Vždyť to píšete pořád dokola, nezajíma mně, že úředník není proškolený, že úředník dělá ještě něco jiného, že se to učí sám.
Přesně jste to napsal - úředníka nezajímají moje problémy, tak proč je omlouváte??? Tušíte, alespoň rámcově, asi jste taky úředník, proč na těch židlích v té vyhřívané budově, sedíte a co máte dělat a proč to máte dělat??? Kvůli hraní pasiánsu to fakt není :-D
Proč ty postupy dané jim zákonem neznají? Já je taky musím znát a nikoho nezajímá, že je studuji po večerech a když je neznám, tak mi žádné úlevy nedají. A jestli je ta práce nebaví a nejde jim, mohou jít dělat něco užitečnějšího! :-)
Potřebuje přístup do DS, bez toho nezjistí vaše ID, pokud jste zapomněl přístupové údaje, zjistíte je jen na úřadě. Úřednice podle IČ najde Vaší schránku a její ID ;-)
Věříte, že mně ale ABSOLUTNĚ vůbec nezajímají problémy úředníků? Zavedením fikce doručení, dávají úřady jasně na jevo, že je nezajímá, proč jsem si nemohl po dobu deseti dnů vyzvednout poštu, tak mi řekněte jediný důvod, proč bych měl mít pochopení k tomu, že nějaký úředník nebyl proškolen a něco neumí? To je hlavně jeho problém a problém jeho nadřízeného. Celé to omlouvání úředníků jste si mohl odpustit. :-)
Co to obnáší vím, protože jsem to včera absolvoval, je to jen vyplnění toho správného formuláře. A pak kliknutí na odkaz v mailu a zadání údajů z toho formuláře.
Udedniky by bylo predevsim treba preventivne kazdeho druheho vykopnout a kazdeho prvniho serezat. Videl bych to pro zacatek ve 14tidennich intervalech (oboji). Po 1/2 roce by uredniku zbylo tak akorat.
Rozdíl? Když budu ležet v nemocnici dva měsíce se žloutenkou na infekčním, tak se proti fikci doručení PÍSEMNOU poštou ubráním, proti fikci doručení v rámci DS se neubráním, mám smůlu.
DS neznají nemoci, dovolené, úrazy, nefunkční internet, povodně, stávky leteckého personálu v cizině při cestě domů ....
To, že mi bude zpráva ležet ve schránce dalších 80 dnů, mi moc platné nebude - když mi na tom bude záležet, tak si na ten úřad/soud dojdu a podívám se do spisu a zjistím, o co šlo ... v poštovní schránce totiž najdu lístek s označením úřadu i čísla jednacího v rámci tzv. poučení o fikci doručení ....
Správně jste to napsal! Na úředníka nemá cenu řvát, na úředníka se podávají písemné stížnosti! Musí proběhnout řízení v každé stížnosti a s výsledkem musí být stěžovatel seznámen. To je naštve více než nějaké řvaní, když jste tak chytrý jistě víte proč ;-)
Proč ty postupy neznají? Protože často třeba nikde nejsou napsané... Nejsem úředník, na úřadě pracuju a vy evidentně nevíte, o čem mluvíte. Zažitá představa, že na úřadě se za velké peníze kopou do zadku je mylná. Jako ve všech profesích je to o lidech a ne o úřednících. Nezastávám se nikoho, kdo nezvládá to, co má. Zastávám se těch, kterým hážou klacky pod nohy ti, kteří věci jako DS, CP, zákony, vyhlášky, nařízení... vymýšlejí, ale nedotahují do konce před uvedením do praxe.
system to umoznuje a jmenuje se to tusim zadost o zneplatneni prihlasovacich udaju (a potazmo dale zaslani novych) chce to narazit na czechpoint rozumnou obsluhu, ktera kdyz uz neni proskolena, je alespon schopna nechat si poradit...
Pokud zapomenete heslo není nic lehčího než se obrátit na Czech point se žádostí o nové přístupové údaje. Původní se zruší a dojde k vygenerování nových - v režimu virtuální obálky dostanete první část rovnou na Czech Pointu a druhá část příjde do emailové schránky... není to až tak složité
Domnívám se, že byste mohl požádat o určení neúčinnosti doručení do datové schránky - § 17 odst. 5 z. č. 300/2008 Sb. a např. 24 odst. 2 z. č. 500/2004 Sb.
Nevím, co je strašidelného na fikci doručení (berte to jako obecnou reakci, nejen na váš příspěvek). U papírové pošty fikce doručení existuje už hodně let podle konkrétních právních předpisů, např. správního řádu. Není-li ve stanovené době dopis s doručenkou vyzvednut, posílá jej pošta zpět odesílateli a ten, v určitých případech, může považovat písemnost, jako by byla doručená.
