Seznam.cz dnes nasadil finální verzi sportovního webu Sport.cz, která vzhledově vychází z redesignu bulvárního Super.cz. Dominantní jsou obrázky, trocha textu, doplňující tabulky a samozřejmě reklama. Té je méně, ale je více vidět, je na ni ponecháno místo, není zahlcena jinými prvky nebo obložena jinou reklamou. Trend zjednodušit až na kost tedy v Seznamu pokračuje.
Když jsme přemýšleli, jak náš Sport.cz upravit, začali jsme tím, že jsme se v kvalitativním dotazování zeptali sportovních fanoušků, co čekají od sportovního webu. Odpověď byla jednoznačná: v první řadě mě zajímají výsledky, teprve pak další informace, fotky a videa,
říká Norbert Gulevič, produktový manažer služby Sport.cz, Seznam.cz a dodává: Chceme, aby si na Sport.cz každý rychle našel to, kvůli čemu přišel. Proto jsou výsledky vidět na první pohled a čtenář si je nemusí složitě někde hledat. Například gólový souhrn najde uživatel ve článku hned pod nadpisem.
Nový Sport.cz má i nové logo a přichází s novými prvky. Jedním z nich jsou zcela nové on-line reportáže pro vybrané sportovní disciplíny – fotbal, hokej, tenis a závody F1. Nově udělané jsou i galerie pro procházení fotek či sportovních videí. Opět byl důraz kladen na přehlednost a jednoduchost použití. Čtenáři Sport.cz nebudou muset zápasit se složitou fotogalerií. Naopak se snadno dostanou k fotkám, které je zajímají,
uvedl Norbert Gulevič a dodává: Nebudeme také používat fotky pro fotky. Jinými slovy se budeme snažit nepoužívat stále tytéž fotky sportovců. Když nebudeme mít fotky přímo z dění daného zápasu, raději je v upoutávce na článek nahradíme grafickými prvky – například logy sportovních klubů, o kterých je řeč.
Sečteno a podtrženo, Sport.cz vychází vstříc modernímu trendu „simplifikace zpráv“. Nejde o analýzy, nejde o kontext, ale o velké fotky, jednoduchá sdělení, která by konzument (již nikoliv čtenář, jsme v době multimediální) pobrat, vstřebat a bylo by škoda, kdyby se čtenáři nemohli dostatečně fundovaně k takto předestřené problematice vyjádřit. Na rozdíl od Super.cz tedy budou mít k dispozici i diskusní fóra, kde mohou poradit trenérům a samotným sportovcům, co by měli zlepšit nebo udělat jinak.
Po vzoru názorových fór na serveru Novinky.cz zavádí i zde Seznam.cz „osvědčenou korespondenční registraci“ (citace z tiskové zprávy, my v redakci ji považujeme již za méně osvědčenou, potíží s ní bylo dost). Uživatelé v diskusích budou vystupovat pod svým reálným jménem a mohou pod každý článek uveřejnit maximálně tři příspěvky. Domníváme se, že ve třech příspěvcích je možné dostatečně vlastní názor k danému článku vyjádřit. Názorové fórům na Sport.cz nemá nahrazovat diskusní fóra či chaty,
říká Norbert Gulevič.
Sport.cz má i svoji mobilní verzi, která využívá adaptive layout. Podle typu zařízení, ze kterého se uživatel připojí, se uzpůsobí obsah toho, co vidí tak, aby to pro něj bylo pohodlné a příjemné na čtení. Jinak se tedy zobrazí stránka v tabletu a jinak v chytrém telefonu.
Vzhůru za jednoduchostí na Sport.cz – věřím (a myslím to upřímně), že bude mít úspěch jak v návštěvnosti, tak v reklamních příjmech.