Však by si lidi v té frotně postáli. Viděl jsem to třeba v Alze mnohokrát a nikdo se z toho nezbláznil. A když je fronta 10 minut dlouhá, hned se vám ta vaše nežádoucí kolísavá frekvence zákazníků trochu zprůměruje.
A o předváděcích prostorech jsem nemluvil. Mně stačí sklad, kde mi vydají to, o co si řeknu (klidně si o to budu říkat nějakým kódem, aby to rychle našli, nebo může jít o nějakou forma samoobsluhy). Bez balení, vození ochodníkem na poštu a nsledně zákazníkem z pošty.
My v rámci eshopu www.luxusnipradlo.cz nabízíme poštovné při platbě předem za 59,- Kč za obchodní balík, což je dotovaná cena. Myslím, že je lepší si vyzvednout balíček na své blízké poště než se trmácet přes celé město do prostor typu uloženky. Pokud mám dobré informace, tak pošta bude nabízet službu, že Vám nebude balíček doručovat, ale budete si ji moci vyzvednout přímo na poště. Toto bude za levnější peníze.
Jaký je Váš názor? Děkuji
Právě že u Alza je těch 20 plus DPH za vyzvednutí jako takové, platba předem na tom nic nemění :-( Naopak platby předem jako takové se u Alza není nutno bát, pokud berete něco, co mají skladem, tak jsem ještě nezažil, že by to neměli opravdu obratem, za to bych je klidně pochválil. Opruz je jen a pouze ten "manipulační poplatek"...
No, když můžou prodejny mít otevřeno i večer a o víkendu (a některé i nonstop), když může večer (ba i v noci) a o víkendu fungovat hromadná doprava, když může nonstop fungovat rozhlas i televize, tak proč zrovna pošta nemůže? Ne podle vás mají mít i obchody otevřeno jen 8-16 ve všední dny, tramvaje jezdit stejně a i elektřina (třeba) má být v zásuvce jen ve všední dny 8-16?
Pošta je služba pro lidi a má pracovat tak, aby to vyhovovalo lidem, ne jejím zaměstnancům.
no to já si teda OPRAVDU myslim že pokud někdo chce poskytovat služby doručení do bytu pracujících lidí, že by měli doručovat zboží obvykle 16-24 hodin, lépe 18-20 hodin, a pak případně o víkendu celý den.
podobně tak noviny by se OBVYKLE měly tisknout po půlnoci před ránem, a třeba šaliny a doktoři na úrazové pohotovosti by měli fachčit víceméně furt. vše bez ohledu na jejich názor.
a jestli se to jejich zaměstnancům nelíbí, tak mohou dělat cokoliv jiného.
Aha.. a jak si myslíte, že ty doručovací služby budou "pracovat?" . .očividně by zřejmě měli mít pouze odpolední směnu někdy od 16 - 2400 a pak o víkendu celý den-.
VYBORNY NAPAD!! všem by se to líbilo - VYJMA JEJICH ZAMESTNANCU!!!
P.S. U každé, NAPROSTO KAZDE kurýrní služby máte možnost je požádat, aby vám zásilku ponechali až týden na depu, že se pro ni sám dostavíte.. ale asi jste příliš pohodlný a čekáte za "málo peněz hodně muziky".. jinými slovy, vy čekáte, že vám někdo hodí balíček domů mezi 18-2000 hodin, ale sám byste takovou práci kurýra za jejich platových podmínek dělat nechtěl.. tak si tu prosím nestěžujte, že jste pohodlný.
ostatně.. můžete si přeci zajet třeba z Prahy do Brna a dané zboží sám vyzvednout ve skladu či na prodejně, jak se vám to bude hodit, ne? Co na tom, že zaplatíte za benzín několik set korun..
Jet to jednoduché! Pošta je nespolehlivá a buďto jen rozhazuje informaci o uložení zásilky a doposud nepochopila, že doručovat se má hlavně mezi 16 a 21 hodinou. Jinak nepracuje jen pro důchodce! Také doručovací služby jsou velmi špatné!!! Přesto, že si vyberete odpolední rozvoz a upozorníte, že na telefonu jste až od 13 hodiny, tak to není nic platné a trvají na doručení, kdy se to hodí službě ne zákazníkovi. Například jsem bojoval v Brně s doručovací službou. Ta trvala na doručení do 14 hodin. Já zase byl do 15 v práci. Nakonec mě doručili zboží do práce, bohužel to byl rotopéd vážící dost hodně a já musel sehnat známého na odvoz. Proboha to nejsou doručovací služby to je doručovací diktatura. Proto osobní odběr je nejlepší řešení.
