Skype se sám zbytečně degraduje a přichází o zisky. Tím, že neposkytuje normální státní číslo jako ostatní voiceIP operátoři a částečně IMHO i tím, že místo využití stávajících standardů (jako je třeba SIP), který by umožnili začlenění do firemních infrastruktur. Tím se sám degradoval z voiceIP telefonního operátora na pouhého provozovatele IM s uzavřeným protokolem - škoda.
Martine, a který VoIP operátor vám nabídne zdarma videotelefonování, konferenční hovory, informaci o stavu kontaktu, posílání souborů... ?
Ne každý požaduje "jen levné volání", spousta uživatelů využívá i jiné služby. A to třeba přes SIP protokol nikdo neumí.
Ano, dokud nebude pro Českou republiku příchozí SkypeIn číslo, tak hodně uživatelů / firem potenciál Skype nevyužije naplno.
Nevyužije vůbec, těžko si dovedu představit jak někomu zavolám z nějakého čísla a on mi na něj již nezavolá zpět, Skype se nedá (zatím) integrovat do klasické telefonie. To o čem hovoříte (A/V konferencing, flat-rate za paušál) by mohla poskytovat například Telefonica O2, pokud by ji ČTU dovolil flat-rate paušály. Obecně na českém trhu pak ještě Dial Telecom, a pravděpodobně GTS (nebo jak se teď jmenujou)...
Oba srovnatelní konkurenti, tedy Sipphone/Gizmo a Wengo to umí (Wengo tedy konference asi jenom pro 3 účastníky).
Na druhou stranu už pokud vím jeden z českých opů videohovory testoval.
Mimochodem, jak byste chtěl provozovat posílání souborů s HW klienty? Standardní VoIP je prostě zaměřeno na poněkud jiný segment trhu.
Videohovory nejsou u SIP protokolu zásadní problém a netestoval je jen "jeden z českých opů". Jejich podporu již mají, nebo umí zavést ve svých sítích v řádu hodin či dnů, prakticky všichni čeští přední operátoři. Zatím to ovšem opravdu nijak zvlášť nepožaduje trh.
Konferenční hovory nejsou problém, malou konferenci umí kdejaký SIP telefon či brána, "velká" je záležitostí ústředny a umí ji snad všichni čeští operátoři, sdružení v AODT, plus mnozí další. Videohovory principiálně problém u SIPu nejsou též, pokud to umí koncové zařízení. Je to jen prosté povolení kodeku na sipproxy, které má leckterý operátor implicitně, aniž by to nějak zvlášť propagoval (z hlavy třeba MujTelefon či Xphone). Informace o online stavu kontaktů je významná v komunitních sítích, včetně podnikových, ale čeští VoIP operátoři vesměs poskytují (na rozdíl od Skype) "veřejnou telefonní službu". U ní taková informace není běžně "normalizována" (nepřenáší se přes PSTN průběžně ale až při pokusu o spojení), a proto s ní HW zařízení prostě nepočítají (nicméně, například u české veřejné telefonní služby Viphone break, či u německého Betamaxu, se uvnitř sítě stavové informace přenášejí a jejich SW klienty jsou zobrazovány). SIP podpora pro posílání souborů by byla možná, ale posílat soubor z ústředny na ústřednu či z HW IP telefonu na jiný není úplně obvyklé :-)