Vlákno názorů k článku Patrick Zandl (Energomonitor): Stát se zaměřil na vytěsnění malých firem z trhu od Funtom - Ten negativní důsledek rozšíření autonomních aut na země...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 27. 4. 2016 12:06

    Funtom

    Ten negativní důsledek rozšíření autonomních aut na země vyvážející a zpracovávající ropu, jak ho letmo @tangero zmiňuje, mi moc nesedí.
    Na OPEC spíše dolehne rozvoj elelktroaut.
    S autonomními auty bude negativní dopad spíše na výrobce aut, neb se jich bude prodávat méně a méně, zato budou využívána intenzivněji. To znamená, že jízda z bodu A do bodu B vyjde i levněji. Kontrolní otázka: co udělá (otázka pro toho psychologa) člověk, když mu něco zlevněj? Ano, začne to více využívat. Pokud budou autonomní auta stále spalovat ropné produkty, můžou být státy OPEC v klidu.

  • 27. 4. 2016 12:58

    Tomáš2 (neregistrovaný)

    mám spíše pocit, že autonomní auta jsou synonymem pro elektrická auta. Elektrické auto je mnohem konstrukčně jednoduší a vývoj zajišťují ve velkém společnosti, které nejsou automobilkami s dostupnými technologiemi a patenty, ale za to mají velice dobrý IT background...

  • 1. 5. 2016 15:31

    Skřetík (neregistrovaný)

    Jakože se vám zlevní cesta do práce o 20 %, tak začnete jezdit do práce i v sobotu, aby se to vykompenzovalo? Eh, no... vy možná. Ale ono nejde jen o cenu za transfer, ale i o čas (případně o náklady příležitosti času stráveného cestou)

  • 1. 5. 2016 23:27

    Filip Jirsák

    Libertariáni to sice rádi popírají, ale nabídka a poptávka funguje i v dopravě. Takže ano, zlevnění jízdy autem opravdu znamená, že se autem bude jezdit víc. Ne proto, že by někdo začal jezdit do práce i v sobotu, ale proto, že začne auto používat i k cestám, které dříve absolvoval jinak, a začne podnikat cesty, které dříve vůbec nepodnikal, protože by se mu nevyplatily. Příkladů je mnoho, například naposledy se v Praze libertariáni dušovali, že otevření Blanky v žádném případě nebude znamenat nárůst automobilové dopravy v Praze. Dnes už je změřené, že trh opět zafungoval a zlevnění jízdy, které pro řidiče znamenalo otevření Blanky, samozřejmě znamenalo nárůst dopravy – protože se cesta autem nově vyplatí i těm, kterým se dříve nevyplatila.

  • 3. 5. 2016 8:37

    Ivan Nový (neregistrovaný)

    Ale to je žádoucí, je to jen optimální využívání zdrojů. Nejcennější na Zemi je naše technická civilizace, ta nemá obdobu a trvalo 4 miliardy let, než se vytvořila. Nedostane-li se do další fáze (vytvoření umělé inteligence méně závislé na získávání energie a okolním prostředí), bude to nesmírná škoda a tato možnost se někde zopakuje až za další 4 miliardy let a nebo nikdy, vzhledem k rozpínání vesmíru. Například bakterie zde byly už před 3 miliardami let, ihned jak Země vychladla.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).