasím v tom, že podávaná informace by neměla být předem lživá ani záměrně matoucí, ale dodávám, že by tomu tak mělo být z obou stran, tedy nejen obchodníkovi, ale i ze strany zákazníka. A stačí se řídit selským rozumem a obecnou slušností, což bohužel dnes hodně lidem i firmám chybí... Jako obchodník, budu jen rád, když by se trh pročistil od neseriozních, ale je to bohužel utopie (viz v jiných odvětvích např. telekomunikační firmy apod. které taky vesele kvetou dál)
  • 16. 6. 2008 14:48

    anonymní
    Jistě, já jsem jen záměrně ironickou formou (byť popisující skutečnou událost) upozornil, že SK má poněkud hodně zkreslené představy.
  • 16. 6. 2008 21:38

    J (neregistrovaný)
    jj, panove se vymlouvaji na vsemozne technicke problemy, ale uznat ze podvadeji zakazniky, to ne.

    BTW (pro ty vejs): Podotykam, ze se netyce IT, skladem cca za 100MKc (nekolik hal na hektarech plochy), chyba skladu je pod 1% => pokud si objednate posledni kousek ktery je skladem, existuje jista pravdepodobnost, ze jej nedostanete (poskozeni/nenajde se/ ...) ktera samozrejme roste pokud jde o zbozi ktere se jiz nevyrabi. Toto je stav naprosto pochopitelny a normalni, zakaznik se o stavu dozvi do dvou dnu (to je bezna dodaci lhuta).

    Ovsem nikomu se nikde netvrdi, ze mame neco, o cem prokazatalne vime ze to nemame. Maximalne muzeme na dotaz rict, ze predpoklad dodani zbozi je XYZ.

    Dodavatele me nezajimaji, jak tu bylo nekolikrate receno, co je u dodavatele, jako by nebylo. To ze vam dodavatel rano rek, ze ma 1M ks 24"LCD po tisicovce neznamena, ze jeste vecer bude mit jediny kus.

    Ze mam neco skladem = JA (PRODAVAJICI) jsem ten jediny kdo muze se zbozim nakladat. Alternativne, pokud ma prodavajici neco skladem, ocekavam, ze si to mohu okamzite vyzvednout.
  • 17. 6. 2008 8:32

    SK (neregistrovaný)
    Přečtěte si prosím co jsem psal. Ano, dochází k porušení zákona, a ano, přesně toho zákona, který jste citoval, čili ano, souhlasím s vámi.
  • 17. 6. 2008 10:18

    anonymní
    Já jsem to četl. Psal jste toto:
    Však když obchodník někde vyvěsí seznam zboží s cenami, neznamená to hned, že se jedná o závaznou nabídku v právním smyslu (návrh na uzavření kupní smlouvy). Přinejmenším by takový návrh musel být adresný, čili být určen přímo Vám jako konkrétní osobě, aby mohl být závazný.

    Jak jsme se teď shodli, je to nesmysl, protože ještě než přijde v potaz občanský zákoník a jeho část o smlouvách, dávno platí zmiňovaný zákon na ochranu spotřebitele. Takže nějaké "závazné" a "nezávazné" nabídky jsou nesmysl.
  • 17. 6. 2008 10:47

    SK (neregistrovaný)
    Podívejte se na to takhle: já píšu, že není pravda, že z A (na netu je seznam zboží s cenami) plyne B (je to závazná nabídka). Kdybych neměl pravdu, tak byste mi mohl napsat "ne, je to pravda, z A plyne B, protože tenhle a tenhle zákon to tak stanoví".

    Vy mi místo toho tvrdíte něco jiného: "z A plyne C (ceny v seznamu jsou závazné)!". A s pěnou u úst se mi tady snažíte dokázat něco, co jsem vůbec nikdy nezpochybňoval!

    Zpátky ke konkrétním věcem: závazný návrh smlouvy přece neznamená jenom zboží a cenu! Ten, kdo tuhle celou debatu začal, dokonce o cenách nemluvil, vadila mu nepravdivá (nezávazná) zveřejněná dostupnost. A já jsem se zmínil o cenách jen tak na okraj. Prostě C je částí B, ale není to totéž.
  • 17. 6. 2008 10:49

