Facebook bude v kratke dobe uspesneji, jak Spoluzaci.
Je nekolik duvodu:
1, Facebook je mezinarodni, vazby mezi uzivateli z CR mohou presahovat hranice - Spoluzaci maji uzavrene tridy a na FB si muzete vytvoril svoji tridu, ale navic take skupiny, bez nutnosti existence skoly.
Lide nemaji zajem vytvaret jen skupiny ze tridy, ale skupiny kamaradu z prace, pratel z domu, atd.
2, Trend narustu uzivatelu. Defacto kazdy kdo dela v Seznamu ma profil na FB a travi na nem svuj cas. Kolik casu travi pritom na Spoluzacich, kdyz nabizeji proti FB, jen jejich tridu?...
Jiz pred rokem jsem navrhoval, jako PM komunitnich sluzeb to, abysme proti FB a jeho pozici /ktera jeste nebyla tak silna, jako je v CR nyni, ale byla mi zrejma jeho sila, kdyz dojde k prekladu do cestiny/ sjednotili Lide.cz a Spoluzaky, navic otevreli Spoluzaky k moznosti zalozeni skupin, bez nutnosti vazanosti na skolu. Bouhzel to nebyla pro vedeni priorita a skupiny nejde zalozit ani nyni. Rada novinek na Lide.cz, ktere jsem navrhnul v ramci nove verze 2008 jeste cekaji na realizaci.
Ze nikdo nenasel obchodni model pro socialni site si nemyslim, spise ho nikdo neprosadil. A o jeho prosazeni jsem bojoval v Seznamu rok. Treba ho nasadi Libimseti a nebo casem Seznam. Prvni to maji nejslozitejsi, ale potencionalni zisk z tohoto segmentu je veliky.
Uzivatele socialnich siti, napr. Lide.cz - kazdy ma v profilu uvedene svoje zajmy, co rad pije, ji, co rad dela ve volnem case. V systemu je vse v DB a moznosti jsou v tabulkach a tedy snadno zpracovatelne.
Proc tedy neprorazit ve velkem s reklamou na rychleobratkove zbozi na internetu a sebrat % z rozpoctu televizim, kde rychleobratkove zbozi je inzerovane masivne.
Lide.cz maji mesicni navstevnost 2 mil UV a denne 500 tis. to je velice slusny zasah i pro brandovky.
Lide.cz dokazi cilit reklamu na rychleobratkove zbozi na konkretni segment uzivatelu - napr. novy druh Coly nabizet lidem, ktery maji v informacich o sobe uvedene to, ze maji radi Colu.
Pokud se inzerenti rychleobratkoveho zbozi boji investovat do neovereneho kanalu, tak dejte kazdemu z top 10ti inzerentum z TV rozpocet 1 mil na jejich kampan promo a nechte je otestovat uspesnost cilene reklamy. Diky vysoke uspesnosti a jeji dobre meritelnosti diky internetu jich cast jiste moznost noveho inzerentniho kanalu vyuzije. Jejich reklama pujde tem pravym spotrebitelum, pro ktere je vyrobek vyroben a inzerovan.
A také, aby je mohli srovnávat s Facebookem, museli by je nejdřív dostat tak z roku 2000 do současnosti co se týče technického provedení a přívětivosti a vychytanosti uživatelského rozhraní. V současnosti tam chodím jen jednou za čas z nutnosti, protože jsem správce školy. Když jsem školu převzal a musel udělat pořádek například v učitelích, tak to bylo utrpení. Od té doby se vůbec nic nezměnilo, žádná vylepšení, nic.
Další věc, kterou jsem nepochopil, je, že člověk nemůže být/neměl by být správce jedné třídy a zároveň člen jiné třídy na stejné škole. Nepočítá se tedy s tím, že během studia mohl někdo na rok odjet do ciziny a pak ve studiu pokračovat o ročník pozadu za svou původní třídou (a pak se stát správcem jedné z těchto dvou tříd).
Navíc prostě spoluzaci.cz nevypadají hezky.
Dokud s tím něco neudělají, tak srovnávat je s Facebookem je nepodložené sebevědomí a marketingové žvatlání.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).