No, zase na druhou stranu, já jsem v Alze kvůli tomu poplatku ž dvakrát nenakoupil. Stornoval jsem objednávku ihned jak jsem na tuto položku ve vyúčtování narazil. Až zavede Datart anonymní nákupy na úrovni Alzy, tak jim klidně zaplatím i tu stovku za expresní vychystávku a odběr do hodiny na zvolené pobočce, která zboží bude mít.
Nicméně, co se Alzy týká, jsem se domníval, že je to poplatek za platbu v hotovosti ne za osobní odběr. Pokud tedy zaplatíte kartou, nebo přes účet dopředu tak osobní odběr nebude mít vliv. Já ovšem takový přístup, platbu předem, při osobním odběru odmítám už z principu a z neblahých zkušeností jiných lidí u Alzy i jinde...
Zaplatit, z jakéhokoli důvodu, navíc 50 Kč je opravdu hodně a na zvážení zda ten obchod vůbec nadále navštěvovat?!
Predtavte si , ze mam praci kde me legalne sef pusti abych si jel neco zaridit - v pracovni dobe, protoze v oboru kde pracuji proste obcas takove okno vznikne a je zbytecne aby me sef drzel nasilim.. moc dobre vi ze kdyz neni prace tak je lepsi me pustit, a ja pak klidne pretahnu a vezmu praci kdyz se vyskytne v nejakou blbou hodinu....
Eshop je ten, kdo chce prodat => je predevsi v jeho zajmu zajistit doruceni dle prani zakaznika a pokud to neumi, je to jen a pouze jeho problem, zakaznik pak jednoduse koupi radsi v lokalnim kamenym krame, byt o par kacek draz.
Zajimavy, ze ty kameny kramy umej velmi casto naprosto bez problemu zajistit dopravu vcetne instalace produktu ...
Dulezite slovo - "pry"
U obchodnich baliku mate taky moznost sledovat, kde ze ten balik je a vite co se dovite? Spravne, kulovy. Informace o doruceni na cilovou postu se tam zcela pravidelne objevuje tak 2-3dny po te, co uz mate balik doma ...
To ze poslat balik 10km v CR trva velmi casto dyl, nez poslat balik z Ciny je pak primo neuveritelny. Ale ono se neni cemu divit. Posta nakoupila tridicky za miliardy a aby se vykazalo jejich vyuzivani, tak se posta vozi tam a zpatky jen proto, aby prosla tridickou.
Takze kdyz v prumernem okresnim meste poslete pohled sousedce a hodite ho do nejblizsi schranky, tak jeste pred par lety bylo realne, ze ho dostane tyz den - na mistni poste se posta predtridovala a pokud se tam neco takovyho naslo, tak to rovnou dorucovali. Ted se vas pohled poveze z pobocky na centralu ve meste, a od tam nekam do krajskyho centra s tridickou (= 1.den), tam se bude tridit a po roztrideni poveze zpet na centralu (2.den), kde to budou rozebirat a predavat na pobocku(3.den), ktera vam to v optimalnim pripade 4.den doruci ...
Aaaaa vy vite jako ma dotycky smlouvu nebo jen kydate hnuj?
Takovych kretenu jako vy uz sem z fimy vykop - porad mi nabizeli ze budou sledovat zamestnance (za statisice) a ze se mi zvedne efektivita ...
Nejspis nejaky pan managor nebo zhrzeny "takypodnikatel" co? Hovno umi tak aspon keca ...
a) axiom - pokud nemate vlastni sklad a tudiz vlastni expedici, nemate ani online shop
b) pokud mate a), tak tam ty lidi sou tak jako tak, balej baliky pro ty, kteri si objednali s dopravou a nijak vam nevzrostou naklady, kdyz pri tom vydaj par baliku i kolemjdoucim.
c) tudiz se jednoduse vyplati lidem zbozi vydavat primo, protoze s tim nemate zadne naklady navic a jako bonus daleko min starosti.
