Hlavní navigace

Vlákno názorů k článku Platené odkazy začínajú byť populárne od Miroslav Suchy - Docela by mě zajímalo, proč je u nás...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 13. 1. 2004 17:47

    Miroslav Suchy (neregistrovaný)
    Docela by mě zajímalo, proč je u nás ta základní cena tak vysoká. Např. já mám vyzkoušeno že za kliknutí se nevyplatí dát více jak 1,5Kc, s tím ze ideal je 1 Kc. Napriklad u AdWords Googlu ta cenova hranice vyhovuje a maji volno ve spotrebe. Ale u e-targetu je minimum 5 Kc, takze jsem tam utratil 2000 Kc a konec. Pokud by tam byla minimalni hranice 1 Kc, tak bych tam klidne cpal 10 tis. Kc mesicne. Obchodnice, ale rikala, ze by se jim to nevyplatilo. To jde nejak mimo moje chapani. Pokud by mi to nekdo vysvetlil, tak budu rad.
  • 14. 1. 2004 1:52

    Marek Prokop (neregistrovaný)
    Vaše úvaha má dvě zásadní vady:

    1) Je logická a správná. Od reklamy požadujete návratnost investic. Jenže takhle na českém Internetu uvažuje jen hrstka firem. I etarget je stále alespoň 20krát lacinější než jiné, mnohem rozšířenější a mezi inzerenty oblíbenější metody online reklamy. Tradice velí za reklamu utrácet, nikoli pomocí reklamy vydělávat.

    2) Soudě z názvu vaší domény se zřejmě pohybujete v segmentu klíčových slov s nadprůměrnou četností vyhledávání. Možná byste tedy těch 10 tis. měsíčně v etargetu opravdu protočil i při ceně 1 Kč za klik. Jenže ostatních 90 procent inzerentů by bylo asi vděčno za jeden pravidelný klik denně.

    Pan Vidovič mne kdyžtak opraví s konkrétními čísly, ale podle mne je návštěvnost vyhledavačů, na kterých je eTraget nasazen, tak bídná, že to těžko může být lepší.
  • 14. 1. 2004 7:31

    Miroslav Suchy (neregistrovaný)
    Ja beru to, že i s tou cenou je to lacinější než jiné reklamy. Ale na druhou stranu, když bych si nastavl cenu za klik 1 Kč, tak to ještě neznamená, že mi tu reklamu musí zobrazit. Prostě pokud bude více než pět lidí, kteří dají více tak zobrazí jejich reklamu. Když o nějaké slovo není zájem, tak zobrazí mojí. Z tohoto pohledu nechápu tvrzení, že se jim to nevyplatí. To je 1Kč pod režijními náklady? To bych moc pochyboval.
    Vzhledem k tomu, že ta cena je samoregulační (když dá někdo víc, levnější reklama sama vypadne), tak mi přijde nesmyslné odmítat jakoukoliv cenu, když mám to klíčové slovo volné a nikdo o něj nemá zájem.
    Ad 2) Ano - dokážu si představit termín, který není běžný a který bude chtít zachytávat někdo. Bude to natolik specialní termín, že zde bude např. jeden až dva zájemci a nebudou se tedy přeplácet. Potom chápu, že minimální cena má nějaký smysl. Jenže i když bude na takovémto termínu minimální cena 5 Kč, tak vydělám maximálne 5 Kč denně (uvažujeme o velmi specialním termínu o okrajové záležitosti). Ale mnohem více bych vydělal na jiných termínech (např. z mého oboru), protože 1000*1Kč je 1000Kč a to je rozdíl. Takhle mají prostě jenom těch 5 Kč.
  • 14. 1. 2004 12:42

    spyros (neregistrovaný)
    Zdravim pane kolego,

    Autor clanku vychadzal zo skusenosti na slovenskom nete a tam ma e-target podchytene vyhladavace velmi dobre vratane najnavstevovanejsich stranok typu zoznam.sk. Je len na marketingu e-target ci ho dostane do seznamu, atlasu a centra, pretoze normalny smrtelnik asi stale chodi castejsie cez tieto stranky ako cez google.