Rozdíl u datových schránek je jednak v rychlosti (odpadá prodleva, než se o vašem nevyzvednutí dozví odesílatel), dostupnosti (z datové schránky můžete vybírat prakticky odkudkoliv, máte-li s sebou notebook a mobilní připojení, písemnou poštu stihnete ve stanovené lhůtě vyzvednout jen na té poště, kde je uložena) a možnosti přečtení po uplatnění fikce (ve schránce vám bude zpráva ležet dalších 80 dní i po uplatnění fikce, na poště dopis už nikoli).
Ale to je vzdy jena jen problem dotycnych uderniku. Pokud maji pocit ze neco je spatne, meli to byt oni kdo bude rvat a poradne nahlas, meli to byt oni, kdo mel vec postavit tak, ze s timto rozhodne pracovat nebudou. POkud drzi hubu a nechaji to dojit takto daleko, nemuzou se divit ze obcan na ne bude u prepazky rvat, protoze on se taky musi s tim bordelem seznamovat sam ve vlastnim volnem case a absolutne ho nezajima jake s tim ma urednik problemy.
Ano, ale to je údajně možné jen u datových schránek zřízených na žádost. Já mám datovou schránku ze zákona (s.r.o.). Dovolat se na hotlajn 270 005 200 taky není problém, ale ani po pěti minutách jsem se nedočkal nikoho z opeátorů.
Zbuzerujte je! At si to zjistí jak to dělat, jsou od toho placení!!! Úředník má sloužit Vám, sakra už si to uvědomte, když nejste spokojený s prací úředníka, napište stížnost, úředníka nevyhodí, ale hodně lidí (nadřízených) tím naštvete :-)
V systému DS žádné formuláře nejsou a CP ani nepotřebuje přístup do DS... Přístupné formuláře v Czechpointu jsou na všech pracovištích stejné, pokud se tedy obsluha přihlásí do systému, má všechny aktuální bez jakékoliv instalace. Pouze s přibývajícím množstvím agend na CP je seznam formulářů trochu nepřehledný. Co se týká proškolení, to je problém... Při zavádění CP byla školení na první asi čtyri výpisy, chodily informační maily, o dalších agendách se na CP dovídali na poslední chvíli, někdy i déle než v médiích, školení už pouze elearning, ale ne na vše a není možnost si něco vyzkoušet. Takže pokud přijde nerudný zákazník jako jeden z prvních na nové agendy, bude nadávat na neschopnost obsluhy a úřadů. Nová agenda bývá přístupná pro obsluhu až v okamžiku jejího spuštení, jak se má na toto obsluha připravit? JIstě uznáte, že nejlepší proškolení je, když si to ozkoušíte na vlastní kůži. Další věc je, že to není jen vyplňení formuláře, jak se to může zdát někomu neznalému věci.
Jste naprostý mimoň. Ale budiž. Úředník musí umět na sebe nechat řvát od občanů i šéfa. Má na to mít kurs asertivity. Nicméně řváním nic nevyřešíte (pokud opravdu nejde o triviální selhání úředníka). Já bych se klidně dál na vás předpisově usmíval, leč nejsem přepážková síla. Naopak na mne řvou úředníci. Tuhle mi jeden řekl (při poučování na téma DS), že kdybych se u toho tak příjemně netvářil, tak by mne na místě zabil.-)
Ano jde o vyplnění jednoduchého formuláře (v ideálním případě) a je pravda, že zrovna s tímto případem asi komplikace nenastanou, ovšem pokud se dostanete k nádovů, metodickým materiálům ap. k datovým schránkách a czechpointu, zjistíte, že jsou velice povrchní, linky technické podpory CP i DS nedají jednoznačné odpovědi (když už se tam dovoláte), školení mnohdy ani nejsou a musí se to obsluha naučit sama. S tím ani nadřízení nic nenadělá. Nechci omlouvat někoho, kdo neví, co má dělat vlastní chybou, ale zastat se jich musím, protože se to opravdu učí za ostrého provozu a na měnších úřadech není náplní jejich práce pouze CP. Nicméně k tomu vydání nových údajů opravdu není nutný přístup do DS. Na Czechpointech ho prostě nemají a veřejný "adresář" DS neexistuje (což by také hodně pomohlo). Vše se řeší v rámci CP, což dokazuje už jenom to, že u nás byl jeden žadatel vyřízený ještě před aktivací samotné DS. Věřte tomu, že úřady také nejsou z DS nadšené a že stejně jako vás absolutně nezajímají jejich problémy, je zase nezajímá váš problém, proč jste si zásilku nevyzvednul ;-) Ale když mají ty postupy dané zákonem, tak jim nezbývá nic jiného, než tak postupovat. Připomínky je třeba vznášet někam jinam.
Pokud člověk zapomene heslo, měl by na CzechPointu podat žádost o zaslání nového. Ale na tom slavném pointu nikdo netuší jak ta žádost má vypadat a kam ji zadat (poslat). Systém nic takového (prý) neumožňuje. Tím pádem jsem bez přístupu ...
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).