Takze plkate o necem, o cem nemate ani paru.
"Nejdřív si otevřel hospodu u silnice na Písek. Ale chodili mu tam lidi."
Uznavam ze jsou s tim naklady, ale nikdo je nenutil ten obchod zrizovat. Asi byste se dost divil kdyz byste prisel do pekarny a tam po vas chteli dvacku s oduvodnenim ze nechodite v pravidelnych petiminutovych intervalech.
Navic ty naklady jiste nejsou stejny jako u normalniho obchodu - tam prijdete a cekate ze odejdete se zbozim ktery tam najdete, zatimco tyhle "kamenny eshopy" maji na pobocce jen to co si objednate.
Proc je zasadne preferuji osobni odber a nic jineho? Protoze eshopy NEUMEJI mi rozumne zbozi dorucit. Pokud si neco necham zasilat, tak vyrazne nejlepe vychazi Ceska posta, ktera zasilku ulozi na poste (kam pak stejne musim zajet, jako bych musel zajet do vydejniho mista). Ostatni zpusoby doruceni jsem opakovane shledal jako naprosto katastrofalni a realitu dorucovani jako zasadne se rozchazejici s popisem (misto dodani na domluvene misto v domluvenem case je dodano o hodiny (az 8 hodin) jindy a jeste se hajz*ove rozciluji, ze na miste nejsem). Navic zasilku chci dodat pokud mozna domu a to v dobe, kdy tam jsem - a nehodlam tam trcet hodiny kvuli prevzeti zbozi - to uz je mensi ztrata casu zajet na vydejni misto.
. a ještě se s tím CHLUBTe.. jak jste vysmátý, že dokážete v PRACOVNI DOBE DLE SMLOUVY závazně porušovat své pracovní povinnosti.. protože se vám to zkrátka hodí.
no ale nebojte se .. takových zkrv..nnů jako vy je řada, co jsou tak namyšlení a namachrovanní, že je zaměstanavatel potřebuje, že je nedokže vyhodit.. ostatně u vašeho příspěvků je nááádherně dohledetalná veřejná IP adresa, jež okamžitě zobrazila, jakému subjektu byla přiřazena a tak tedy zaslání dotazu na "vaše pracovní nasazení" již nic nebrání.
a že je to snad amorální? vy sám jste naprosto HNUSNY svým apriori přístupem, "když jsem v práci, můžu si dělat co chci a to i okrádat majitele"
Mne by zajimalo, jestli by takovy zakaznik dal 45 korun za sluzbu resici vsechny body (fronta, oznameni, doba) a jestli je jich hodne. Spoustime prave virtualni schranky, ktere za 45 korun rozvezou zasilku dorucenou na PObox do Zabky, ktera je prave v tomhle flexibilnejsi (overeno v provozu, omezeni zatim Praha a drobnejsi zasilky)
No některé věci už trochu umí, ale snaží se málo. Nově když se uvede e-mail/telefon (zasílatel uvede údaje adresáta) tak vám e-mail nebo sms prý přijde. Elektronicky si změni datum dodání také jde (jak sám píšete). No a to doručování, taky bych raději aby chodili mezi 19-21h kdy jsem doma a ne přes den kdy tam téměř nikdy nejsem. Opravdu šílená je ale třeba PPL/DHL kde protože se v práci pohybuji nejsem se schopen domluvit na žádném rozumném místě předání a pošta je stejně tedy nejvhodnější.
Každopadáně - pošta by měla mít nějaký přehledný sledovací systém (v reálném čase!), ideálně na všechny zásilky, možnost objednat doručení zásilek na nějaký čas. Alespoň třeba za příplatek. Možnost uskladnění a doručení třeba jen jednou týdně když jsem celý týden pryč apod.
V podstatě je jedno jakou částku si řeknou. Některé internetové obchody jsou schopné si účtovat za dodání 300,- i víc. Je s tím jen problém při výběru, protože se musí srovnávat nejen cena, ale cena se zohledněním všech dalších nákladů a pak teprve objednávat. Většinou tak vyjde nejlíp můj místní kůň a Alza s pobočkou o pár ulic dál utře (o pověstný fous) nebo to převáží třeba tím, že můžu zaplatit "vracecí" kreditkou.
