Ten negativní důsledek rozšíření autonomních aut na země vyvážející a zpracovávající ropu, jak ho letmo @tangero zmiňuje, mi moc nesedí.
Na OPEC spíše dolehne rozvoj elelktroaut.
S autonomními auty bude negativní dopad spíše na výrobce aut, neb se jich bude prodávat méně a méně, zato budou využívána intenzivněji. To znamená, že jízda z bodu A do bodu B vyjde i levněji. Kontrolní otázka: co udělá (otázka pro toho psychologa) člověk, když mu něco zlevněj? Ano, začne to více využívat. Pokud budou autonomní auta stále spalovat ropné produkty, můžou být státy OPEC v klidu.
Libertariáni to sice rádi popírají, ale nabídka a poptávka funguje i v dopravě. Takže ano, zlevnění jízdy autem opravdu znamená, že se autem bude jezdit víc. Ne proto, že by někdo začal jezdit do práce i v sobotu, ale proto, že začne auto používat i k cestám, které dříve absolvoval jinak, a začne podnikat cesty, které dříve vůbec nepodnikal, protože by se mu nevyplatily. Příkladů je mnoho, například naposledy se v Praze libertariáni dušovali, že otevření Blanky v žádném případě nebude znamenat nárůst automobilové dopravy v Praze. Dnes už je změřené, že trh opět zafungoval a zlevnění jízdy, které pro řidiče znamenalo otevření Blanky, samozřejmě znamenalo nárůst dopravy – protože se cesta autem nově vyplatí i těm, kterým se dříve nevyplatila.
Ale to je žádoucí, je to jen optimální využívání zdrojů. Nejcennější na Zemi je naše technická civilizace, ta nemá obdobu a trvalo 4 miliardy let, než se vytvořila. Nedostane-li se do další fáze (vytvoření umělé inteligence méně závislé na získávání energie a okolním prostředí), bude to nesmírná škoda a tato možnost se někde zopakuje až za další 4 miliardy let a nebo nikdy, vzhledem k rozpínání vesmíru. Například bakterie zde byly už před 3 miliardami let, ihned jak Země vychladla.