Hlavní navigace

Vlákno názorů k článku Petr Janošík, Ondřej Machek (Smartlook): Hledáme v datech, co je skutečně důležité od Pavel Dohnálek - Děkuji za Váš příspěvek, určitě si cením toho,...

Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.

  • 22. 3. 2019 18:59

    Pavel Dohnálek

    Děkuji za Váš příspěvek, určitě si cením toho, že přímo účastník rozhovoru se účastní i těchto diskuzí. Bohužel, diskuze o soukromí by byla vlastně jen polemika s názory, která by jen stěží mohla dojít k nějakému konci, tak snad mi prominete, když jen poznamenám, že data o tom, jak web nebo mobilní aplikaci používám, co na nich dělám apod., musím sdílet aktivně a dobrovolně.

    Je obecně považováno za neslušné dívat se někomu přes rameno, ať už dělá cokoliv, i kdyby to byl zcela cizí a neznámý člověk (tudíž z pohledu zvědavce zcela anonymní). Váš produkt dělá přesně toto - dívá se lidem přes rameno, a pokud vím, ani se jich neptá na souhlas.

    Rozumím motivaci, která za Vaším produktem stojí, a rozumím i tomu, že tržní prostředí si takový produkt v kvalitě, jakou nabízíte, žádá, ale promiňte mi, když vyjádřím svůj názor, že toto je produkt přímo a výrazně přispívající k nevhodnému směrování v chování na internetu. I ve veřejném prostoru by člověk měl mít právo číst si, aniž by za ním stál někdo, kdo bez jeho svolení, či snad dokonce proti jeho vůli, četl jeho knihu/noviny/web/co­koli s ním.

  • 21. 3. 2019 17:50

    bez přezdívky

    Smartlook je postaven tak, aby chránil soukromí uživatelů a byl GDPR ready. Proto ukládáme všechna data anonymizovaně. Není možnost identifikovat uživatele, dokud s tím sám nesouhlasil. Data z klávesnice se nesbírají, jsou automaticky skrytá a na server se neposílají. Služba jako taková slouží k vylepšení user experience a odladění nefunkčních částí webu a mobilních aplikací. Soukromí uživatelů je pro nás důležité.
    Petr Janošík - Smartlook CEO

  • 22. 3. 2019 9:21

    Bleble

    To že je něco GDPR ready ještě neznamená, že to není nemorální. Rozumím i tomu, že děláte spoustu věcí, aby jste zabránili případnému zneužití dat, ovšem pravidelní čtenáři tohoto portálu ví, že relativně často dochází k všelijakým únikům dat, od různých společností i v případě, že se také snažili tomu předcházet. Co se týče user experience, tak z hlediska usera, až se mi nebude něco líbit nebo nebudu moci najít tlačítko "dokončit nákup" v košíku, tak sám podám nějaký feedback, nepotřebuji k tomu script, který mě šmíruje.

    Sám figuruji jako Project Manager tří řekněme "středně velkých" eshopů a pro použití až tak hodně šmírovacích nástrojů se nikdy nesnížíme. Nejsme a nechceme být jako Čína, Trump nebo Andrej.