Ono dost záleží na tom, jak se ten hardware skutečně chová v praxi. Ono když hardware lže, tak toho není až tak mnoho, co můžete dělat. Taky je problém, že vždy bude určitá pravděpodobnost, že se Vám chyby sejdou a stejně budete mít výpadek. Jedná se o jedno z poměrně špatně objasněných témat a na jakékoliv výpočty potřebujete model a podle toho, co vím, tak ty modely můžou mít hodně odlišné či přímo protichůdné výsledky a to stačí jen drobný rozdíl v předpokladech.
Co hlavně všichni zapomínají, že mít jen jednoho nebo dva zasvěcené databázové adminy v miliardovém podniku je tak trochu málo. Jeden na dovolené, druhý onemocní a hned máte dobu obnovy + 1-2 dny v optimistickém případě, kdy se admin dopraví z dovolené zpět do země resp. se připojí přes remote odněkud a instruuje lidi ve firmě.
Myslím, že Google to prostě řeší tak masivní redundancí, quorem/ rozhodnutím většiny (bloků dat) a navíc počítají s určitou chybou prakticky na denním pořádku, že to jsou úplně jiné podmínky. Alza je oproti Google jako pískoviště proti písáku. Google zaměstnává řádově více inženýrů a administrátorů, než o čem si Alza může nechat zdát. V Alze navíc asi nebudou mít nutně kompetenci si napsat jak databázi, tak distribuovaný storage a to nemluvíme o tom, že nemusí dávat smysl něco takového implementovat - prostě protože je levnější jednou za pár let mít 1-2 dny výpadek. Tak holt mají dostupnost "jen" 99,95% (když počítám jednou za tři roky, tak to zhruba na těch 27 hodin sedí) místo 99,999% (jednou za tři roky 15 minut výpadek).
Díky za zkušenosti. Taky mám dojem, že např. Red Hat má lepší podporu než Microsoft, ale zatím nemůžu moc doporučit přeprodanou podporu od HPE co se týče Red Hat. Jako problém se vyřeší, ale přímo Red Hat reaguje daleko svižněji i když by podle smlouvy nemuseli. HPE má dost krkolomné support procesy.
U toho řešení Google ale zapomínáte porovnávat ještě cenu. Nebo-li nevyšlo by Alzu nakonec dráž „Google“ řešení v porovnání s jejich současným řešením, a to i když započítáte náklady na ten výpadek? A porovnávat můžete různé varianty – „Google řešení“ in-house postavené vlastními prostředky v Alze, Alza hostovaná v Google cloudu, a pak také varianty migrace starého řešení Alzy do cloudu vs. Alza startuje v roce 2015 a píše cloudové řešení na zelené louce.
Ono totiž mít geniální myšlenky je mnohem snazší, když na to máte rozpočet.