Hlavní navigace

Objednání domácích prací přes web? Zkouší to hned dvě nové služby

13. 5. 2015
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Na tuzemském internetu raší nové služby sdružující nabídky domácí práce. Jen během letošního jara se objevila Lidskásíla.cz a Vykonám.cz.

Přes internet objednat nákup, pořešit uklízečku a brzy třeba i maséra. V rozvážce nákupů zatím ovládá trh Rohlík Tomáše Čupra a čeká se na Koloniál od skupiny Rockaway. Liftago se snaží zbavit Čechy strachu z ježdění taxíkem. V oblasti služeb v domácnosti ale zatím jasný lídr není. Otázkou je, jestli už je na to český internet už připravený. 

Během posledních týdnů se rozjely hned dvě firmy, které chtějí zkusit štěstí. Jak LidskáSíla, tak Vykonám nasadilo ceny kolem 150 korun za hodinu. „Máme 60 ověřených a vytrénovaných dam na úklid. Celkový počet pracovníků je přes 100 a stále se navyšuje,“ tvrdí spoluzakladatel služby LidskáSíla Robert Vojáček

Tříčlenný tým pustil svou službu do ostrého provozu na začátku tohoto týdne. Zatím poskytuje pouze úklidové služby, ale Vojáček má v plánu přidat i nabídku hlídání dětí nebo vizážistek. Zároveň chce zrychlit objednávání. „Dnes je možné objednávat úklid až na druhý den. To bychom chtěli brzy změnit a dostat se na objednávání v rámci hodin,“ dodává Vojáček.

Podobně jako Vojáčkův projekt funguje i Vykonám.cz, které se od počátku zaměřuje jen úklid. „Vytvořili jsme proto nejdříve úklidovou firmu, ale ukázalo se, že trh je cenově a kvalitativně tak deformovaný, že klasická, i když kvalitní úklidová firma si cestu k zákazníkovi hledá těžko a dlouho. Zároveň nese vysoké fixní náklady, protože jsme chtěli službu poskytovat s maximální dostupností a rychlostí úklidu,“ popisuje začátky projektu jeho spoluzakladatel Tomáš Lopašovský na blogu firmy

ebf - partner 1

Teď, po několika měsících experimentů, se tváří, že už svou cestu našli. „Dalším krokem je expanze do pěti dalších českých měst,“ dodává Lopašovský. Stejně jako LidskáSíla totiž zatím fungují jen v Praze. 

Oba projekty se zaklínají úspěchem amerických služeb typu Handy.com nebo Homejoy.com. Jde tak spíš o další pokus o rozjezd v zahraničí úspěšných služeb na tuzemském internetu. 

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Po klasickém desetiletém novinářském kolečku (on-line, papír, televize) se vrátil zase na web a je mu dobře. Více na LinkedIn.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).