Vlákno názorů k článku Nové formáty internetové reklamy: Výkřik do tmy od Leos Literak - muj nazor je, ze internetova reklama bude nekde...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 17. 4. 2001 9:58

    Leos Literak (neregistrovaný)
    muj nazor je, ze internetova reklama bude nekde mezi novinovou a televizni. u vetsiny novin tvori reklama minimalne 1/3 obsahu. Proc by mel byt internet jiny? jenze vetsina reklam jsou velkoprostorove, zatimco na internetu prevazuje "radkova" reklama. kdyz se podivam do dnesni fronty, tak si vsimnu reklamy, ktera zabira aspon 1/3 stranky, zatimco radkove inzeraty ci plosne o velikosti 1/x, kde x>5, proste ignoruju. Na internetu uplne stejne ignoruju bezne bannery, protoze je dokazu nevidet.

    proto naprosto chapu potrebu vetsich formatu. a tady ani nejde o clickrate, jako o to, aby si toho inzeratu clovek musel vsimnout. urcitym resenim je i opakovani stejneho inzeratu na jedne strance. Cloveka to zaujme.

    nejvetsi budoucnost ale maji zvukove bannery, at se nam to libi, ci ne. Hlas a hudba dokazou vlozit do reklamy city a to je nejdulezitejsi pro uspech. samozrejme, ze na jedne strance nesmi byt vice zvukovych banneru a sdeleni musi trvat jen par sekund a nesmi se opakovat.

    dalsi moznosti budou "pauzy" jako u televize. Kliknete na odkaz, zobrazi se vam na pet sekund reklama a teprve pak vlastni clanek. zda se vam to odporne a ze se to neprosadi? a co jste rikali, kdyz Zelezny zavedl na Nove prerusovani programu? Lide si zvyknou na vsechno.

    zakladni otazka je: lide nenavidi televizni reklamu a presto se ji ridi. Proc by se reklama nemela chovat stejne i na Internetu?
  • 17. 4. 2001 13:52

    runner (neregistrovaný)
    Dovolim si oponovat. Vase srovnani internetove a televizni reklamy ponekud skripe. Predne lide si rozhodne na vsechno nezvyknou.
    Budete-li je otravovat reklamou v mnozstvi vetsim nez male, primo si rikate o pokles navstevnosti a to by dneska, kdy nektere sajty zapasi o holy zivot, byla sebevrazda. Pokud chudak modemista po 10 sec stahovani stranky bude dalsich 5 sec. cekat s reklamou, rozhodne nebude nadseny.
    Srovnani s televizi ma navic dalsi hacek. Televize je narozdil od internetu ve sve podstate velmi zastarale medium. S prichodem digitalni televize a inteligentnich programovatelnych terminalu TV on-demand lze ocekavat take prichod prvnich softwaru filtrujicich TV reklamu.
    Take slozeni konzumentu reklamy je jine. Musite uznat, ze je jisty rozdil mezi babickou cekajici na svoji soap-operu a treba programatorem.
    Myslim si, ze casem se situace na obou frontach vyrovna, vytvori se skupiny "pasivne trpici ovce" a "filtrujici".

    runner

    PS: Svaty gral agentur - ADRESNA A CILENA REKLAMA. To nekdy dela s CR zazraky...
  • 17. 4. 2001 16:35

    Leos Literak (neregistrovaný)
    ja si myslim, ze 95% uzivatelu spolkne vsechno (kdyz se jim to poda a'la Zelezny). A tech 5% aktivnich se da oslovit jinak.

    televize neni zastarala, ale vyviji se. treba vami zminovane video-on-demand - je to spise televize ci internet?

    samozrejme jsme dnes limitovani obvuyklou sirkou pasma, pres kterou se uzivatele pripojuji. takze zacit na stranky cpat video asi neni to prave. ale s nastupem xDSL technologii, masovym rozsirenim mikrovln ... se modem (konecne) presune do muzea. bude to ale bohuzel par let trvat, zvlaste v te nasi dzungli.

    souhlasim, ze cilena reklama dela divy. a zatim ji nikdo nedela. nejen ze je to technicky nerealizovatelne, ale je to i pravne na hranici. pod cilenosti nemyslil reklamu o webhostingu na lupe, ale kompletni profile uzivatele podle stranek, ktere navstevuje, zbozi, ktere si kupuje ....
    nejspis se ale na konci tohoto desetileti dockame personalizovanych reklam typu: "Pane Literaku, nabizime vam
    specialni doplnek k pristroji A za pouhych B euro. Staci jen jedno slovo a za pet minut bude vase objednavka na ceste".

    zni to hrozne, ze?
  • 17. 4. 2001 18:29

    runner (neregistrovaný)
    Doufejme ze to neni 95%, ale muzete mit pravdu a pak to neni nejlepsi vizitka spolecnosti.

    Za zasadni vyhodu TV on-demand povazuji perzonalizaci programu a moznost strihu obsahu pri playbacku. Primo se nabizi udelat na strane divaka filtr na reklamu.

    Ohledne xDSL, obavam se ze tuto technologii nas "spasitel a ochrance pred pokrokem" Telecom zavadet nebude, protoze sotva se naucil a zacal s ISDN. Budte realista ;-)

    Osobne jsem zasadne proti vlezle reklame personalizovane podle osobnich udaju spotrebitelu, uplne budu spokojen, kdyz napr. na gamezone.cz nebude banner na kuchynske recepty a banner na web-zin o reklame (dnes 18:30, prvni load nahodne stranky). Rozhodne bych nechtel byt zadavatelem takto "umistene" reklamy.

    r.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).