    Adam (neregistrovaný)
    Vidím, že stále nechápete podstatu toho co jsem psal, ale bohužel ani podstatu "skladovosti" a vše kolem toho. Ani údaj k "dispozici" nic nevyřeší, je to jen jiné pojmenování. "Skladem" samozřejmě znamená k dispozici. Ale ať se Vám (nebo i mne byť na druhé straně obchodního vztahu) to líbí nebo ne, prostě NENÍ v praxi možné 100% ošetřit (ani odečítáním) že skladem bude 100% znamenat že když objednáte tak dostanete. Pominu-li paralelní nákup onoho zboží jiným zákazníkem třeba v kamenné prodejně u téhož eshopu nebo telfonickou objednávku nbeo i internetovou objednávku jiného zákazníka v sekundě před Vámi, kdy samozřejmě nemůžete odečet postřehnout apod. Ale hlavně, je absolutní nesmysl ze strany zákazníka honit se za skladovostí. Je zboží a dodovatelé, které jako eshop můžeme zákazníkovi dodat do 24 hodin a NEmáme ho skladem a může být zboží, které skladem máme a dopba bude delší (např specifické rozměry které vozí jiný přeparvce apod.). Zákazníka by měla zajímat dodací doba a ne skladovost. Do "skladovosti" zákazníkovi v podstatě nic není, pro něj je důležité kdy a zda mu zboží dojde, to jak si to obchodník logisticky zařídí je snad věcí obchodníka a jeho businessu... Kdyby obchodník chtěl aby mu zákazník (neznalý v étot problematice) dělal logistického managera, určitě by si o to řekl :-) Argumenty které Vám vyvstanou na mysli, že doba dodoání místo skladovosti je údaj, na který se nelze spolehnout, je lichý. Obchodník, který není seriozní nebude a je jedno zda přes údaj "doba dodání" nebo "skladovost". Naopak ten kdo je seriozní bude seriozní rovněž v obou údajích. To, že nějaké zboží se vyprodá, není neseriozností obchodníka. Také při vstupu do samošky ve večerních hodinách, když vidíte ceduli "jahody-sleva" a při vstupu do prodejny opravdu jahody budou, ale než k regálu přijdete ony jahody se rozeberou jinými zákazníky před Vámi a to že někdo odstranil ceduli před obchodem pochopitelně vidět nemůžete vidět, když jste vevnitř. A bude rozčilen, že AVám lhali, ale přitom nelhali. Jen si prostě Vaše mysl neuvědomí ať už z pohodlnosti nebo hlouposti), že se to stát může a přitom je vše děláno korektně a výsledkem bude Vaše rozčarování, které onu Vaši nedokonalou mysl bude mít za úkol zakrýt. Lidé velmi rádi první nadávají na druhé než by si dali sekundu práce s tím, zamyslet se nad sebou a nad tím, zda jejich úvahy jsou správné. Někdy to i bolí přiznat vlastní nekvalitu myšlení...
  • 17. 6. 2008 11:00

    anonymní
    To je totiž přesně ten váš problém pořád a dokola. Vy to celé posuzujete pouze v rovině A (nabídka zboží s cenami) a B (návrh kupní smlouvy z hlediska OZ). Problém je ten, že MEZI body A a B ještě leží ono C, což je zákon o ochraně spotřebitele a ten prostě nelze ignorovat. Je vcelku jedno, zda sekvence A-B porušuje či neporušuje B, protože zcela stoprocentně vždy bude porušovat C a tudíž je zřejmé, že z A do B se jinak než přes C nedostaneme.
  • 17. 6. 2008 11:09

    Adam (neregistrovaný)
    Jste ten typ zákazníka, které je dobré někdy nemít. Protože pro Vaše vlastní nepochopení problematiky hned děláte neprávem z druhých ty špatné... Vycházím ani ne tak z tohoto Vašeho příspěvku, ale i z ostatních co zde uvádíte... Prostě chcete něco co nejde zaručit. U toho, kdo bude mít štěstí a vše se sejde tak jak si přejete, toho budete považovat za seriozního, ale když to co se nedá ovlivnit vyjde jinak, šmahem to bude Váš největší nepřítel...
  • 17. 6. 2008 11:10

    SK (neregistrovaný)
    Ale neřešte pořad tu cenu, o tu nejde. Jde o situaci, kdy internetový obchodník zákazníkovi sice potvrdí zveřejněnou cenu (čili zákon o ochraně spotřebitele dodrží), ale sdělí mu, že zboží bude dostupné později, což byla ta původní stížnost.

    Já jsem jen chtěl říct, že takto obecně zveřejněná dostupnost někde na internetu není nijak závazná a je to zcela v pořádku i podle zákona. Na druhou stranu, když obchodník napíše zákazníkovi mail nebo zavolá a slíbí určitou dostupnost, a zákazník to akceptuje, pak už ta dostupnost závazná je.
  • 17. 6. 2008 11:18

    anonymní
    Jenže s těmi cenami jste začal vy a to 13. 6. v 10:46. Vy jste začal podsouvat, že uvádět něco jiného než je realita je vlastně v pořádku, protože nedošlo k návrhu kupní smlouvy.

    Nicméně fajn, oprostíme se od ceny a namísto "cena" použijeme "dostupnost zboží skladem". Pořád chcete tvrdit, že ve chvíli, kdy vkládám zboží do košíku a odesílám objednávku, ve které je zboží jako "skladem" označeno, se jedná o jakési nezávazné nabídky, které ani jedna ani druhá strana nemusí dodržet? Dovoluji si upozornit, že ve chvíli odesílání objednávky jsou obě obchodní strany jednoznačně definovány, takže shodit to na neadresnost nepůjde.
  • 17. 6. 2008 11:20

    anonymní
    A náklady například na zpracování hotovosti bude hradit kdo? Náklady na provoz kamenné prodejny bude platit kdo? Většinou to bývá tak, že na konkrétní zboží je jedna cena, v které jsou určitým poměrem zakalkulovány veškeré náklady bez ohledu na to, že zrovna pan Vopička si to kupuje na dobírku, kterou si zaplatí a tudíž by se mu z ceny výrobku mohly odečíst zmiňované započtené náklady.
  • 17. 6. 2008 12:01

    SK (neregistrovaný)
    Já jsem se o cenách zmínil, to ano, ale myslel jsem to v širších souvislostech. Klidně nahraďte výraz "seznam zboží s cenami" výrazem "seznam zboží s cenami, údaji o dostupnosti, fotkami a popisy".

