Používám rovněž Voipdiscount. Platím 10Euro na 120 dní a volám zdarma na pevné linky prakticky všude zdarma a bez časových omezení. Jsem víceméně spokojen. Akorát někdy je zpočátku horší kvalita hovoru.
Každopádně, pokud se Skype ještě více přiblíží cenám Voipdiscountu, tak budu zvažovat přechod na Skype. Přece jen Skype toho nabízí víc...
Pokud jsem dobře počítal, tak u tarifu "svět" je uvedeno asi 34 států. Z toho vyplývá otázka:
- Jak bude zpoplatněno volání SkypeOut do ostatních zemí, které tam nejsou uvedeny?
- Bude se sezanm zemí rozšiřovat a jak rychle?
Nikde jsem se nedočet ani ve v podmínkách, jak je to s dobou použití. Zaplatim 10.4 a volám do 10.5 nebo do konce dubna nebo Od 1. využití 30 dnů...
Víte to někdo?
To já mám zase zkušenost, že v zemích jako Thajsko nebo Rusko vychází minuta s předplacenou tak 1-2,5 Kč, pevná ještě mnohem méně a za příchozí hovory se nic neplatí. Takže možná zbývá ta Amerika, ale i tam pochybuju, že mají tak vysoký ceny jako my tady.
Někdy je dobré vzít v úvahu, že jsou různé modely zpoplatnění hovorů. Nejen ten český. V mnoha státech (USA, Kanada, Rusko, Čína a jiné) se u mobilních telefonů používá pro volajícího stejná cena jako u volání na pevnou linku (třeba v USA z čísla ani nepoznáte, zda jde o mobil či pevnou) a volaný platí nejen za odchozí ale i za příchozí hovory tzv. "Air Time", t.j. provolaný čas. Vychází to z úvahy, že je věcí volaného, zda je či není se svým číslem mobilní, a zda hovor přijme. A proto si výhodu mobility zaplatí. Většina Evropy naopak vychází z úvahy, že je lépe dát mobilnímu účastníkovi speciální číslo, podle něhož volající pozná, že má zvýšený tarif. A je tak naopak věcí volajícího, zda je ochotný volat na mobilní zařízení i za vysokou cenu. Obojí má svá pro i proti. Ale pro běžného Evropana z toho plyne, že prostým srovnáním toho co platí za hovor na domácí a třeba US mobil porovnává neporovnatelné. Voláním na "americký" mobil se totiž o náklady dělí s volaným, podobně jak je to běžné třeba při volání na tuzemský mobil, pobývající v roamingu mimo ČR.
To je proto,ze do tech exotickych zemi vola minimum lidi a tak Vas natahnou poradne na mistnim volani,aby jejich vedeni nepoklesl standard bydleni a to ostani pusti prakticky zdarma,protoze vi,ze to stejne nikdo nevyuzije.
Ja osobne preferuji mail kamkoliv po svete.Kdyz potrebuji volat,tak se pak domluvi co kdo ma a reseni se nejake najde a zavola se.Jedine kam potrebuji volat nutne a rychle jsou tisnove linky,ostatni veci klidne pockaji - u firem to je pochopitelne jinak.
To dragonek:
Nevím, jak to je omezeno, vím akorát, že to funguje zcela bezproblemově - zkuste si to. Teď zrovna používám VOIP Discount (www.voipdiscount.com), protože je i v polštině a té na rozdíl od angličtiny či němčiny rozumím (čeština tam není).
Jediné omezení, které pozoruji, je to, že po druhém a dalším přihlášení jako nový uživatel je délka jednoho hovoru omezena na cca 4 minuty. Ale není to tak vždy, někdy hovořím 10 minut v kuse a nic se neděje.
