Mě se to zdá příliš teoretické. V praxi všechny spojnice nejsou totožné - mezi dvěma místy může vést dálnice, obyčejná silnice nebo nějaká hodně klikatá - počítá s tím ten problém?
určitě můžete těm trasám přidávat nějaké přepočítávací faktory (které se navíc mohou měnit dynamicky - průjezd městem noc vs. špička, mít různé hodnoty pro různé směry apod.). složitosti modelu se meze nekladou :-)
V clanku je to az prilis zjednodusene, ve skutecnosti jde o to, ze pokud si programem vyhledate optimalni cestu, ridic auta stejne pojede trochu jinak a jedna-li se o velke uzemi, urcite dojde k neocekavanym blokacim at uz d duvodu zaveji, ledu, zaplav, nehody, demonstrace, uteklych zvirat ci jineho, jako je dezorientace.
Pokud by misto lidskych ridicu byla pouziva satelitni navigace GPS a kvalitni algoritmus, dalo by se dobre urcovat kudy je to nejkratsi, take by se melo pocitat i s benzinovymi pumpami a zacpami, optimalni trasa by se merila algoritmem, ktery projede cesty vsemi zpusoby. To znamena obycejne scitani a odcitani najetych kilometru / benzinu v nadrzi. Pro zacatek by se musela instalovat zarizeni pro zmapovani terenu, aby bylo mozne automaticky detekovat zacpy, namrazu, zaveje, apod.