    Jinak případ, který popisujete, záleží na obchodních podmínkách, které uvede obchodník. Zpravidla zboží ležící v košíku neznamená vůbec nic. Ve chvíli, kdy objednávku odešlete, může se jednat o závaznou nabídku, ale logicky z vaší strany. Dokud obchodník váš návrh nepřijme, není jím samozřejmě nijak vázán (až možná na tu cenu, kterou jsme tady předtím řešili). Přijmout váš návrh může například tím, že potvrdí objednávku telefonicky nebo vám napíše e-mail, ve kterém je uvedeno, že objednávku potvrzuje.

    Nějaký obchodník to může mít třeba i nastaveno tak, že veškeré objednávky zákazníků považuje rovnou za potvrzené a závazné, ale to bude asi hodně riskantní přístup.
  • 17. 6. 2008 12:06

    anonymní
    Už toho opravdu nechte, nemá to smysl. Namísto zbytečného tlachání v diskuzi si přečtěte Zákon č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.
    Najdete tam mj. i §9 a §12, které přesně řeší ty vaše "seznamy zboží s cenami, údaji o dostupnosti, fotkami a popisy".

    Až to budete mít nastudované, nebudete dostávat ty úchylné nápady neustále hledat způsob, jak může obchodník nabízet úplné nesmysly, aniž by svou nabídkou byl vázán.
  • 17. 6. 2008 14:13

    SK (neregistrovaný)
    Necháme toho raději oba, vy pořad máte problémy s logikou a porozuměním psanému textu, to pak opravdu nemá cenu.
  • 17. 6. 2008 17:22

    stoural (neregistrovaný)
    Vy jste fakt blbec, nebo natvrdly, popripade ovoji. Prave slovo "okamzite" ziskava svuj vyznam v kombinaci s "online", protoze objednavka = rezervace zbozi.

    Vas priklad je naprosto nesmyslny. Prosim vas, vzdejte se sveho volebniho prava.
  • 18. 6. 2008 11:54

    Adam (neregistrovaný)
    Přemýšlel jsem zda se k Vám vůbec má smysl vyjadřovat, když místo argumentů používáte nadávky... jak typické pro neznalé lidi v dané problematice neřku-li obecně hloupé lidi...

    "okamžite vyzvednout" NENI totéž co "objednávka" ať se Vám to líbí nebo ne ("okamžitým vyzvednutím" zboží si zboží odnášíte, kšeft je uzavřen, nejde vrátit zpět, objednávka jde zrušit, změnit, nevyzvenodut apod. - jen pár z mnoha rozdílů proč to není totéž)

    Ale jinak na další Vaše "moudra" nebudu reagovat. Vaše přezdívka je zde skoro zárukou ukázky toho, jak hloupý dělá rádoby moudrého... Dle četnosti a "píle" Vaší přispěvatelské práce ke všem tématům o kterých se zde píše, se nabízí skoro úvaha, zda nejste Lupou placený či jinak angažovaný provokatér, který má za cíl podněcovat k psaní druhé... Proste jste takový "brouk pytlík"...:-)))
  • 15. 6. 2010 14:24

    Pája (neregistrovaný) ---.customer.poda.cz
    No, to jsou opravdu Ti největší "BORCI", kterým bych zakr... krkem. Ještě že máme alespoň portálek NESPOLEHLIVÍ ZÁKAZNÍCI, že? Alespoň o některých vtipálcích už víme dopředu :-))
  • 14. 6. 2008 20:27

    Dusan (neregistrovaný)
    To jsem rad, ze jste se v nejake ucebnici SQL pro zacatecniky dozvedel jak funguji ty "spravne nastavene transakce v databazi" a ted hajdy od internetu ucit se na dalsi zkousky. :-)
    Delam databaze nejakych patnact let na hodne vysoke urovni a nevzpominam si, ze bych nekdy zazil vetsi B2B aplikaci, ktera by mela implementovanou transakcni konzistenci pres vice firem. Koneckoncu uplne stejne je to u toho zminovaneho ucetnictvi, firma A zalozi transakci, vygeneruje ucetni zpravu pro firmu B, ukonci transakci, firma B prijme zpravu a zalozi transakci, zpracuje zpravu, ukonci transakci. Rozhodne neni transakce pres oboje ucetnictvi, protoze pak se zacnou objevovat tezko resitelne problemy a chyby.
  • 14. 6. 2008 20:44

