Hlavní navigace

Vlákno názorů k článku Nově se nepodařilo utajit programové schéma Fandy. Zveřejnily ho některé magazíny od Vojtěch Vávra - Nova nám opět dokazuje, jaké má omezené programovací...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 9. 7. 2012 15:18

    Vojtěch Vávra

    Nova nám opět dokazuje, jaké má omezené programovací schopnosti. A stejně jako v minulosti se jí takový přístup vymstí.
    Výbornou programovací strategii můžeme pozorovat u kanálů skupiny Prima. Hlavní program je profilován jako rodinný kanál, kde si kterýkoli rodinný příslušník nalezen svůj oblíbený pořad (jedná se tedy o plnoformátovou televizní stanici), nebudeme si nalhávat, že programem necílí spíše na starší, ekonomicky neaktivní diváky. Zatímco Prima COOL cílí spíše na mužské diváky v rozmezí věku 15-40 let, kteří mají rádi ironii, akci a "ulítlou" zábavu. Prima love pak cílí na ženy ve věku 15-44 let, ty si zde najdou prostor pro odpočinek po namáhavých činnostech, ať už v zaměstnání či domácnosti, s šálkem horké kávy u odpolední telenovely nebo se sklenkou vína u večerních seriálů či nočních talkshow. Zkrátka všechny věkové skupiny tvoří jeden celek. Hlavní kanál tedy exceluje u starších diváků, COOL pak jednoznačně vítězí u mladistvých mužů a dětí 4-14 let a love je jednoznačně nejrychleji rostoucí novou televizní stanicí od počátku procesu digitalizace se silným zázemím zejména u žen.
    Naproti tomu Nova hledá způsob, kam umístit nespočetné množství filmů a seriálů, které se dříve vysílaly na jejím hlavním programu a jejichž vysílacích práv je Nova stále vlastníkem, nicméně pro nedostatečnou sledovanost je vhodnější je umístit na jiný z jejích kanálů, než právě hlavní. Vhodný tah to je, uvážíme-li, že jí vlastně programové schéma příliš nestojí a převážná část nákladů čítá poplatek za šíření tohoto programu. Jenže právě to se Nově může vymstít a myslím, že už se vymstilo se spuštěním Novy Cinemy a jejího umístění do DVB-T. Na svých ostatních programech totiž vysílá pořady, které už převážně odvysílala, a zaměřením tedy přesně odpovídají cílení Novy (všechny její kanály mají dokonce tutéž cílovou skupiny 15-54, respektive 15+). Těmito dalšími kanály sice mírně zvyšuje celkovou sledovanost celé své skupiny kanálů, ale zároveň odebírá diváky svému hlavnímu programu, a to i díky tomu, že v repríze, např. na Nově Cinemě, odvysíla snímky, které předchozího dne vysílala na svém hlavním programu.
    Myslím tedy, že s přibývajícím množstvím kanálů se bude podíl jakožto celé skupiny zvyšovat, nicméně sledovanost jednotlivých kanálů se bude snižovat, u hlavního kanálu pak výrazně.

  • 9. 7. 2012 22:17

    bez přezdívky

    Je to tak Vojto, jak píšeš, Nova se prostě nějak neumí odkopnout ode dna, kam spadla, a naopak se propadá ještě hlouběji. Oni si myslí, že několika odpadními kanály vše vyřeší. Takhle to ale nefunguje. Pokud se tu už tvoří grupy stanic, tak s nimi musím pokrýt co nejširší diváckou obec, jako to dělá Prima a jak jsi to přesně napsal - díky Family mají starší diváky a rodiny, díky C()()Lu mladé diváky (neřekl bych vyloženě muže, ale všechny děcka, teenagery a nás dvacátníky a výše), i když je tahle stanice stojí díky atraktivním premiérám kupu peněz, no a díky Love divačky podle mě tak 25+. Nova má placený Sport a MTV, takže to je už jejich věc, a pak tři odpadní kanály Nova, Cinema a FRNDA s tím, že na všem běží reprízy stejného marazu s několika dobrými akvizicemi, které už ale každý několikrát vidět. A tímhle chtějí pokrýt co nejširší diváckou obec? Těžko, celá Nova Group je jeden velký zmatek a začal bych ty jejich stanice jasně překopávat a profilovat, protože tohle je rumunská břečka.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).