Hlavní navigace

Vlákno názorů k článku Ondřej Tomek: Centrum už nemůže stát jenom na zakladatelích od vavrin - Tomkovi to evidentne lito neni a kdo s...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 13. 8. 2006 22:35

    vavrin (neregistrovaný)
    Tomkovi to evidentne lito neni a kdo s nim nebo jeho kolegou mel nekdy neco do cineni, mel by uz vedet, ze oni vsechny proste jen vyuzijou, vezmou si, co potrebujou a zbytek vyplyvnou. jakapak litost, oba panove si zaslouzi spis peci psychiatra....staci se zeptat Schneidera, lidi co odesli nebo nejakych obchodnich partneru, kteri uz take vedi svoje
  • 26. 7. 2006 10:13

    anonymní
    Prijde mi, ze kdyz lidi odchazi z Centra dobrovolne, tak se firma snazi, jim to co nejvice zneprijemnit, aby i to dobre, co tam bylo, bylo zapomenuto. Nezazil jsem za posledni dobu cloveka, ktery by odesel uplne v pohode. A to pamatuji docela dost.
  • 26. 7. 2006 15:30

    anonymní
    To samé za předposlední dobu, kdy jsem v Centru pracoval já. Odešla spousta lidí, a žádný v pohodě. Někteří byli odejiti i za cenu obrovských ztrát (finančních i partnerů). Odchody zaměstnanců a používané metody, to by blyo na román. Mimochodem, spoluzakladatelé byli tři a ne dva....

    Ve firmě jako Centrum (tj. Netcentrum) jsou lidé klíčový "majetek", podle mých poznatků zacházení s nimi, je a byla klíčová slabina firmy.

    Je to asi tím, že vedení uplatňuje agresívní přístup ve všech oblastech. Všichni pro příklad pamatujeme na akvizici Xchatu, že... tedy ne na to jak byla medializována, ale jak ve skutečnosti proběhla a co jí předcházelo.

    Netcentrum je prostě poněkud agresívnější firma a hledají podobné lidi. Většina firem má svou osobitou kulturu, a lidé co tam chtějí pracovat, by k tomu měli přihlížet, a vybrat si firmu s kulturou jež jim vyhovuje. Není to nic špatného, tak prostě tento svět funguje.

    Byl jsem rád, že jsem tam mohl pracovat. Kdysi jsem zažil spoustu překvapujících okamžiků a získal zajímavé informace, a rozhodl se proto odejít, dnes bych to možná posuzoval jinak. Práce tam byla velmi cenná zkušenost, a odešel jsem "na pohodu" :)
  • 25. 7. 2006 17:59

    JeromeHeretic (neregistrovaný)
    Asi vim kdo jsi. To co pises je v podstate pravda, snad s vyjimkou toho, ze ty platove zmeny v souvislosti s tim, jak firma roste/neroste je v zisku/propadu se tykaji pouze nekolika malo lidi (obchodnici maji samozrejme provize, ale ty do toho nepocitam), takze IMHO tvuj pohled na realitu v centru je v tomto ponekud zkresleny. Ver mi, ze vim o cem mluvim.
  • 26. 7. 2006 11:37

    J (neregistrovaný)
    Nestabilni zakladna zamestnancu = vetsinou prvni priznak poradneho pruseru. Sam jsem to zazil, odesel sem dobrovolne z firmy, kde se zamestnanci po te zacali stridat jak ponozky - co 14 dnu uplne jine osazenstvo. Firma ve finale krachla.

    Z pohledu pripadneho zakaznika hodnotim to, ze se mnou co 14 dnu jedna nekdo jiny jako znak problemu ve firme a v takovem pripade radsi ruce pryc.

    Muze se vyskytnou opravdu neschopny/problemovy zamestnanec, mohou se vyskytnout dva, ale to ze se zamestnanci vyhazuji nekde po letech prace beru jako neschopnost vedeni, nikoli zamestnancu.
  • 27. 7. 2006 10:09

    Jaja (neregistrovaný)
    Před dvěma lety jsem pracoval v jedné malé IT softwarové firmě a měla všechny tyto nešvary, takže to asi není nic zase tak zvlaštního u těchto urychlených GŘ.

    Kolega charakterizoval firmu takto: "je nutné ušetřit každou korunu, i kdyby to stálo stovku :-("
  • 25. 7. 2006 13:22