    Cena 3 SKK resp. 5 SKK za click je peklo a preto som odstupil od tohto systemu ale v buducnosti, ked okolnosti pritlacia...
  • 15. 1. 2004 10:29

    Milan Hronec (neregistrovaný)
    nářky nad cenou internetové reklamy mě připadají opravdu komické , pokud by zákazníci platili korunu za klik tak by za chvíli neměli kde inzerovat , už takle nízké příjmy českých a slovenských portálů jasně dokládá výrok :

    Milan Igrini, SZM.sk: Áno sú významnou súčasťou, aj keď v našom prípade sú samozrejme aj príjmy z iných typov inzercie, ktoré príjmy z e-targetu dosť prevyšujú.

    to je tedy bída když se pár tisíc měsíčně stane tak životně nezbytných

    jinak fakt dobry , kdyz tady ted publikují PR clanky , tak bych si mel asi taky nechat nejaky vyrobit
    byl by zhruba o tom ze jsme nejlepsi , jeste lepsi vlastně uplně skvělí
  • 15. 1. 2004 11:22

    Miroslav Suchy (neregistrovaný)
    To je nesmysl. Ten výrok nedokazuje to že ta cena je nízká, ale to že celkově z tohoto typu reklamy málo vydělají.

    pokud by zákazníci platili korunu za klik tak by za chvíli neměli kde inzerovat
    To je samozrejme blbost, tento princip je samoregulacni. Napriklad u "DVD" (kdyz jsem byl naposledy v systemu) byla cena asi 20 Kc, pokud jste nabizel min, tak se vam reklama NEZOBRAZILA. Naopak u slova "vibrator" nebyl jediny zajemce!! Takze pokud nekdo vyhledava toto slovo, tak etarget nedostane ani halir. Kdezto, kdyby tam byla minimalni hranice 1 Kc a ne 5 Kc, tak tam ma minimalne me. Spocitejte si kolik takovych slov muze byt. Skoro se mi chce vsadit, ze by ten narust v ziscich mohl byt minimalne polynomialni ne-li exponencialni.

    to je tedy bída když se pár tisíc měsíčně stane tak životně nezbytných
    Par tisic - internetova reklama, ma tu vyhodu, ze se da velmi presne merit. Ja rozlisuji dve reklamy: ta ktera se vyplati a ta ktera ne. Diskretni stav - ano nebo ne, nic mezi tim. Tu ktera se nevyplati nekdy pouzivam, ale beru ji jako charitu - prispevek na nejakou dobrou vec. E-target se nevyplati (za 5 Kc) a charita to take neni. Pokud by se vyplatila (za 1 Kc) tak tam klidne nasypu 50 000 Kc mesicne, kdyz to stihnou utratit. Penize opravdu nejsou problem, ale musim je nejak dostat zpatky. Jen tak vyhazovat je nebudu, to je radeji utratim za nejake pozitky, ktere sice nejsou zivotne dulezite (stejne jako tato reklama), ale aspon mi prinesou nejake prijemne zazitky.

  • 15. 1. 2004 19:14

    Josef Jarmara (neregistrovaný)
    Dobry den pane Suchy a ostatni diskutujici,
    dovolte mi prispet take do debaty na tema ceny PPC odkazu etarget vs Google Adwords.
    Nasim cilem je predevsim poskytovat kvalitni sluzbu ku spokojenosti jak nasich klientu, tak uzivatelu internetu i nasich obchodnich partneru. Bez spokojenosti vsech zminenych stran neni mozne kvalitni PPC provozovat. Zajiste bychom mohli klik snizit na korunu, jen bohuzel s tim vysledkem, ze by uzivatel nachazel v sekci "sponzorovane odkazy" nekvalitni a nerelevantni brak a ve finale, by tuto sekci prestal navstevovat, nasledoval by konec celeho PPC systemu. Absolutnim zakladem je totiz privest klientum na stranky opravdu cileneho uzivatele nikoli grenerovat vysokou navstevnost za co nejmene penez.
    Musim konstatovat, ze vetsina nasich klientu si umi zvolit spravne ta slova, ktera jim smeruji na stranky presne ty uzivatele internetu o ktere stoji, a za ktere radi zaplati nejen 5 (ale i mnohonasobne vice) korun.
    Co se tyce porovnani s Google adwords tak v diskusi neni take uplne objektivni. Je pravda, ze muzete v dnesni dobe poridit vetsinu ceskych a slovenskych klicovych slov na Google adwords za 0,05 USD, ale je to predevsim z toho duvodu, ze na ceske domene chybi Googlu inzerenti. Muzete si byt jisti, ze za slova s vyssi poptavkou zaplatite na anglicky hovoricich strankach teke odpovidajici cenu (v nekterych pripadech zaplatite za prvni pozici i nekolik USD).
    Dalsi parametr, ktery je potreba pri srovnavani ceny vzit v uvahu je velikost trhu jako takoveho. Cesky a Slovensky trh je opravdu oproti zasahu Google miniaturni. My koncentrujeme vyhledavani z nekolika portalu vetsich i tech mensich, celkovy pocet dotazu ke kteremu ma pak klient etargetu pristup je naprosto unikatni a stale se zvetsuje (nove napr. kontextove odkazy na www.sme.sk, pristi tyden se muzete tesit i na ceskem internetu na zprovozneni kontextovych odkazu etarget).
    Jak spravne pisete charita opravdu nejsme, snazime se poskytovat dobrou sluzbu za dobrou cenu a to se nam myslim dari. Behem unora pripravujeme nekolik vylepseni systemu, ktera se neprimo tykaji i cenove politiky. (Ohledne tech 50.000 Kc mesicne se Vam ozveme :-))

    Dekuji za prostor v teto diskusi a preji pekny den.


