Nevim, jak dalece je autor clanku sbehly v oblasti online marketingu, ale dovolim si dve poznamky k pasazim, ktere mne obzvlaste pobavily.
ad Velke reklamni plochy nezvysi Click Rate:
- nevadi, to neni ani jejich cilem, tyto formaty se pouzivaji predevsim jako pasivni komunikacni nastroj podobne jako tiskova inzerce a billboardy. Zpravidla lze pomoci nich realizuji jednoduche promo aplikace.
ad Nezajem zadavatelu o tyto formaty:
- nevim, ale profesionalni reklamni agentury (zejmena z Top10 ceskeho reklamniho trhu) uprednostnuji hlavne tyto formaty. Jejich medialni agentury maji uz vyvinuty system prodeje takovych to ploch -> bohuzel ne vsechny servery jsou dostatecne up-to-date, aby se staly rozumnymi obchodnimi partnery
Nove formaty maji i "image" ucinek, ale CTR samozrejme vyssi JE. Nas skyscraper na Lupe mel pres 4 % (coz je pochopitelne pouze mala cast tech, ktera s nim nejak interagovala) - obdobny banner 468x60 ma CTR nizsi (interni udaj, ale pomer zhruba odpovida pomeru ploch). Docela by me zajimalo, z jakych experimentu autor cerpal data o neodpovidajicim narustu CTR (resp. me prekvapilo, ze konkretni cisla a kampane v clanku zcela chybely). Snad se dockame doplneni...
Jmenujte prosim tech TOP 10 reklamnich agentur prodavajicich ve velkem reklamu na internetu.
Ktere agentury konkretne uz tyto plochy prodavaji nebo prodali alespon jedinou?
Realita se kterou jsem denne konfrontovan je takova, ze neumeji prodat ani stare formaty, napr. fullbanner-Flash a jejich marketingova oddeleni slibuji uplne nesmyslne CR.
Nejsme sice reklamni agentura z TOP 10, ale prodali jsme na Fincentrum a iHNed reklamu o formatu 200*600 a take "interstitial", coz byla ta dnesni reklama pred home page Fincentrum o formatu cele strany, ale pokud chce byt nekdo detailista, tak animace mela 400*450.
Takze na trhu uz urcite nekdo je, kdo umi prodavat i jine formaty nez bannery... ale dost uz vlastni reklamy...
JS
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).