Což o to, má to něco do sebe.
Mám raději maily typu:
"Hotovo, vše OK. JN"
místo:
"Dobrý den,
na základě předchozí korespondence Vám oznamuji, že avizované změny byly po následném důkladném otestování zveřejněny na Vašem serveru www.q3x.net.
Rád bych jetště doplnil, že během testování byly dle Vašeho přání provedeny i zátěžové testy nasazované technologie, které dopadly uspokojivě a tak věřím, že provedené změny povedou k efektivnější funkci celé aplikace.
Přeji pěkný den a těším se na další spolupráci.
S pozdravem
Ing. Jan Novák
Senior Project Manager
QeX Team, s.r.o.
Prague, Czech republic".
ano. presne tak. ale problem zrejme bude v tom ze "kazdy" ma a pouziva poze sablony. takze v 1. odstavci staci zmenit www adresu a vesele se posila... :)
jen tak nazaver pro "sablonare"... nezacinejte email Dobry den... v emailu je to ponekud neslusne.
A jak byste oslovoval prijemce mailu?
"Hej ty!"?
No je na tom vlastne neslusneho? Zvlast pokud pisu na nejakou generickou adresu, kde nevim, kdo mail bude cist?
Pravda je, ze pri vyrizovani hromadnejsich zadosti pouzivam spise delsi verze sablon, kde je vsechno vysvetleno "po lopate". Nekomu to sebere minutu navic nez to precte, ale zabrani to doplnujicim dotazum mailem i telefonem od tech, co jsou v IT mene zdatni :)
Z vlastní zkušenosti: Pokud je mail od IT delší něž "chyba opravena, vše OK", uživatelé je nečtou. Co se týče uživatelských příruček k používání systémů, uživatelé je řadí až na poslední místo a radši si za vámi zajdou osobně a 80 krát se vás zeptají na tu samou věc, kterou jste jim již posílal
kdyby jen maily od IT. lidi, kterým píšu maily plný důležitých instrukcí, většinou odpadnou po čtvrtým řádku, takže z 5 věcí, co mají udělat, dostanu těsně po termínu hotovou jednu. a to si myslím, že píšu fakt jen to nejnutnější...
Akorát že ten dlouhý mail od Jana Nováka je evidentně mail od dodavatele zákazníkovi. Jestli bude on nebo jestli budete vy psát zákazníkům takové stručné maily, tak se můžete před svým šéfem jak chcete ohánět iniciativou za úsporu digitálních písmenek a dříve nebo později budete posílat akorát CV na jobs.cz :-)
To záleží na nastavení, řekněme, dodavatelsko-odběratelských vztahů. Dnešní "businessmani" zavaleni prací nemají čas na čtení vaty v mailech a zajímají je fakta; čas jsou peníze, že? :)
Když to vezmete kolem a kolem, není-li nastavená interní firemní směrnice na obsah obchodní korespondence, takovýto vzkaz je po obsahové stránce naprosto korektní. Pokud jsou klienti škrobení, tak bych to pochopil, ale takových dle mého pozorování ubývá.
Občas dostanu přímo telegrafické odpovědi, stalo se mi, že odpověď vypadala spíše jako řádek z LOG souboru, než odpověď na dotaz, kde kolem mého bydliště prodávají můj oblíbený nápoj :) "Oficiální" odpovědi z úřadů obsahují smajlíky či ležérnější výrazy, nicméně bez zbytečné vaty.
A abych byl upřímný, než se nechat sekýrovat kvůli takovýmto "malichernostem", to raději CV na jobs.cz :) Kvůli tomu slůvku v uvozovkách mě nekamenujte, já to prostě tak vidím, i když samozřejmě chápu, že někteří si na "vatu" potrpí.
Jistě. S různými lidmi v zákazníkově firmě máte různý stupeň "kamarádskosti" a tak jim posíláte mailu na různém stupni formálnosti. To je normální.
Nicméně - původní mail od Jana Nováka je velmi formální. Taky je zcela zbytečně květnatý se spoustou omáčky, nicméně podstata je, že je formální. Takže asi je to mail někomu, s kým máme formální vztahy, případně to má být mail formálně oznamující spuštění projektu.
Takový mail prostě nelze nahradit tím, co autor sám naznačoval, ani tím, co tady další doplňovali.
Pokud již tedy slovíčkaříme, v mailu je uvedeno, že zátěžové testy byly provedeny na výslovné přání klienta. Z tohoto důvodu jsou tyto testy do "vše" již zahrnuty.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).