Já vám nevím, Ze začátku mi to přišlo kouzelné. Sice mě hrozně rozesmálo použité anglické sousloví pro "návrat vodníků", ale pořád si to něco zachovávalo.
Poslední díl nejen že vysloveně ulétl z nastavené linie, ale byl i nejhorší ze všech.
Škoda. Snad to nedopandne jako Pilicajti z centra kde byl jeden díl vynikající a další dva tři na zabití
Ještě musíš taky zohlednit mezinárodní diváky. Já jsem konzument americké tvorby i přesto, že nežiju v USA. Zatímco naopak české seriály se dříve prodávaly do mnoha zemí Evropy. Dneska už se vysílají jenom v Íránu, tam taky lidé žijí hlavně politikou a konfliktem mezi moderní dobou a tradičními hodnotami. Takže se jim to líbí.
Já jsem v drtivé většině taky konzument amerických seriálů a filmů, ale občas se podívám i na něco jiného. Co odvrhuju téměř automaticky, to je novější německá a francouzská tvorba. České seriály, ale téměř výlučně na ČT, občas zkusím a málokdy mě zaujmou. Přesto jsem v poslední době nějaký ten český seriál viděl. Téměř výlučně píšu proto, že jsem jednou zkusil i tady celkem chválený jeden díl Kriminálky Anděl a Expozitury. Obrovské zklamání. Případům 1 oddělení to nesahá ani po kotníky. Viděl jsem ještě Cirkus Bukowski, nyní Soudce A.K, které myslím na české poměry snesou přísnější měřítko a právě Neviditelné, které ovšem sleduju v pondělí při obědě. Myslím, že je to lepší než se u oběda dívat do zdi, anebo jenom do talíře, i když je pravdou, že víc sleduju, co mám na talíři. Na rozdíl od autora článku se mi ale aspoň zpočátku zdálo, že si to herci užívají. Jinak ale taky moc nevím o co tam jde, přesto bych v hodnocení nebyl tak příkrý. Prvotní nápad byl určitě dobrý, byla tam i nějaká ta satira "tepající zlořády" a občas se tam vyskytne i velice vtipná hláška jako třeba když oddávající klade na srdce ženichovi, aby nevěstu "udržoval vlhkou...", což mi k vodníkům dvojnásob sedí. Podle mě by to chtělo ten seriál o pár dílů zkrátit, čímž by se do značné míry omezila hluchá místa a ty dobré fory tedy použít v méně dílech. Mimochodem, nic proti Slovákům. ale může mi někdo vysvětlit, proč musí být v každém českém seriálu (co se týče ČT, ostatní neznám) aspoň jeden Slovák, a to, i když hraje Čecha? To nepochopím.
To jenom vy si myslíte, že všechno německé je nenormální. Kolega do toho dokonce zatáhnul i Francouze, což je v Čechách taky běžné. Všechno co vzniklo po Fantomasovi a Angelice se považuje za šmejd. Proto u nás nikdy neodvysílají špičkový mystery seriál Les Revenants.
http://en.wikipedia.org/wiki/The_Returned
Vidíte, i Francouzi už se vzchopili. Taky byli bráni jako my - vyžívali se v přízemních komediích, kde hlavním hrdinou je s prominutím dement prostého ducha (my máme Švejka, hloupé čerty, Luďka Sobotu, oni de Funése, hloupé policajty atd). Teď už ale točí i skvělé mystery věci, protože nikoho nebaví furt dokola sledovat to samé. My se ale pořád držíme našeho stylu - laskavý humor o prostých lidech, pokud možno totálně mamlasoidních a ještě je vydáváme za naše národní hrdiny a typické charaktery - pořád se někteří lidi berou za Švejky, ve Francii se už ale s četníkama dle Funese nesrovnává nikdo, mají nové hrdiny, nové žánry a nové seriály. Jen my, zase sto let za opicema, furt to samé dokola. Ty vodníky na ČT jsem jednou chvíli viděl - Sobota (to mluví samo za sebe) a Bartoška v roli pitomého vodníka. PROČ PROČ PROČ???
Mě "laskavý humor" už taky leze na nervy, ale poslední dobou mi ještě víc lezou na nervy "temné seriály a filmy". Je to často pitomost, ale hlavně, že je to dost "temné", a to doslova. Často stačí, když je v tom dotyčném snímku zataženo a prší a mnozí už jen z toho mají depku a můžou se po.rat. Běda, kdyby byl ten samý děj, ale za slunečna. Pak už by to nebylo dostatečně temné, tudíž nestálo by to za nic.
Tak. Ale lidi se i rádi bojí, vždycky je lákalo nadpřirozeno. A v Česku byl vždycky velký zájem o paranormální jevy, mystiku, legendy, tajemné historky... Je to náš folklór. Taková Kytice, depka jak prase a jedna z českých klasik. Pochopitelně mají lidi rádi i humor, ale jelikož se kvůli nulovým financím u nás točí jen komedie nebo telenovely, tak už to lidem leze krkem. Pořád seriály z vesnic, ordinací, všude slunce, pohoda, vidlácký humor z dědin. A to se přejí. Zvlášť, když Češi tajemno tak tuze rádi...
Jistě, občas se najde nějaký dobrý německý i francouzský film a u těch Němců bych řekl, že se poslední dobou i blýská na lepší časy. Francouzi mají tu smůlu, že se tam točí v důsledku silné státní podpory snad stovky filmů ročně, tudíž točí kdejaký nýmand a ty dobré filmy se v tom množství mnohdy ztrácí. Nefunguje to tak, jak u amerických filmů, kdy když už se v té záplavě špatných a průměrných filmů nějaký dobrý objeví, hned se to "rozkecá".
Ahoj Franti. Jsem stejného názoru. Nevím jak je to v současné době, ale mnoho let produkovala Francie druhý největší počet filmů po Americe. Myslím, že se tu vesměs shodneme. Určitě je posledních několit let viditelné, že francouzská i německá kinematografie opět vstoupá směrem "vzhůru". Je jasné, že tento dojem pošramocují televize Prima a Barrandov s lacinou televizní produkcí, nicméně si troufám tvrdit, že každý filmový fanoušek (včetně pravidelných diváků vybraných placených programů nebo zahraničních stanic) má v této věci přehled. Moc rád bych nakonec doporučil francouzský film Nedotknutelní.