    Josef Jarmara
    obcodni reditel etarget
  • 19. 1. 2004 17:02

    Miroslav Suchy (neregistrovaný)
    ...by uzivatel nachazel v sekci "sponzorovane odkazy" nekvalitni a nerelevantni brak a ve finale, by tuto sekci prestal navstevovat...
    Proc myslite? Mate tento nazor necim podlozeny? Muj nazor je odlisny. Kdyz ja vyhledavam na googlu, a ze to delam casto, tak na me takrka pokazde vyskoci nekolik "sponzorovanych odkazu" a nemohu rict ze bych je cim dal vice ignoroval. Spise naopak. Takovych inzeratu si vsimam, protoze me vetsinou dovedou na stranky nebo do obchodu, kde to vetsinou mysli vazne; opravdu delaji busines a neni to nejaka stranka, ktera se jiz nekolik let nemeni a zustava v indexu vyhledavace.

    ...za ktere radi zaplati nejen 5 (ale i mnohonasobne vice) korun.
    Ale ano, byt prodejcem aut, tak za slovo Audi, VW apod. dam asi klidne i 100 Kc, ale pro prodejce dejme tomu spendliku bude asi problematicke i 10 haliru.

    Dalsi parametr, ktery je potreba pri srovnavani ceny vzit v uvahu je velikost trhu jako takoveho.
    Tenhle argument jsem asi nepochopil. Implikuje mi to, ze maly trh rovna se vetsi cena za reklamu. To jste asi nechtel rict, nebo ano?

    Ja se v teto diskusi snazim pouze rici, ze minimalni cena by mela byt nepatrne nad naklady (zatez serveru, cena prenosu, databaze, lidske naklady) a ze si nemyslim, ze by 5 Kc odpovidalo temto nakladum. To za co budete tu reklamu se ukaze az v aukci (a vas system neni nic jineho nez prubezna aukce).

  • 20. 1. 2004 14:28

    David (neregistrovaný)
    Bohuzel typicky dotaz do vyhledavace klienta prichoziho z e-targetu je velmi casto "klicove_slovo zdarma" apod., protoze e-target neumoznuje zadat zaporna/negativni slova, jako to lze napr. u Google AdWords. Takze velmi casto platite az desitky korun za to, ze nekdo hleda "predmet_vaseho_byznysu zadarmo". Na Google AdWords zadate mezi klicova slova napriklad -free, -zdarma, -zadarmo (neni-li vasim cilem inzerovat placene a sluzbu / zbozi poskytovat zdarma) ...

    Urcite to zavisi na tom, co clovek prodava / nabizi - chapu, ze malokdo bude hledat lednicku zdarma, ale chcete-li prodavat napriklad vyzvaneci melodie, pocitacove hry, webhosting ci podobne, budete platit predevsim za lidi, kteri sice hledali to, co prodavate, ale platit za to rozhodne nemaji v umyslu a uprimne to i vyhledavaci ve svem dotazu priznaji.

    Uvedene je pouze muj osobni nazor a zkusenost. Pokud se mylim, opravte me, prosim.
  • 21. 1. 2004 9:09

    Josef Jarmara (neregistrovaný)
    Dobry den,
    v zasade se v nazorech nelisime, myslim, ze i Vy byste na sponzorovane linky prestal klikat v pripade, ze byste za nimi nenasel to co popisujete vyse. Tj. v pripade, ze by vyrobce spendliku inzeroval na levne, ale casto vyhledavane slovo, ktere malo nebo vubec souvisi se spendliky. mimo jine cena 5 Kc za klik znemoznuje inzerovat firmam i jednotlivcum, kteri si to proste nemohou dovolit. (Mame bohatou zkusenost se 100 kc trialem, ktery jsme davali ke kazde registraci zdarma, kvalita odkazu po jeho zruseni se vyrazne vylepsila).
    Obecne vsak v nasem systemu plati to, ze cim mene vyhledavane slovo tim jsou za nej ochotni klienti zaplatit vice (CTR odkazu s takovymi slovy dosahuje nekolik desitek procent). Naopak casto vyhledavana slova (az na vyjimky) se drzi v prumeru kolem 5-6,50 Kc.
    Je pravda, ze za nektera velmi casto vyhledavana slova (a neni jich mnoho) se muze zdat skutecne 5,- Kc jako vyvolavaci cena v aukci mnoho. Jedna se predevsim o sex a slova spojena s nim a dale pak o par dalsich obecnych slov. Zabyvame se i touto otazkou a v blizke dobe prineseme par novinek i v tomto smeru.

    S pozdravem

    Josef Jarmara