    Radek (neregistrovaný)
    A to ten clovek jeste nebyl na brigade v nejakem obchode (asi je v prvaku na strdni), takze treba nevi ze u "maleho skladu" neznamena stav skladu 1ks ze je mozno expedovat ten posledni kus, u opravdu velkych skladu to neni jiste ani u 3ks. Taky jeste nikdy neslysel jaky je problem sehnat dodavatele, takze on jako odpovedny pracovnik nakupu by vypovedel vsechny dodavatele, kteri nepropoji databaze dle jeho skolnich znalosti.
    My treba mame nastaveno, ze kdyz ma dodavatel pocet kusu skladem "1-5" tak se nam na shopech zobrazuje nula, vyplynulo to prave z delsi praxe, kdy v 30% nebyla objednavka vykryta a v dalsich 50% to byly servisni vratky nebo totalne "zborene" posledni kusy ktere nam zakaznik stejne vratil.
  • 16. 6. 2008 14:47

    Adam (neregistrovaný)
    Nepochopil jste mne, možná jsem se nevyjádřil přesně resp. jsem se vyjádřil nekomplexně...

    Uvedu na pravou míru: souhlasím naprosto s tím, že uvádět by se měla pravda a to je seriozní, což znamená, že má-li eshop skladem u sebe, pak může uvést údaje "skladem" a ne v případě když zboží je skladem u dodavatele, pak by mohl být maximálně údaj "skladem u dodavatele" apod. Nejlépe ještě oba dva stavy skladu s vysvětlením co přesně daný stav znamená, tedy včetně toho, že skladovost ještě nemusí s jistotou znamenat dodání z těch a těch důvodů. Když toto vše je dle skutečnosti uvedeno, obchodník nelže, naopak zákazkníka pravdivě informuje. Když zákazník v takovém případě provede objednávku a v eshopu se hned automaticky neodečte, neznamneá to, že by obchodník lhal (zboží je totiž opravdu stále skladem) - zákzník může obj. vzápětí zrušit, obchodník může mít systém nastaven tak, že vzápětí tuto položku dobjendává u dodavatele, čímž vrací počet skladových položek do původního stavu apod. (důvodů může být několik). Takže neodečítání není ještě lhaní o tom, že by něco nebylo na skladě, tím spíše když je toto předem ve vysvětlivce o údaje "skladovosti" vysvětleno, což velmi často u eshopů je... To, že si toho zákzaník nevšimne a pak se cítí poškozen je druhá věc a seriozní obchodník z toho určetě také radost nemá, vždyť by byl sám proti sobě, kdyby vědomě chtěl prudit zákazníka... Chápu, že zákazníka obecně nemusí zajímat prioč nejde to či ono, ale představa, že za to vžd ymůže obchodník nebo že obchodník se v tomto nějak vyžívá a je snad jeho zájmem prudit zákazníka je trochu mimo...

    Chce to klid, serioznost, zdravý rozum, pochopení objektivní situace a to na obou stranách a budou všichni spokojeni...
  • 16. 6. 2008 15:38

    SK (neregistrovaný)
    Jistě, já jsem jen záměrně ironickou formou (byť popisující skutečnou událost) upozornil, že SK má poněkud hodně zkreslené představy.

    To si nemyslím, odpověděl jsem vám na vaši námitku ohledně toho Tesca, jak to vidím, a zatím jste ani vy, ani pan J žádné argumenty proti těmto mým "hodně zkresleným představám", jak píšete, neuvedli.

    Pokud mi dokážete argumentovat (nejlépe nějakými odkazy na zákony nebo jiné právní dokumenty), že nemám pravdu, tak se nechám poučit. Co neberu jsou argumenty typu "selský rozum" a "to přece musí bejt každýmu rozumnýmu chlapovi jasný, že je to blbost".

  • 16. 6. 2008 16:29

    SK (neregistrovaný)
    Děláte tady ze sebe kašpara sám. Zákon č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, konkrétně §12 odst. 1 jasně praví:
    No jéje, už si nadáváme, ale četl jste vůbec, co jsem vám odpověděl já?
    To je trochu jiný případ, speciálně ohledně zveřejnění cen platí zákon o ochraně spotřebitele, který říká, že spotřebitel musí být o ceně informován a že informace nesmí být zavádějící nebo chybné.

    Tak si myslím, že když už argumentujeme stejnými zákony a říkáme to samé, tak se tomu dá říkat, že jsme se na téhle části shodli. Když už se něco prodává, tak se ceny dodržovat musí.

    Jinak ale pořad platí, co jsem říkal:

    Však když obchodník někde vyvěsí seznam zboží s cenami, neznamená to hned, že se jedná o závaznou nabídku v právním smyslu (návrh na uzavření kupní smlouvy).
    Protože, přesně jak říkáte, "nezávazné nabídky" v našem právním řádu neznáme, závaznou se jakákoliv nabídka může stát jen když bude určena konkrétní osobě. Viz občanský zákoník, §43a (1). Tak snad už se na tom shodneme a nemusíme to týden řešit.
  • 17. 6. 2008 11:04

    Adam (neregistrovaný)
    Ad "pokud ma prodavajici neco skladem, ocekavam, ze si to mohu okamzite vyzvednout."

