Krasne napsane a naprosto souhlasim. Hlavne srovnani seznam.cz a google.cz je opravdu 100 a 1 a kdyz vezmu jak na sobe google maka poslednich xx let, jakych zmen jsme se dockali, tak seznamu uz davno ujel vlak. Osobne jediny co na seznamu vyuzivam je mail, samozrejme prechazim na google.com a seznam mail mam jen na starych uctech kde jsem se registroval pred lety.
Z vlastní zkušenosti můžu říct, že Google Merchant je úplně na houby. Z pozice eshopu to nepřináší výsledky, navíc podmínky googlu na data jsou takové, že každou chvíli to vyhodí shop z vyhledávání, protože googlu se zase něco nelíbí... A z pozice kupujícího je to taky k ničemu, protože zastoupení eshopů je mizivé a jediné co na Google nákupech k něčemu bylo, byla ta TV reklama, jak je vše jednoduché.
To už je přínosnější ta Heuréka (pomineme-li že to přehánějí s reklamou) i to Zboží.cz. Je fakt, že na zboží se dá někdy najít výhodnější nabídka, která na Heuréce není.
Muzete to dolozit nejakym odkazem? Protoze jinak plati vyse uvedene http://www.comscore.com/Insights/Press_Releases/2013/10/comScore_Releases_September_2013_US_Search_Engine_Rankings
1. Hledám primárně na Googlu, ale když jde o něco v ČR a Google to nedokáže najít, zkusím občas Seznam a cca v polovině případů úspěšně.
2. S mailem na Seznamu jsem za posledních 15 let neměl problém.
3. Když chci něco najít v ČR, používám mapy od Seznamu. Ovládají se lépe, lépe vypadají, je k dispozici turistická mapa. A to je to, co je důležité - aby byly lokálně lepší než Google, protože pak je důvod je (lokálně) používat.
Jasne ze nebudou, kdyz jdou jejich sluzby proti uzivatelum. Ruku na srdce, kdo pouziva jejich vyhledavani a opravdu neco nasel? Jestli clovek nechce ztracet drahocenny cas, pouzije Google nebo Bing vyhledavani. Chce-li spolehlivy mail a fungovat v nem efektivne, ten seznamacky to nebude. A pokud chce clovek neco rychle NAJIT na mapach dal nez v CR, pouzije google mapy. Kdyz v klicovych oblastech stale selhavaji, pak Zima odvadi svou praci jako reditele vizionare spatne, "odvazne" zmeny v layoutech webu to nezmeni. Resp. ano, zda se ze k horsimu.
Před 20ti lety byla jiná trochu situace - v podstatě se tolik neužíval fulltext, skoro jediný průkopník byla Altavista. Tehdejší "vyhledávače" byly spíš katalogy - ve světě jednička Yahoo, u nás právě Seznam a v této oblasti české (obecně lokální) řešení asi dávalo větší smysl, proto Seznam celkem respektovali i "znalí". Jenže s postupným nástupem fultextu "googlu" opravdu ti "zdatnější" Seznam z velké části opustili a ten se držel skutečně ve vazbě na "masy". Jazyková bariéra roli hraje bez diskuse, otázkou je spíš to, jak velkou.
No, já jen vím, že pravdu nemáš. Jazykovou barieru do toho nepleť. Každý kdo umí anglicky, německy, francouzky adt. a je čecháček, když bude něco vyhledávat, bude vyhledávat nejdříve v češtině a pak když se nedohledá informací, jde hladat jinam. Za dobu co znám Seznam, je to horší a horší. Pokud Seznam měl původní majitel, měl seznam lepší úroveň, dneska je to jen o penězích a otravných reklamách, které jsou nasr..é všude možně a to co hledám na Seznamu nakonec nenajdu. Většinou to skončí tím, že jdu na Google, nebo přepnu do zahraničí úplně. Co mě osobně štve, je to, že když si dám nějaké nastavení Seznamu, vydrží nastavení den dva a pak se to vrátí do původního. Ať dělám co dělám
No, abyste se nepletl. Aby to za 20 let nebylo tak, že tady bude Seznam, ale již tu nebude Google… Když se podíváte na statistiky Comscore v USA, pak MS vyhledávač Bing dohnal Google a půjde-li to tak ještě pár let dále, pak Google bude ve státech tím, čím je dnes u nás třeba Centrum (v oblasti vyhledávání) a v dalších zemích pak bude, byť se zpožděním několika let, tuto křivku rovněž kopírovat… Já osobně přeji úspěch oběma.