Jen na okraj - pro spoustu českých důchodců nebo lidí bez práce těch "nicotných" 160 Kč má hodnotu jídla na dva tři dny. A časová ztráta může mít hodnotu mnohdy nulovou, ba dokonce to, že někam ten člověk "jede něco zařizovat" místo aby seděl doma, může být pro něj významný přínos.... Každý jsme jiný a žijeme v jiných podmínkách.
Je to absurdni svet, ale mnohdy se vyplati objednat zbozi z Ciny, protoze to i s postovnym vyjde levneji nez z lokalniho eShopu.... A co se tyka popisu zbozi na webu, Cinani maji casto kvalitnejsi popis zbozi, nez ceske eshopy... :-(
Pokud si neco objednavam z eShopu, tak protoze:
- je to levnejsi
- nelze to sehnat jinde
- pripadne vetsi vyber
Je to tak. Veci co mi chodi postou vyzvedavam vzdycky v sobotu, ale i tak je to vetsinou fronta na 20 minut...
Co poste schazi je elektronicky system, ktery by umoznoval:
1) oznameni o dobe dodavky zasilky do emailu
2) informaci o adresatovi do emailu
3) moznost elektronicky zmenit datum dodani (zdarma na webu). V pripade, ze je to mozne, zmena casu dodavky (dopoledne, odpoledne)
4) zavedeni dorucovani v sobotu dopoledne, moznost vyzvednuti vecer aspon jeden pracovni den (napr. ctvrtky do 20h, aspon ve vetsich mestech atp.)
podle mne neni problem si cestu do prace/z prace rozvrhnout tak, aby si to clovek vyzvednul cestou. Samozrejme objednavat neco na druhe strane Prahy, kudy se nikdy nepohybuje asi smysl nema. Proto predpokladam, ze to nebude ten pripad.
Nehlede na to, ze kuryr cloveka vetsinou vyrusi z prace a vubec otravuje telefonem nebo sms atd. IMHO je to stejne blby reseni, jako vyzvednuti na poste...
Jenomže ten člověk, co mu ji "vrazí do ruky", tam taky musí fyzicky jaksi být. A už musí ON čekat na zákazníka a vznikají prodlevy v práci - těžko si to asi uděláte tak, aby Vám přišel zákazník 10:05, 10:10, 10:15, 10:20, 10:25, 10:30 a za půlhodinky máte 6 zákazníků a brigošovi dáte 50 Kč.
Jeden zákazník přijde v 10:10, pak do 10:50 nic, a v 11:40 se tam nahrne 5 a 4 budou nadávat, že tam museli čekat, není si kde sednout a ani tam není voda na pití, TV nebo časopisy a nudili se při čekání...
--
Takže náklady na obsloužení 6ti zákošů on-line a poštou jsou 50,- Kč, ale když to uděláte osobně, nejmíň 200 ,- Kč jenom za personální náklady.
A ještě si pak ti 4 zákazníci, kteří museli čekat budou stěžovat na FB a různých fórech + nadávat na špatně zařízený interiér.
--
Podnikání on-line je prostě ON-LINE. Když už někdo začne jít do kamének, tak nakonec je z toho prostě normální obchod, který má taky mimochodem webové stránky :-). Samozřejmě už má (MUSI MIT) ceny jako normální obchod.
Přesně tak. Pokud budu mít jistotu, že eshop zboží opravdu odešle v termínu, který na stránkách uvádí, a že bude respektovat zvolený způsob dopravy, pak si mnohem raději nechám zboží donést až pod nos, za stovku se mi to vyplatí.
Leč zkušenost z praxe je taková, že zboží je leckdy bez omluvy odesláno o den později (takže místo před dovolenou je obdržíte po dovolené), nebo je namísto avizovanou PPL odesláno Českou poštou, která se před Vánoci vůbec nenamáhá zásilky doručovat do bytů a musíte jít vystát dlouhou frontu na poštu -- proto často raději zatnu zuby a dojdu si zboží vyzvednout osobně, abych je měl včas a s jistotou...
Jasne a kvuli pplku a spol aby si vzal den dovoleny a vysedaval pred barakem aby je moh odchytit az pojedou kolem ... to se vyplati.
Zazitky typu "dyk ste nebyl doma" (sedel nekolik hodin nalavicce pred domem a celou dobu se nidko ani neukazal), pripadne "kde ste?stojime pred barakem" - nacez se zjisti, ze sice pred barakem stoji, ale v jiny obci ...
