Hlavní navigace

Vlákno názorů k článku Pevní vs. mobilní: vítězství, nebo prohra? od Jirka - Nerad slovíčkařím, ale užití slova 'adekvátně' je zcela...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 22. 3. 2004 11:13

    Jirka (neregistrovaný)
    Nerad slovíčkařím, ale užití slova 'adekvátně' je zcela neadekvátní v kontextu věty "Díky tomu mohli mobilní operátoři nabízet adekvátně nižší ceny za volání z mobilní do pevné sítě" Každý ze tří 'konkurenčních' mob. operátorů vynakládá ročně desetimiliardové částky na reklamní kampaně s cílem přesvědčit zákazníka o své zcela mlhavé výlučnosti oproti konkurenci. Jde tedy o nepřiměřený zisk, který není využitý v souladu se zájmem zákazníka, an přirozeně již dávno ví, kteří 3 vyvolení operátoři zde společně tvoří trh. Proto je stanovení účtovaných cen (nejen zde) zcela neadekvátní. Smyslem 'Úřadu' je blaho zákazníka a jeho povinností je se starat o hospodárné a účelné využití tržeb, které jsou v deformovaném konkurenčním prostředí vlivem oligopolu snadno zneužitelné k nekalé soutěži namísto rozvoje telekomunikačních a datových sítí a jejich dostupnosti. Ceny volání nejen v tomto konkrétním typu propojení nejsou ani v nejmenším 'adekvátně nižší' nýbrž neadekvátně vysoké a už před mnoha lety bylo na místě se touto disproporcí začít seriózně zabývat. Nerozumím, proč nezávislý publicista tato zásadní fakta vyjímá z kontextu a podílí se tak aktivně na deformaci telekomunikačního trhu. Tato slova bych spíše čekal z úst tiskových mluvčích několika (na prstech jedné ruky počitatelných) společností, tvořících v naší zemi cenovou hladinu telekomunikačních poplatků a konektivity obecně, porovnatelnou dnes snad jen se zeměmi, jejichž vlády nástroji podobnými našemu ČTU udržují a spravují informační embargo uvalené na své obyvatelstvo z etnických nebo náboženských důvodů.
  • 22. 3. 2004 11:21

    Ladislav N. (neregistrovaný)
    "Každý ze tří 'konkurenčních' mob. operátorů vynakládá ročně desetimiliardové částky na reklamní kampaně..."

    Tohle je snad překlep o tři řády, ne?
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).