Pokud byste nakupoval u serioznich obchodniku, nikoliv podle toho, kdo mi to da nejlevneji, neresil byste problemy s platbou predem. To je jednoduche. Pokud ale bude, nejen pro vas, platit heslo, co je nejlevnejsi, je nejlepsi na svete, do te doby budete nesmyslne platit drahou dobirku.
Jedna konkurence zavedla Zásilkovnu, tak jsme jí zavedli taky i když se nám do toho nechtělo. Nyní je to pro nás konkurenční výhoda (asi jako většina konkurenčních výhod na netu, pravděpodobně ne na dlouho, předpokládám, že zachvíli to bude mít každý) a nedokáži si představit rušit osobní výdeje, když přes ně mám 50% objednávek! Pokud jsi jediný prodejce daného výrobku, pak super, gratuluji a asi máš šanci něco změnit.
Nevyšumí do té doby, dokud nebude mít zákazník jistotu, že jej obchodník nepodvede. Jinými slovy dokud obchodníkovi nedojde, že jeho zákazník je opravdu jeho pán. A že na pohádku "O všemocné ruce trhu" věří už jen příslušníci a možná zčásti i sympatizanti Liberálního institutu.
Ono to začíná už u platby kartou.
V USA klidně zaplatím předem, protože když mi obchodník nepošle správný obsah, anebo nepošle vůbec nic, tak se s ním nemusím vůbec dohadovat, zavolám do banky, udělám chargeback a nazdár!
Obchodník se pak musí v bance plazit po podlaze a dokazovat, jak to vlastně bylo. A ještě má šanci, že ho banka vykopne, anebo mu k tomu ještě napálí pokutu v řádu ticíců.
Proto se obchodníci se zákazníkem nedohadují a snaží se ho nenaštvat!
Až to bude takhle i v ČR, tak budu platit předem kartou, až se budou hory zelenat!
Pri praktikach obchodniku, kteri uvadi "zbozi skladem" a ani po 14ti dnech jej nejsou schopni dodat, bych musel bejt padlej na hlavu abych nekomu platil predem a pak se snim 2 mesice dohadoval, protoze vraceni penez, je dalsi kapitola.
Pokud mi totez nekdo udela na dobirku, tak se ani neobtezuju mu posilat mail, ze uz to nechci, jeho problem.
Platit předem klidně, ale vyzkoušenému obchodníkovi.
Není prvě existence doručení na dobírku příčinou toho, že tu máme tolik malých eshopů? Ono platit předem neznámému eshopu je opravdu riskantní. Dobírka aspoň vyvolá dojem, že platím už za dodané zboží (přestože lidi zboží nerozbalují před pošťákem, takže se mohou nachytat, ale stejně obchodník si musel dát tu práci jim aspoň ten balík poslat).
Mne se trend osobnich odberu vubec nelibi. Lidi lezou zpatky na stromy. Na vine je hlavne dobirka a ze nikdo nema koule ji zrusit. Ja jsem dobirku alespon u B2B zrusil a z cca 100 zakazniku mesicne pouze tak jeden tydne se domaha hystericky dobirky. I tak jich ale vice nez polovinu zlomime. Jsem zvedav na prvni vlastovky v B2C.