Tak ono v autě by se vám ale snadno mohlo při zkoumání těch zkratek na displejích stát, že někoho přejedete nebo se nabouráte, což v letadle většinou nehrozí. :-) Ale HUD je dobrý nápad, myslím, že ho snad i některá auta mají.
To by se mi mozna i libilo ... v aute je na muj vkus moc malo budiku a kontrolek (treba takovy ampermetr, ktery ukazuje, jak moc se vybiji nebo nabiji baterie, jsem zatim v zadnem aute nevidel), navic jsou vetsinou spatne rozlozene a casto maji blbe barvy. Nejlepsi by byl HUD a "glass cockpit" jako v modernich letadlech, tam taky nejsou piktogramy, ale vetsinou zkratky.
To ani ne:-) Spíš jde o to, že některé věci se daleko lépe vyjadřují piktograficky, nebo animací. Obrazové vyjádření je daleko víc o pocitech, než o nějakém racionálním uvažování a daleko lépe buduje "lásku na první pohled". A není to úplně doména jenom mladých lidí. Všichni vnímáme některá grafická vyjádření daleko lépe než text.
Jako příklad budiž např. palubní deska v autě. Představte si, že by tam místo barevně, pozičně a graficky rozlišených symbolů byly jenom stejnobarevně svítící texty např. dole pod budíky.
Hm, neboť spousta mladých dnes neumí číst (resp. má problém s vnímáním a pochopením textu) a orientuje se podle obrázků. Udělejte si malý test - zkuste někomu v rodině, kdo je ve věku 12 - 16 let přeházet ikony na ploše, nebo některou změnit, jsou v háji :-)
Chtěl bych jenom podotknout, jak málo si všichni uvědomujeme, že reklama není vždy cílená na nás. Každá reklama má svoji cílovou skupinu a fakt, že nám se zrovna nelíbí, nebo nás nezaujala většinou znamená, že není na nás cílená, ne že nefunguje. Typickým příkladem budiž reklamy na prací prášky.
Co se bannerů týče, tak např. reklama zaměřená na teenagery se bude daleko lépe provozovat bannerovou formou, protože mladí lidé obecně daleko více oceňují "image" než slova nebo 1 obrázek, což bývá v kontextové reklamě.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).