    Sam jste použil slovo "okamžitě" což v případě on-line jaksi nefunguje, že? Jinými slovy převedeno z interneto do kamenného sektoru, příklad:

    postavíte se do fronty v pekárně na koláčky. Ověříte si před vstupem do fronty u prodavače "skladovost" koláčků, kdy Vám prodavač řekne, že mají. Jste 10 v pořadí ve frontě. Paní 4 místa před Vámi vykoupí všechny koláčky. Dostanete se na řadu a koláčky nebudou. Jak to??? Vždyť jste byl ubezpečen o tom, že jsou skladem a kvůli tomu stál ve frontě. Také budete nadávat na prodvače že Vám lhal nebo že si měl pamatovat mezi mnoha dotazy na to či ono, a utíkat Vám to sdělit do fronty v tom shonu??? Zkuste opravdu používat rozum a zamyslete se nad svými úvahami.... Vaše hlava prostě jen něco "nebere" ale hned z toho obviňujete protistranu... Také se mi nelíbí, že slunce zapadá v zimě dříve, ale nemám potřebu z toho hned někoho vinit...
  • 31. 7. 2008 12:21

    Adam (neregistrovaný)
    Žádná "skladovost" NIKDY nemůže zaručit 100% dodání! Jestli tohle nechápete, je mi Vás líto... Nejde ošetřit např to, že v jednom časovém úseku objedná více lidí a výrobek se vyprodá a spoustu dalších věcí jaqko chybovost u skladového hospodářství dodavatele (zejména u posledních kusů) a X dalších věcí... údaj skladem (jedno zda sklad eshopu nebo dodavatele) je sám o sobě nicneříkající údaj u eshopu, který si nepřemýšlivý zákaznici vynutili... zákazníkovi může zcela jedno zda je skladem či není, jeho by mělo zajímat zda výrobek bude a kdy a to jak si to zařídí obchodník ho nemusí zajímat, to je věc obchodníka....
  • 13. 6. 2008 12:27

    Radim Hasalík
    Není náhodou placení kartou za zboží zdarma? (stejně jako v obchodě). Náklady totiž platí z každé transakce obchodník.
  • 13. 6. 2008 16:20

    Adam (neregistrovaný)
    Je take otazka, zda je spravne odecitat skladovost hned pri objednani, jednak je casto zcelůa jendo zda je zbozi skaldem v miste A nebo B, u trendy dodavatelu je pro eshop a jeho zakaznika rozdil v dobe 1 den ale hlavne, proc odecitat hned po objednavce, kdyz zakaznik po par hodinach objendavku treba zrusi? A obchodnik si tak jen svou serioznosti kazi sanci prodat zbozi jinemu serioznejsimu zakaznikovi. A co je pro obchod lepsi, uspokojit seriozniho zakaznika nebo vyjit vstric neserioznimu?
  • 13. 6. 2008 8:16

    Pet (neregistrovaný)
    Obchodníkům se možná nelíbí, že zákazníci považují objednávku po internetu za nezávaznou, ale už jim nevadí, že i jejich samotné nabídky bývají nezávazné. Takže když něco potřebuju, vyberu si to samozřejmě jako "skladem" nebo s nějakých jiným rozumným termínem. Když mi pak obchodník zpětně není schopen potvrdit termín dodání, samozřejmě se na to vykašlu. U některých totiž znamená dodací lhůta "do týdne" i 2 měsíce nebo nikdy.

    Placení kartou za zboží objednané přes internet je myslím spíš zbožné přání bank. Při cenách, které si účtují, se spíš asi vyplatí obchodníkovi i zákazníkovi zůstat u levnější dobírky.
  • 13. 6. 2008 9:11

    Iaa (neregistrovaný)
    Dobry den,
    mate pravdu :) casto je to problem technicky, kdy se sejdou dve objednavky naraz, ale to zakaznika nezajima a pusobi to spatne... co se tyce plateb kartou, je pravda, ze banky chteji marze v rozmezi 2 - 6 % dle smlouvy, a to je pro e-shopy casto cela jejich marze. na druhou stranu zase maji penize doma a vi, ze zakaznik ma opravdu zajem, coz u dobirky nevite. ceske chovani je hodne poznamenane historicky a dlouho to potrva, napr. je to videt u hodne pripadu, kdy si zakaznici objednaji totez u vice e-shopu a cekaji, od koho to dorazi drive. nejtrapnejsi to je, kdyz si to objednaji z e-shopu patrici do stejne skupiny ;)
  • 13. 6. 2008 10:46

    SK (neregistrovaný)
    Obchodníkům se možná nelíbí, že zákazníci považují objednávku po internetu za nezávaznou, ale už jim nevadí, že i jejich samotné nabídky bývají nezávazné.

    Však když obchodník někde vyvěsí seznam zboží s cenami, neznamená to hned, že se jedná o závaznou nabídku v právním smyslu (návrh na uzavření kupní smlouvy). Přinejmenším by takový návrh musel být adresný, čili být určen přímo Vám jako konkrétní osobě, aby mohl být závazný.

