Asi tak. Krom toho odmitaji nest zaruky, takze zatimco v zahranici ma kazdy kreditku, kde jde v pripade problemu platbu stornovat a nechat problem resit banku, u nas pravladaji jednak karty neembosovane, casto pro net nepouzitelne, druhak embosovane ale debetni, kde si nese vsechna rizika klient a tretak at uz je embosovana nebo ne, tak banky pro blaho zakaznika povetsinou nastavuji karty implicitne blokovane pro net, v lepsim pripade si je musi klient relativne komplikovane zprovoznit, v horsim priplatit za specialni kartu a v nejhorsim to proste nejde. Takze vladne nejistota jestli je to bezpecne a jestli to vubec bude fungovat. V takovem prostredi jsou platby kartou pochopitelne odepsane.
No do smlouvy nám (obchodníkům) navíc dali, že v případě sporů souhlasíme bez výhrad se stornem. Takže všechna rizika nese obchodník.
Vyšší marži pro sebe, než v kamenných obchodech, ovšem zdůvodňovali tím, že platby na internetu jsou více rizkové :-)
Z hlediska mnoha obchodníků je to jasné: protože banky jsou nenažrané. Chtějí až 5% z celkové částky včetně poštovného!, což je u mnoha eshopů polovina zisku.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).