Jasne, vzit krabici, vrazit ji zakosovi mezi dverma do ruky, je urcite casove narocnejsi a drazsi, nez ji zabalit, polepit adresou, odnyst na postu ...
Drtiva vetsina velkoobchodu kupodivu umoznuje i prodej lidem z ulice. A vite proc? Protoze se jim to vyplati. Praci s tim zadnou navic nemaj, a ten kdo si tam prijde si jde pro tu krabici, ne pro vyvesni stit. Samo, nikdo se tam nebude se zakosem vybavovat o parametrech ...
Odpověď je prostá a v podstatě jsou dva důvody.
Zaprvé to v řadě případů pro dotyčného žádnou velkou časovou ztrátu neznamená, nemůžete tušit, kde pracuje atd.
Druhým problémem jsou ale špatné zkušenosti s poštou i přepravními společnostmi - já je třeba využívám docela dost, ale mám možnost zaslání do recepce v práci a navíc pošta u nás doma je jedna z největších v Praze s poměrně dlouhou otvírací dobu. Kombinace těchto dvou faktorů vede k tomu, že jsem s poštou vcelku spokojen.
Ale takhle idylické to nemá zdaleka každý a to pak výhodnost osobního odběru může zásadně zvednout...
že jsou i místa, kde nejsou kamenné prodejny e-shopů, knihkupectví, it prodejny, a kde žijí lidé kteří se nemohou dostat do velkých měst. Takže nezbývá než vydřidušské poštovní firmy, které za dopravu zboží z 50 km vzdáleného místa požadují částku, jakou platím za zboží z GB, o HK nemluvě.
Vzdycky me fascinuje kdyz si k nam pro zbozi nekdo jede pres pul Prahy, doprava mu zabere minimalne 2 hodiny, jen proto aby usetril 160 Kc za kuryra, ktery mu doveze do 120 minut az pod nos nebo 80 Kc za PPL, ktere mu to doveze druhy den az pod nos, ale hlavne, ze usetril za postovne :-)
No třeba u nás na www.Modelarina.cz je poštovné od 3 tisíc zdarma, ale stejně si někteří přijdou radši zboží vyzvednout osobně na naší prodejnu a to i když nejsou přímo z Hradce Králové.
Poštovné je někdy určitě důležité, ale osobní odběr je rychlejší (o 1 den než pošta nebo dopravka zboží doručí) ale hlavně si můžou zboží v klidu prohlédnout, poptat se třeba na zkušenosti s modelem, na nějaké doplňky a tak.
Divím se, že tu nezaznělo, proč jsou asi osobní odběry tak populární. Dle mého názoru je to jednoznačně poštovné. Platit u zboží za desítky nebo několik stovek korun 100 až 150 korun poštovné, to si dost lidí rozmyslí. K čemu je nejlevnější cena knihy cca 300 Kč v e-shopu, když v místním kamenném knihkupectví ji mají za 350 a když k těm 300 přičtu poštovné ...
Jenže ono "to je levnější" proč? Protože zahřmělo a Bůh přikázal "Zde to bude levné, pravím vám! Amen." ? NE! PRÁVĚ PROTO, ŽE NEMAJI POBOČKY, NEMUSI SI PLATIT ZAMĚSTNANCE, PROVOZ, PRONAJEM, NEMUSI DĚLAT VÝZDOBU :-))
To jsou hrozné prachy! Pokud máte mít na pobočce jenom dva zaměstnance, tak je to nějakých 60 000,- Kč měsíčně se vším všudy + 10 000 za nájem + 5 000 za nějaký ten provoz. Vybavení taky musíte kupovat... A hlavně MUSITE zaměstnance platit i když třeba z 8 hodin pracovní doby pracují jen 6 nebo 4. A protože zákazníci fyzicky nechodí lineárně, ale nárazově (např. dvě hodiny nikdo a během půl hodiny jich pak přijde 10), tak pak frflají, že musejí čekat ve frontě - aby nemuseli, tak musíte vzít víc lidí na "odbavení fronty", jenže o to víc lidí má pak prostoj v momentě, kdy tam nikdo není...