Jenže Seznam už není jen katalog a vyhledávač. Ohledně jazyka to tak částečně. Protože to by ostatní stránky bez ohledu na jazyk museli dávat stejné výsledky a stejný obsah.
Jenže je normální lidé z nějakého regionu chtějí věci, které se dotýkají jejich regionu. Takže jazyk ne jazyk, ale regionální personalizace je něco jiného. Takže v ČR nezajímá už spoustu lidí to co se děje a týká Slovenska natož na to co Německa, Franci, Británie nebo USA. To že jim to přeložíte, nebo oni se neučí cizí jazyk s tím nic neudělá.
Proto lidi bude zajímat víc bazar na Seznamu než eBay, proto je bude zajímat víc Prácecz než Linkedin
To že lidi budete učit angličtinu neudělá nic s stave ve kterém ti lidé žijí, co je zajímá, jaké mají podmínky a potřeby.
To je třeba proč se FB, G+ nedaří už víc rozšiřovat. Protože né všichni si mají co říci. To platí ale i portálech které poskytují obsah Yahoo , MSN atd…. …..sice slunéčkový lidé se nás snaží infikovat všeobjímajícím multikulturalismem a globalizací, ale opravdu né všichni si mají co říci a portály, hledače a sociální sítě jsou toho jen zrcadlem.
Jenže pokud se jedná o komerční sféru chtějí co nejvíc duší takže je jasné, že tohle se snaží uměle popírat.
Za dvacet let tu, Seznamáci, stejně nebudete. Ruku na srdce - za obrovským úspěchem Seznamu stojí především obrovská jazyková bariéra v neznalosti, byť základní, angličtiny.
Když seznam začal, tak jeho hlavní konkurent Yahoo měl mnohem lepší služby a vyhledával lépe dokonce i české weby. Ovšem měl jednu obrovskou zásadní nevýhodu: BYL V ANGLIČTINĚ.
Seznam byl proti němu velmi nedomrlý, ale byl v češtině, takže jej zde všichni používali, protože uměli jen česky a maximálně si někdo pamatoval zbytky ruštiny z dob velkého rudého.
Jenže dnes se situace mění. Anglicky se učí děti už na ZŠ, navíc kvůli práci atd. se učí angličtinu i lidé odchovaní "za komančů" a potřebnou znalost angličtiny k bezchybnému ovládání portálu (tj. slova jako search, send, remove, atd.) už v pohodě ovládá i můj děda, který si pamatuje, když ještě po ulicích jezdily koňské povozy.
Takže za 20 let k takové velikosti Seznamu nebude stačit jenom to, že je v češtině a že obšlehne opět něco ze zahraničí - bude muset být LEPŠÍ.
Za 20 let už prostě nebude fungovat to, na čem je založená většina českých úspěchů: "Vezmi zahraniční originál >> zkopíruj 30% z něj >> přelož do ČJ a uveď jako bombu!".
Docela by mě zajímalo, jak chce třeba Seznam porazit Google :) To je prostě nemožné, protože lidé mají dnes jeho android v telefonech, tabletech, mají na to navázených spoustu služeb a logicky tak čím dál víc používají Google.
Jediné, co má Seznam objektivně lepší pro ČR jsou mapy.cz, protože jsou do nich vložené spousty lokálních informací, které Google mapy nemají.