Chtěl bych se zeptat, co je v článku myšleno konverzí, respektive konverzním poměrem?
"Web Kentico CMS slouží především ke sbírání kontaktů na potenciální zákazníky, kteří si stáhnou trial verzi ... nebo free verzi .... S těmito kontakty poté pracuje sales team Kentica a prodej se dokončuje na individuální bázi. Při optimalizaci webu jsme se tedy zaměřili především na zvýšení počtu stažení trial verze a sekundárně na zvýšení počtu stažení free verze. Toto jsou výsledky: (následují dva grafy)"
Z tohoto chápu, že konverzní poměr je myšlen návštěva / stažení CMS (nebo naopak, na tom nesejde)? Píšete, že to vedlo ke zvýšení prodeje a příjmu firmy, ale o kolik? O 1 %, 10 %, ...? Chápu, že to už pak nebyla vaše starost, a "kvalita" CMS a tedy i přesvědčení zákazníka k jeho koupi už byla na dotyčné firmě, ale nějaká kvantifikace toho o kolik se firmě i reálně zvýšily příjmy nebo prodejnost jejich CMS by mě zajímala více.
Logicky... :-)
Konverzi si může stanovit každý jak chce.
Popisek ke grafům:
"... Před začátkem optimalizace také bylo provedeno nové nastavení měření cílů, proto data začínají na 0 – nárůst konverzních poměrů byl potvrzen i nárůstem počtu kontaktů v interní databázi Kentica."
Proč tedy nárůst konverzních poměrů potvrzuje nárůst počtu kontaktů když to není totéž?
Já vám rozumím, také bych to nejradši propojil všechno na výnosy a následně zisk :-) Ale ono to tak jednoduše nejde, z těchto důvodů:
1) Nákupní cyklus (doba mezi prvním kontaktem a finální koupí) Kentico CMS je poměrně dlouhý: 2-3 měsíce. Účinky různých opatření tedy poměrně dlouho dobíhají, a navíc se to při průběhu různých kampaní těžko přesně páruje.
2) Na rozhodování o Kentico CMS a komunikaci s obchodníky se podílí mnoho různých osob z různých oddělení firmy, která o něm uvažuje - spárování prvního kontaktu s koupí to tím opět komplikuje.
Máme jisté domněnky a hypotézy, ale netroufl bych si je veřejně prezentovat, k tomu si to potřebujeme ještě více ověřit. Po uplynutí delšího časového období by se nám to mělo podařit.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).