Kdežto, když máte čistě jen eShop, tak stačí jako sklad jakákoliv čistá a suchá špeluňka třeba někde na vesnici vytápěná jenom na 15°C. Objednávky vyřizujete denně, vždy až se Vám nakupí, takže místo dvou lidí na 8 hodin - stačí jen jeden člověk na 4 hodiny. Nepotřebujete dělat žádnou fyzickou výzdobu atd.
Ty rozdíly v nákladech jsou obrovské! A jsou citelně znatelné i pro ty největší giganty - pro malé (a většinou levné) eShopy jsou pak často zcela mimo jejich možnosti. Vždyť dokonce i U:fon, firma s mnoha miliardovým business plánem jako první úsporné opatření rušila kamenné prodejny a kiosky.
Takže budou-li mít eShopy kamenné prodejny, jednoznačně se to MUSI odrazit v ceně zboží nebo v různých poplatcích. Protože doslova NEJDE za stejnou cenu prodávat v kaménce jako kolegové pouze na netu.
Je to asi jako kdy jste jeli závod a zkusili si na záda přivázat 20 kg závaží - jistě, jedete s ním dál, ale vyhrát bude sakra těžké :-).
Jo, to bude sedět, podle mě těch 20 korun platí maximálně měsíc. Já na to koukal zhnuseně asi před 14ti dny, naštěstí jsem tehdy kupoval něco, co měli v Alza za opravdu dobrou cenu (což taky není samozřejmost, ale to je na jinou debatu), tak na tím poplatkem šlo mávnout rukou. Ale na naprdnutí to stačilo a příště se nad nákupem důkladně zamyslím.
Holešovice berou jako centrálu, odkud se to vozí... Je ale otázkou, jak to bude dále, už teď narůstá význam logistiky v Horních Počernicích, tak to možná časem buď zpoplatní všechno anebo se naopak "bezplatnou pobočkou" stanou Počernice.
Jinak ten nárůst významu Počernic v Alza je jistý, tohle vím i z rodiny, jeden poměrně blízký příbuzný dělá v Alza skladníka v Holešovicích a už u něj i dalších mělo vedení snahu ho převést na to nové pracoviště...
Jsem taky pro osobní odběr, bydlíte-li ve větším městě, kde ten obchod je, je to zdaleka nejjednodušší, nejrychlejší a nejjistější.
Ještě by mohli zrušit nutnost objednávky předem. Sice by to nebyl už žádný eShop, ale určitě by to bylo nejpopulárnější. Lidi v nich totiž nenakupují proto, že to je eShop, ale prostě proto, že je to levnější - to si musíte přiznat! Prostě chtějí internet jen jako katalog s cenami a pro zjištění dostupnosti.
Jo kdepak 10,-, to bylo na začátku. Teď už to v tichosti zvedli na 20 korun, což už mě začíná docela vadit - ne kvůli penězům, ale z principu, naprosto nesnáším tento přístup založený na nenápadném zvyšování cen.
Naštěstí od nich aktuálně nic nepotřebuji, ale až na to zase dojde, tak si nákup od Alza velmi rozmyslím - prostě nehodlám podobný přístup k zákazníkům podporovat.
no je fakt ze u czc jsem nekoupil uz od 2009, nejsem z mesta ale parkrat do mesice tam jezdim, a kde mame vyborny obchod s vypocetni technikou a tak neni nic lepsi nez odnaset si nejakou novou vec domu a hned se ni tesit.
sice uz czc zavedlo postovne zdarma za body ale vite czc neni zamereny na maloodberatele, a jsem si jistej kdyby nektere eshopy nasadili levne postovne asi jako na aukru, tak by se velmi rychle rozsirili zvesti, no ale nejak vydelavat museji no.
Kasa zkusila zavést poplatek mám dojem kolem 50 Kč za osobní odběr na Novodvorské. Po (asi nejen mojí) tvrdé kritice to do několika týdnů zrušila.
Zajímavé je že jen na této pobočce, jinde kromě centrály podle mě poplatek zůstal.
Podle mě je to nehoráznost vybírat takové peníze. Ať mi neříkají že v těch miliardách je provoz pobočky taková zátěž a že je naopak těch pár desetikorun nějak vytrhne.
Podle mě spíš chtěli lidi od osobních odběrů odradit a nyní zase článek že chtějí osobní odběry.
NECHÁPU!!