Vlákno názorů k článku Odpůrcům bannerové reklamy scházejí argumenty od patrik.ovx - Dovoluji si nesouhlasit. O bannerové reklamě a potažmo jakékoli...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 14. 3. 2008 8:59

    patrik.ovx (neregistrovaný)
    Dovoluji si nesouhlasit.
    O bannerové reklamě a potažmo jakékoli brandové reklamě víme docela mnoho.
    To nejdůležitější je asi to, že ovlivňuje a působí na cílovou skupinu tak, že to později vyústí v rozhodnutí při nákupním procesu.
    Že to neumíme exaktně určit pomocí čísel přece nic neznamená. Takových fenoménu je více a přesto fungují.
    Prostě banner má určitě své místo v reklamě a to zrovna v brandu.
    To taky potvrzuje jeden z PPC specialistů, společnost H1.
    Dovoluji si citovat z jejich webu:
    "Hlavními nástroji brandové reklamy jsou plošné grafické formáty, zejména bannery. Nově se začíná využívat i online video reklama. Dále sem patří různé ikony, loga, sponzorované odkazy, PR články apod."
  • 7. 3. 2008 17:37

    anonymní
    Dobry den panove,

    na image na internetu pomoci bannerove reklamy si uz nehraji.

    Jako inzerent o bannerove reklame vim, ze jeji pusobeni jakozto image formatu je prinejmensim sporne, rozhodne nemame rozpocet nazbyt, napr. na zjistovani, zda 3lete pusobeni tapety na katalozich dostane do provozovny x vahajicich zakazniku.

    Na image jsou offline formaty, online je pomerne! dobre meritelny = takze na vykon. Pokud chci od mktg akci behem roku vysledky, zamerim se na online format s nejvetsim prinosem za nejmensich nakladu. Zatim mi vychazi nejlepe format textovy. Pokud chci byt "vsude", prehltit trh a sebrat konkurenci prostor, jsou bannery nutnost... Pokud chci pusobit dlouhodobeji, domluvim si nestandart nebo buduji mikrosites.

    Radim Matak
  • 5. 3. 2008 20:49

    soulbringer (neregistrovaný)
    a pod to se taky podepisu... moje rec :o) Glosu bych jeste mozna rozvedl, ale v zase jsem rad, ze ji Honza napsal :o)
  • 5. 3. 2008 14:07

    bez přezdívky
    No, Davide, sice chápu, na co narážíš, ale to je přece jenom o něčem jiném. Já jsem se snažil říci především to, že o bannerové reklamě víme de facto strašně málo na to, abychom o jejím působení byli schopni říci nějaké relevantní závěry - přesto však stále častěji zvláště lidé z oblasti PPC inzerce tvrdí, že bannerová reklama je přežitek, protože není účinná (a tvrdí to paušálně, bez konkretizace souvislostí, i bez tebou žádané bez definice cíle). A protože tento přístup mi přijde krátkozraký, tak jsem se nakonec přiměl k sepsání téhle glosy.

    A ještě k tomu stanovování cíle - ty si sice nakrásně můžeš stanovit nějaký cíl, ale pořád to dost často zůstane v té klasicky karikované podobě, že budeš vědět, že jen půlku marketingového rozpočtu vynakládáš účelně, akorát nebudeš vědět kterou, protože to prostě dost často při kombinaci mnoha komunikačních prvků zjistit nejde.
  • 5. 3. 2008 11:47

    David Špinar
    Jasně, já jen právě chtěl naznačit, že bez definice toho cíle jsou všechny výkřiky typu "funguje", "nefunguje" a "nikdo neví, jestli funguje" zmatečné.
  • 5. 3. 2008 11:39

    bez přezdívky
    Myslím, že přesně o tohle nešlo. Samozřejmě si můžeme definovat nějaké cíle a po určité době analyzovat, zda došlo k jejich naplnění. Ale to se jedná, jak píšete, o výkonové kampaně.

    Co brand? Jak vyhodnotit to, že uživatel viděl reklamu a nějak na něj zapůsobila? Je to i věc podvědomí, takže popis slovy může být zavádějící. Natož nějakým dotazníkem. Displej reklama na vás může působit roky, než učiníte nějakou akci. A pokud budete měřit akce v nějakém čase, tak opět nezměříte ty "nahlodaný" uživatele.
  • 5. 3. 2008 11:00

    David Špinar

    Honzo, a nebylo by vůbec lepší se nejprve zamyslet nad tím, co znamená to slovo "funguje"? Protože právě definice toho, co znamená "ta a ta reklama (ne)funguje", je přece určující pro to, jestli ten či onen má ve svém úsudku pravdu. A bez toho, aniž by se to určilo, jsou potom všechny výkřiky typu: "tahle reklama funguje" nebo "tahle reklama nefunguje" nebo to tvoje "nikdo nemůže vědět, jestli tahle reklama funguje" naprosto zmatečné.

    Takže, pokud třeba vnímáme situaci, kdy reklama funguje, jako stav, kdy se nám vynaložené inzertní náklady více než vracejí ve zvýšených prodejích (tj. klasické schéma výkonnostního marketingu), pak je samozřejmě možné o nějaké konkrétní internetové reklamě prohlásit, zda-li funguje, nebo nikoliv.

    Pokud to nadefinuji ale jinak, situace se dramaticky změní. Proto se domnívám, že bez úvodní definice toho, co považuji za ten prubířský kámen, není možné prohlašovat nic.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).