    anonymní
    Musím uznat, že poslední rok a půl v Centru jsem si vydělávala opravdu slušné peníze, ale především proto, že jsem přestala říkat ne, a dělala od rána do noci - a to hned několik funkcí najednou. S mými penězi rostly ale i zisky firmy. Svůj plat jsem si tedy plně zasloužila. systém byl dle mého fér. V podstatě v Centru šlo vždy o to - co si sami za sebe vybojujete - to máte. Neumíte-li si říci - dostanete málo, ale to je váš problém. Ale to je tržní hospodářství. Vše se změnilo příchodem Aktuálně - to je naprostá pravda. Najednou z lidí, kteří doposud přinášeli firmě peníze se stali laici a neprofíci. Je pravda, že mnozí z nich nebyli "novináři" - byli to projektoví manažeři - na takové funkce byli i přijati - starali se o služby od A-Z - nejen o obsah, ale i o produktový rozvoj služby, včetně podpory obchodu a marketingu - budování brandu navenek - včetně tvoření věcí v html a základních programátorských zásahů.Zasahovali všude tam - kde jiná oddělení nefungovala. Dnes jsou zaměstanci u konkurence - mnohdy na vyšších postech a zaměstnavatelé si jich - nás váží. Ondra tvrdí, že bychom nezvládli současný trend nastavený v Centru - pravda je ta - že všichni určitě ne - nicméně nelze říci, že to zvládali oni zmínění profíci novináři - však návštěvnosti některých služeb mluví samy za sebe. Z firmy jsem odešla z vlastní vůle - nepodepsala jsem novou pro mne nevýhodnou smlouvu - dostala odstupné, tak jak je v zákoníku - ale protože sem si to vydupala. To že na mne zprvu pan Gallo zkoušel to, že mi dá max. 2 základní platy s nejrůznějšími výhrůžkami je jiná věc..Prý se ještě nikdy nesetkal s tím, že by v nějaké firmě, kde on pracoval, dostal někdo víc než ony dva zmíněné základní platy... natož 5 platů a to z průměru za poslední čvrtletí ...Tak už to zažil:) Nicméně přestože mi Centrum hodně vzalo, hodně mi i dalo - mám z čeho vycházet a na co navazovat :)
  • 25. 7. 2006 14:07

    barsa (neregistrovaný)
    Moc hezky a i vyrovnaně napsáno. Kéž by byly takové všechny příspěvky a všichni přispěvatelé.

    Zamrazilo mě při čtení toho jak Vás Gallo chtěl natáhnout. Zažil jsem podobné chování na vlastní kůži a bylo to poučné. Teprve pak se člověku otevřou oči a uvidí jaký byl naivka a idealista.

    Od té doby si dávám velký pozor jak se zaměstnavatel chová k zaměstnancům, kteří odchází. A je jedno zda sami nebo neceně. Pokud vidím, že je začne očerňovat, snaží se vyhnout své zákonným povinostem, můžu si být jist, že se stejně jednou zachová i ke mě a v tomto již nechci nikomu dávat příležitost.

    Růžových brýlí jsem si užil až až a s nimi i manažerské nezralosti.
  • 26. 7. 2006 10:41

    anonymní
    Pracoval jsem v Centru od roku 2002 a když vše s odstupem času hodnotím, musím zdůraznit dvě věci:
    1) na Centru se v začátcích nepracovalo dost efektivně (byl jsem svědkem toho, když podstatnou část pracovní doby "pařily" hry po místní síti), ale přesto byla většina zaměstnanců schopna vytvořit velmi zajímavé produkty. Nikdo je ale po nich nechtěl - bohužel.
    2)platy byly malé, ale (a to mi nikdo neuvěří) lidé na Centru zůstávali kůli praxi a hlavně z důvodu parádního kolektivu, který byl později bohužel zcela rozprášen špatnou HR politikou (spíše zcela chybějící). To je největší chyba centra - nedostatečná motivace a komunikace se zaměstnanci ze strany HR (personalista dokonce asi 2 roky ve firmě vůbec nebyl a veškeré personální záležitosti řešili ředitelé jednotlivých oddělení)
    Dá se v podstatě říci, že za posledních pět let tam kromě zakladatelů nezůstal kámen na kameni. Je taky trošku smutné, že existuje opravdu velká spousta lidí, pro které bylo pracovat v Centru koníčkem, kterému obětovali velkou část svého volného času a po několika letech odcházeli znechuceni, nebo byly odejíti tak, jako kdyby pro portál nic neudělali. Ale to je asi normální pro každou expandující firmu, která rozvoj interně nezvládá.

    A nakonec dodatek - většina ex-zaměstanců dnes pracuje na velmi zaajímavých pozicích (pro Centrum bohužel u konkurence) a jsou to schopní lidé, kteří své znalosti umí zhodnotit a proto je mi znovu líto - a mělo by to být líto také Ondrovi Tomkovi, že personálně opravdu Centrum zaspalo a klíčové lidi si neudrželi.
  • 26. 7. 2006 17:19

    rip (neregistrovaný)
    V Centru jsem se ucházel o práci a znám ho i z pohledů partnerů, kteří s ním spolupracuji. Jako agresivní firma mi Centrum nikdy nepřišlo. Spíše na na mě působilo vyčůraně a vypočítavě. Viditelně převalovalo každou korunu 4x a pak ji stejně nedali z ruky. A to i tam kde by to nestálo za to.

    Z pohledu člověka prodávajícího nějakou službu na mě Centrum zapůsobilo, že je typem zákazníka, který z vás bude do nekonečna tahat rozumy a pak si stejně nic nekoupí a nebo si koupí nějaký naprostý nesmyl a ten vám po 2 měsících s výrazem vrcholného odporu rozbije o hlavu.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).