Tak vymlouvat se na podporu výrobce databáze při opravě transakčního logu je jen okraj ledovce, po kterém to řešení klouže celé dolů. Zvlášť , kdy jde o MS, který funguje transparentně a jejich technologie pro eCommerce zrovna určeny nejsou. Po prohrané bitvě se generál nenajde..... většinou. Spíš se naleznou vykladači, kteří hledají příčiny a následky a v zásadě se většinou neshodnou. Technická příčina na úrovni poli je jistě jen obětní beránek, protože jinak je vše úplně v pořádku. A toto se nám stává pouze jednou za 10 let :-). Pokud největší ecommerce poskytovatel spoléhá na to, že má zřejmě veškerá uživatelská a produktová data v jedné obří databázi (lhostejno v kolika schématech a instancích), na kterou spoléhá, že nemá SPOF, je špatně něco někde jinde. Pokud se zastaví celá společnost díky výpadku jediné databáze, je to pravděpodobně jev. který má vést majitele k poznání, že současná vývojová cesta, přílišná agilita a obdobné řešení může společnosti způsobit nejen obří ztráty, ale i způsobit ztrátu reputace. Možná je čas na změnu, nejen architektury, ale i it organizace. Kdo z nás by nějaký výpadek Alza už na vlastní kůži nezažil. Zastaví se mobilní aplikace, sklady, logistika.....tramvaje. A peníze netečou!
Doufám, že to uvedené databázové architekty vede k úvaze, že se nevyplatí myslet izolovaně na úrovni jedné technologie, ale, že celé monolitická struktura řešení je špatná vize a je třeba navrhnout smysluplnou architekturu, což neznamená jen povýšit verzi programovacího jazyka.
Znam velke firmy, ktere nektere pomerne kriticke databaze maji take jen jednou. A to na zaklade racionalniho vypoctu nakladu selhani a nakladu na redundantni databazi. (Je fakt, ze zrovna tahle databaze nema primy dopad na klienty firmy, takze nasrani pri vypadku by byli hlavne zamestnanci.)