    Zpravidla se za tento závazný návrh považuje potvrzení objednávky, písemné nebo telefonické. Případně se bere odeslaná objednávka jako návrh z vaší strany a e-shopu stačí, když Vám s tímto návrhem zašle svůj souhlas (přepis vaší objednávky). Konkrétně toto může být upraveno v podmínkách e-shopu.

  • 13. 6. 2008 11:04

    anonymní
    To je zajímavé. Byl jsem tuhle v Tescu. Viděl jsem tam neadresnou nabídku za maso za 140Kč/kg. Tato nabídka visela na regále, nebyla určena konkrétní osobě, aby mohla být závazná.

    Když mi pak na pokladně udělali "závaznou konkrétní nabídku" v hodnotě 230Kč/kg, tak jsem jí samozřejmě neakceptoval, argumentoval "neadresnou nabídkou vyvěšenou na regále" a kupodivu se omluvili a druhá závazná konkrétní nabídka na pokladně již byla na úrovni neadresné nezávazné nabídce na regálu, čili 140Kč/kg.

    Jaký je rozdíl mezi eshopem a Tescem?
  • 13. 6. 2008 12:31

    J (neregistrovaný)
    heh, statisice polozek, jak smesne cislo. Vazeny, uvedomte si ze pisete na server, kam chodi i lide znali vnitrnosti takovych eshopu a pokud nekdo neumi online stav skladu, je to proste bridil a nema na internetu co pohledavat.

    Online sklad je z uzivatelskeho hlediska nejzasadnejsi vlastnost eshopu, 80% lidi si objednava veci skladem a pokud nejsou, jde jinam. Pri tomhle pristupu se ani nedivim ze si nekdo objedna z 5ti shopu a ceka odkud to dorazi nejdriv. Asi ma jiz nejake ty zkusenosti ze skladem nemusi byt az tak uplne, nebo jen nekdy a nekde ze ?
  • 13. 6. 2008 12:48

    Pet (neregistrovaný)
    Ne, tak to opravdu není, to je jen trochu zjednodušený pohled. Pokud se totiž u obchodníka zvednou náklady (třeba kvůli "placení zdarma" kartou, tak si to samozřejmě bude muset promítnout do cen. Takže nakonec to stejně zacáluje zákazník.
  • 13. 6. 2008 13:10

    Iaa (neregistrovaný)
    az se dochlubite s miliony polozkami :) tak si prosim prectete o cem se tu bavi a zjistite, ze jsem vubec nezpochybnoval, ze jde o problem obchodnika a neni to fer vuci zakaznikum, na druhou stranu ne vzdycky proste to je obchodnikem ovlivnitelne - jak pisete, ze je to jeho problem. pokud vam dodavatel ty data neda, tak je proste nemate.
    ps: co se tyce poctu polozek, statisice zdaleka smesne nejsou, chapu, ze v puberte jsme se predhaneli jake auto je lepsi (vic valcu, vetsi objem) a az clovek dospel, tak si koupil to s nejmensi spotrebou a nejvyssi bezpecnosti ;) jen chci rict, ze mi trosku prislo smesne ohanet se pocty, o ktere tu v zadnem pripade nejde.
    ps2: ukazte mi prosim v CR e-shop, kde jsou desitky milionu polozek
  • 14. 6. 2008 22:07

    Libb (neregistrovaný)
    pokud eshop tvrdí, že má něco skladem a přitom to teprve plánuje někde objednat, tak prostě lže a zaslouží si od zákazníků to nejhorší, protože až takovíto zkrachují, bude se konečně nakupovat dobře.
    Osoběn, pokud nakupuju u nějakého obchodníka poprvé, vždy si telefonicky ověřuju, jestli skladem znamená opravdu skladem ("Máte to psané skladem, takže když za 10 minut přijdu, dáte mi to? Ne, aha... sbohem" - tohle se mně stává až nechutně často.)
    Další věc je česká pošta, ale to je už jiná pohádka.
  • 16. 6. 2008 21:23

    J (neregistrovaný)
    Kdyz uz sme u tech detailu, tak existuje zbozi "skladem", coz je zbozi lezici mi na sklade a pak existuje zbozi "k dispozici", coz je zbozi, ktere momentalne nikdo nechce = muzu jej komukoli prodat/slibit. Zakazniky v 99% zajima to druhe, to prvni je jim naprd.

    Odecitat by se melo samozrejme hned, jelikoz kdyz zakaznik objednavku stornuje, tak se logicky ihned pricte. Pripadne dalsi zajemce proste nezajima ze zbozi mozna bude jeste dnes, kdyz si to predchudce rozmysli.

    Nehlede na to, ze abych s takovouto pitomosti mohl rozumne operovat, predpokladam alespon 30% stornovanych objednavek a to je pak asi lepsi se na provoz takoveho obchodu vykaslat ne ? V opacnem pripade neprovozujete prodejnu, ale loterii.