Konferenční hovory nejsou problém, malou konferenci umí kdejaký SIP telefon či brána, "velká" je záležitostí ústředny a umí ji snad všichni čeští operátoři, sdružení v AODT, plus mnozí další. Videohovory principiálně problém u SIPu nejsou též, pokud to umí koncové zařízení. Je to jen prosté povolení kodeku na sipproxy, které má leckterý operátor implicitně, aniž by to nějak zvlášť propagoval (z hlavy třeba MujTelefon či Xphone). Informace o online stavu kontaktů je významná v komunitních sítích, včetně podnikových, ale čeští VoIP operátoři vesměs poskytují (na rozdíl od Skype) "veřejnou telefonní službu". U ní taková informace není běžně "normalizována" (nepřenáší se přes PSTN průběžně ale až při pokusu o spojení), a proto s ní HW zařízení prostě nepočítají (nicméně, například u české veřejné telefonní služby Viphone break, či u německého Betamaxu, se uvnitř sítě stavové informace přenášejí a jejich SW klienty jsou zobrazovány). SIP podpora pro posílání souborů by byla možná, ale posílat soubor z ústředny na ústřednu či z HW IP telefonu na jiný není úplně obvyklé :-)
Od toho mám mobil! Kdo chce být k zastižení permanentně, nemá ostatně jinou možnost. Na aktivní telefonování mám VoIP linku, což je pro mne, vzhledem k tomu, že za internet nic neplatím, velmi zajímavé. A Skype? výhradně na volání a chat na ostatní Skype linky, tedy rovněž zdarma. Takže celková bilance: Za prepaid kartu 300Kč ročně, za Skype nic a za VoIP dostanu fakturu teprve tehdy, když mi prokecaný čas (sekundová tarifikace a nulový paušál) překročí 500 Kč (Zhruba 1x za dva roky)
Videohovory nejsou u SIP protokolu zásadní problém a netestoval je jen "jeden z českých opů". Jejich podporu již mají, nebo umí zavést ve svých sítích v řádu hodin či dnů, prakticky všichni čeští přední operátoři. Zatím to ovšem opravdu nijak zvlášť nepožaduje trh.
Problém Skypu je v tom, že ne na všechny "pevné" linky se dá dovolat. Patrně jen ty, které provozuje Telecom O2, pokud je provozovatelem někdo jiný, tak vám skype oznámí, že číslo je neplatné. Nedovolám se tak do práce (jiný operátor) nebo třeba ani na infolinku české Spořitelny 800207207 nebo 844111144. Ale třeba na mLinku z mBank to jde, takže tím 841 to nebude.
Bohužel jsem si Sype Out pořídil právě kvůli různým helplinkám apod, které nejsou zdarma, ať nemusím volat z mobilu, kde je to drahé.
Na pevné linky lze volat zcela zadarmo, já už tak volám skoro dva roky. Zkuste VOIP Buster, VOIP Cheap apod. (www.voipbuster.com, www.voipcheap.com). Když se do systému přihlásíte, tak máte cca 1/2 - 3/4 hodiny volání zcela zdarma. Jakmile vám "free" minuty dojdou, tak se přihlásíte jako nový uživatel (otázka 20 vteřin) a jede se dál.
Oba srovnatelní konkurenti, tedy Sipphone/Gizmo a Wengo to umí (Wengo tedy konference asi jenom pro 3 účastníky).
Na druhou stranu už pokud vím jeden z českých opů videohovory testoval.
Mimochodem, jak byste chtěl provozovat posílání souborů s HW klienty? Standardní VoIP je prostě zaměřeno na poněkud jiný segment trhu.
Ty paušály jsou zajímavý, hlavně ve srovnání s tím, kolik tady chtějí za pevnou a ty různé balíčky okolo. Škoda, že žijeme v Absurdistánu. Včera jsem se díval na ceník svého VoIP operátora, prakticky po celém světě můžu volat za pár halířů, nejdráž vychází volání na českou pevnou linku a úplně nejvíc do českých mobilních sítí. Opravdu mě rozum nebere, proč mám platit 10x víc za volání do český sítě než někam do Thajska, Japonska, Kanady, Ruska, ...
Nevyužije vůbec, těžko si dovedu představit jak někomu zavolám z nějakého čísla a on mi na něj již nezavolá zpět, Skype se nedá (zatím) integrovat do klasické telefonie. To o čem hovoříte (A/V konferencing, flat-rate za paušál) by mohla poskytovat například Telefonica O2, pokud by ji ČTU dovolil flat-rate paušály. Obecně na českém trhu pak ještě Dial Telecom, a pravděpodobně GTS (nebo jak se teď jmenujou)...
Martine, a který VoIP operátor vám nabídne zdarma videotelefonování, konferenční hovory, informaci o stavu kontaktu, posílání souborů... ?
Ne každý požaduje "jen levné volání", spousta uživatelů využívá i jiné služby. A to třeba přes SIP protokol nikdo neumí.
Ano, dokud nebude pro Českou republiku příchozí SkypeIn číslo, tak hodně uživatelů / firem potenciál Skype nevyužije naplno.
Skype se sám zbytečně degraduje a přichází o zisky. Tím, že neposkytuje normální státní číslo jako ostatní voiceIP operátoři a částečně IMHO i tím, že místo využití stávajících standardů (jako je třeba SIP), který by umožnili začlenění do firemních infrastruktur. Tím se sám degradoval z voiceIP telefonního operátora na pouhého provozovatele IM s uzavřeným protokolem - škoda.