Tohle podle me vznika tupym prekladem slova Company jako Firma, pritom company je Spolecnost ve smyslu spolecenstvi lidi (vice nez jednoho). Kdysi jsem prosedel vecerv baru s jednou anglicankou, ktera mi pak napsala: Thanks for company.
Rozdeleni vidim tak ze profil je pro fyzickou osobu a stranka pro spolecnost, bez rozdilu zda se jedna o Microsoft nebo neorganizovanou particku Linuxaku.
A není to třeba tím, že lidi jako Jágr na FB vystupují jako lidi a ne jako Pages? Sleduji za srandy pár "selebrit" (At už jako Friend nebo Follower) a zatím jsem viděl všechny jejich Statusy.
Také u všech Pages, které sleduji, jsem zatím viděl všechny jejich příspěvky. A to některé mají 20 nebo 50 tis. Likes.
Netýká se ten snížený "dosah" jen nějakých extra velkých mega firem?
tiez nerozumiem tejto "sprave".. co budu potom robit uzivatelia na FB ? vela z nich tam chodi kvoli obsahu a ten ked zmizne tak zmiznu aj oni - teda aj reklamu uvidi menej ludi = mensi zisk FB... takyto krok je nerealny, neverim tomu... to ako ludia si budu chodit dobrovolne pozerat len "seggested post" ?
Jak již zde bylo řečeno - každému médiu jde o návštěvnost, aby mohlo prodávat reklamu. Na FB zveřejňuji své úvahy a příspěvky známé osobnosti - dělají to zdarma a přispívají facebooku ke značné návštěvnosti.Mile rád uvedu konkrétní příklady + i případně seženu jejich vyjádření, že budou to dělat mile rádi zdarma, ale nikoliv tak, že by snad měli za to ještě platit.
Druhá připomínka - je rozdíl jestli se jedná či nejedná o firmu. Ano stránka je stránka a je tedy rozdíl, jestli se uvede stránka nebo firma. FB stránka osobnosti není stránka firmy.
Rád bych uvedl, v čem je tento článek trochu nepřesný a zmatečný.
V článku a dokonce i v titulku se uvádí pojem "firmy". To aby firmy za dosah příspěvku platili je trochu logické. Nicméně týká se to rovněž zcela nekomerční stránek, které vytvářejí vlastní nekradený obsah? Tohle je zvlášť podstatný dotaz. Dejme tomu charitativní či protikorupční organizace, na jejíž provoz se skládá měsíčně veřejnost, a která rozhodně není firmou v duchu zákona (ale například nadační fond, spolek,, o.p.s. atd.). A jak to bude se stránkami osobností? Dejme tomu nějaký umělec v důchodu, který zdarma na facebook píše pravidelně různé reakce. Tohle se má taky zpoplatnit? Není možné s facebookem v této věci komunikovat a trochu mu to vysvětlit, že z jejich pozice je to dost nelogický krok? Jednak zkrátka tito zvlášť populární pisatelé přestanou zveřejňovat zdarma úvahy, ačkoliv byly houfně likované a komentované zvlášť z toho důvodu, že nemají ani korunu natož firmu, no a dál asi není účelem facebooku jít proti veřejně prospěšným organizacím.