    A jiste, i stakovymto pristupem se lze v nasich luzich a hajich setkat v celku znacnem meritku, ovsem obchodnici jaksi pozapominaji na to, ze lhuta pro odeslani zbozi je taktez soucasti uzavrene smlouvy a pokud ji porusi, nema zakaznik zadny duvod si zbozi prebirat.
  • 17. 6. 2008 11:02

    J (neregistrovaný)
    A vy porad nechcete pochopit, ze online stav skladu zajistit technicky lze a pokud tvrdite o necem ze to skladem mate a ja si to nemuzu do par minut vyzvednout, tak podvadite => minimalne v mem pripade si i vas neobjednam ani stare fusekle.

    Jako zakaznika me proste nezajima ze si nemuzete neco dovolit drzet skladem, ze na to nemate prostor, ze .... a pri tom tvrdite, ze mate.

    Nedela mi problem si na vec XYZ pockat mesic, pokud budu informovan pri objednani, ze dodavka bude mesic trvat. Ale prodejci, kteri prodavaji zbozi "skladem", ktere nejsou ani do tydne schopni dorucit, takovi si jen zaslouzi dalsi naklady za dorucovani neprebiraneho zbozi. U zbozi skladem proste predpokladam (a nejspis nejsem sam), ze jej mohu mit IHNED.

    Mi prijdete jak kdybych si v obchodaku kopil balicek "kilo masa" a u pokladny mi rekli ze to je jen "reklamni balik", ze maso mi prijde za 14 dnu. Reakce ? = opoustim s naprostym klidem naplneny vozik se zbozim a odchazim ke konkurenci, kde maji maso skladem. A ze obchodaku vzniknou nakaldy s vracenim zbozi z voziku do regalu ? To je jejich problem.

    BTW: Si predstavte takovou benzinku, ktera ma otevreno, necha vas najet ke stojanu, zaplatit chce predem a pak na vas misto paliva vypadne cedule "bude za tyden".
  • 17. 6. 2008 11:44

    J (neregistrovaný)
    Lol, opet se ohanite nesmyslnym srovnanim, ja se na eshopech NEPTAM jestli neco maji, ja si to REZERVUJI, coz je zasadni rozdil.

    Pokud tedy jsme u tech kolacku, tak ja si (trebas z domova) rezervuji 10 kolacku a ta pani co stoji ve fronte predemnou zadne nedostane, protoze ac na ne cumi pres pult, jsou uz moje. V opacnem pripade prodavac riskuje, ze dostane pres kokos.

    Porad tu dokola uvadite technicky naprosto nesmyslne argumenty, ktere jsem vam nekolikrat vyvratil, technicky zkratka informovat zakaznika lze! Nejpozdeji presne v okamziku, kdy se pokousi potvrdit objednavku. Kazda normalni aplikace vi, zda se rezervace podarila nebo ne => zakaznika lze informovat o tom, ze zbozi je/neni/kdy bude.

    Shrnme postup nakupu OK ? Prijdu na web, najdu zbozi, vidim zda je/neni skladem. Rekneme ze je. Dam si zbozi do kosiku, nejakou dobu browsim po webu a kliknu na "objednat". System se pokusi mi zbozi zarezervovat a pokud byl nekdo rychlesi, muze se stat, ze zbozi jiz skladem neni => vyskoci mi info "zbozi bude skladem za ... mesic", opravdu chcete zbozi objednat ? Alternativne jsem ten rychlejsi ja => vyskoci mi info "zbozi vam bylo rezervovano, vyzvednou si jej muzete ... /bude vam zaslano zitra".

    A pro vasi infomaci, naprosto bezne si takto objednava, klidne jemnujme (snad to Lupa prezije) CC - potvrzeni objednavky + odber zbozi do 30 minut na mailu, pokud si objednavam zbozi skladem, jsem tou dobou obcas uz na ceste tam, abych si jej vyzved. Jeste se mi nestalo, ze by nebylo, protoze primo na webu vidim, ze zbozi bylo odecteno ze skladu a ze jej na potvrzene objednavce skutecne mam.

    Co je tak tezkyho k chapani na tom, ze skladem = mam u sebe a ne u dodavatele ?
  • 27. 6. 2008 21:53

    aaa (neregistrovaný)
    skladem u dodavatele = skladem u dodavatele = zboží 100% bude doručeno od dodavatele prodejci a následně zákazníkovi

    pokud negarantujete, že skladem u dodavatele = dodání zákazníkovi, tak napište stav:

    zboží možná seženeme
  • 13. 6. 2008 9:38

    Iaa (neregistrovaný)
    Dobry den,

    ne tento fakt jako celek se nedeje casto, ale kdyz uz se to stane, tak se to stane casto prave kvuli soubehu. uvedomte si taky, ze velke obchody maji napojeni na sklady dodavatelu a nebyva to just in time, ale treba replikaci jednou za x hodin nebo i dni. a kdyz pri posledni replikaci je skladem 100 ks, tak zobrazujete, ze je skladem. a pak zjistite, ze treba u dodavatele nekdo vsechno odebral pred vami... dalsi vec je, ze zalezi na nastavenych procesech e-shopu. nektere e-shopy maji nastavene "odecteni" ze skladu az po expedici, po potvrzeni objednavky apod...
  • 13. 6. 2008 16:16

