Hlavní navigace

Vlákno názorů k článku PaySec po třech měsících: je už bezpečnější? od Tomas Wolf - Dobrý den, zdá se mi, že je článek...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 30. 7. 2008 17:41

    Tomas Wolf (neregistrovaný)
    Dobrý den,
    zdá se mi, že je článek propleten jednou základní domněnkou, kterou pokládám za mylnou.

    Pozoruji, že břímě zodpovědnosti je v článku automaticky vkládáno na bedra peněžních společností a to i v situacích, které jsou dle mého názoru jednoznačně břemenem uživatele služeb. Zdá se mi, že ve svém následku se uživatelé snaží zbavit zodpovědnosti za svá rozhodnutí a aby za jejich případné chyby platil někdo jiný.
  • 30. 7. 2008 18:33

    Jiří Macich
    Souhlasím s Vámi, ale to je trochu širší téma než jen ochrana internetového bankovnictví. Řada ochranných prvků v IT je nastavena tak, aby zachránila to, co uživatel pokazil. Antivir chrání uživatele před souborem naha-kucharova.exe, který si sám stáhl a spustil.

    Banky by jako součást komfortu měly být schopné uchránit klienty i před jejich vlastní neznalostí, důvěřivostí a hloupostí. Samozřejmě, že pro někoho už to může být přílišný luxus - uživatel přece vyzradil heslo, tak ať si nese následky.

    Ale to máte jako s některými seniory, kteří si taky do bytu pustí kde koho, ukážou mu celoživotní úspory a pak jsou večer ve zprávách jako oběti krádeže. Některé lidi prostě nenaučíte chovat se bezpečně a zodpovědně.

    Tady už je ale i v zájmu banky připravit pro takové případy pojistky. Už třeba jen kvůli medializaci, kdy pak třeba média vypustí informaci "klientům banky XYZ někdo vyluxoval účty". Byť je to díky "spolupráci" klientů s podvodníky, pro banku XYZ to určitě nebude pozitivní medializace.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).