Ono to falšování hodnocení se děje i normálním způsobem, a může se toho zúčastnit klidně i regulérní obchodník i na skutečných hodnotících serverech. Stačí si najmout pár respondentů, kteří pak v různých časových intervalech do hodnocení vkládají vymyšlené pozitivní hodnocení. Dělají si tím prostě reklamu.
Je to prasárna, ale dlouhodobě se to nevyplatí, protože stejně jsou z eshopu logovaní do Heureky skuteční zákazníci, a ti se vyjádří pravdivě. Tam je podmínka, že odešlete při vložení objednávky URL, které obsahuje identifikátory objednávky a uživatele. Oni to občas testují, jestli ty uživatele po objednání Heurece pošlete.
A negativní hodnocení skutečného uživatele pak velmi rychle srážejí hodnocení celkové. Obchodník pak nemá šanci mít certifikát "Ověřeno zákazníky", pokud mluvíme o Heurece. Je velký úspěch mít hodnocení nad 90%, protože lidi jsou někdy svi*ě, a dají vám 10% jenom proto, že si nepřečetli ani zběžně dodací podmínky, a prostě jen tak z principu. Stává se to často těm menším. Stádní kultura - alze si to nedovolí dát.