    Adam (neregistrovaný)
    Nic ve zlem, ale zatimco si hrajete na radoby odbornika, tak prehlizite fakt, ze eshop muze mit system vymasleny jak chce, kdyz mu dodvatel neposkytne relevatni informace, je mu to a jeho zakaznikum stejne k nicemu. Obchodnik je ten posledni kdo by chtel zakaznika prudit. Bohuzel drtiva vetsina dodavaatelu nema vubec zadny on-line prehled stav skkladu, vyjma sortimentu PC apod. Vymenit dodavatele? Nejde, dana znacka ma v CR vzdy jen 1 zastoupeni pres kterou jde nakupovat... Tojen abychom si nalili cisteho vina...
  • 13. 6. 2008 15:35

    J (neregistrovaný)
    Panove, vite vy vubec jak funguji napriklad spravne nastavene transakce v databazi ? To ze se zakaznik nedovi, ze zbozi jiz neni je jedine chyba aplikace. Pokud vse funguje spravne, tak se mu proste nemuze podarit objednavku odeslat bez toho, aby o situaci byl informovan.

    To ze databazi pouziva zaroven vice uzivatelu (desitky, mozna stovky na eshopech v CR, ale klidne i tisice/desetitisice jinde) je preci uplne normalni a to ze se obcas potkaji na stejnem zbozi/pri stejne operaci/... take. Pak jednoduse dojde pri koliznich operacich k tomu, ze jednomu z uzivatelu se operace podari a ostatnim nikoli = meli by byt informovani.

    Docela by me zajimalo, jak by jste se tvarili, kdyby se podle vaseho zduvodneni (sesli se dva uzivatele, jeden ma smulu a nic se nedovi) chovalo vase ucetnictvi = dva lide se pokusi napr vytvorit fakturu, oba dostanou stejne cislo, jen jednomu se ji podari ulozit, ale ten druhy o tom ze se nepodarilo nevi.

    Ale nebojte se, nejste sami kdo podobne zachazi s komunikaci s uzivatelem aplikace, znam jednoho dodavatele SW, ktery nez by chybu opravil, tak zakaze zobrazovani chybove hlasky.

    BTW: Mililony jsem zminil z jedineho duvodu, protoze puvodni post byl ve smyslu ze pro statisice polozek prece nejde drzet synchroni online stav skladu. Lze, uplne vpohode, netvrdte mi, ze se vam stav skladu meni rychlosti 100k zmen/minutu. Celkem velka distribucni firma vygeneruje neco kolem 1M - 1M5 skladovych pohybu rocne.
  • 14. 6. 2008 23:22

    Libb (neregistrovaný)
    To je zajímavé, jak se od triviálního "pokud něco nemám skaldem, nepíšu, že mám" dostane debata k "člověk, kterému se to nelíbí, je vůl a asi dělá střední".
    Nezlobte se, ale pokud si něco chci objednat a chci to mít k nějakému datu doma, vybírám obchod podle toho, který mi to v rozumné ceně dokáže do toho data dodat. A pokud vidím, že "zboží skladem, odeslání do 24 hodin" a pak za 3 dny zjistím, že ještě neodešlo, bo není skladem ani u dodavatele, nevím, co s tím má společného nějaká databáze?
    Dost časté je něco jako: skladem (do 24hod.), skladem u dodavatele (obvykle do x dnů), neznámo. S tím nemám problém. Ale pokud někdo tvrdí, že má zboží skladem a není to pravda, je to prostě neseriózní a zaslouží si, že mu lidi objednávky stornují.
  • 16. 6. 2008 15:49

    anonymní
    Děláte tady ze sebe kašpara sám.
    Zákon č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, konkrétně §12 odst. 1 jasně praví:
    Prodávající je povinen informovat v souladu s cenovými předpisy 11) spotřebitele o ceně prodávaných výrobků nebo poskytovaných služeb zřetelným označením výrobku cenou nebo informaci o ceně výrobků či služeb jinak vhodně zpřístupnit.

    Což znamená, že jestliže zboží označené nějakou cenovkou vkládám do košíku (je jedno, zda v Tescu reálného nebo na e-shopu virtuálního) a u pokladny mi chtějí účtovat cenu jinou, dochází k porušení zmíněného zákona.

    Nějaké pitomosti typu "nezávazné cenové nabídky" apod. nepatří do našeho právního systému, ale na orientální bazar.
  • 16. 6. 2008 22:01

    anonymní
    Asi jste to nepochopil. Kašpar není nadávka, je to označení toho, co tu předvádíte s absolutní neznalostí judikatury. Kdybyste se jen trochu snažil uvažovat, tak vám je jasné, že ve zmiňovaných případech (nabídka zboží za jiné ceny než jeho následný prodej) je jednání obchodníka v rozporu s §12 zákona č. 634/1992 Sb.

    Je jedno, zda to chcete chápat jako "návrhy na uzavření kupní smlouvy", protože tak či tak je §12 zákona č. 634/1992 Sb. nutno dodržovat. Chcete-li se ještě více zesměšňovat, můžete mně zkusit přesvědčit, že nabízením rohlíku za 1Kč a markováním 100Kč u pokladny k žádnému porušení zákona nedochází.