Nesouhlasim s tim, ze typicky Prazan je internetove zaostaly a kulturni programy neni zvykly na siti hledat. Vzdyt vetsina lidi, co chodi nekam za kulturou, jsou spis mladsi nez starsi, spis vzdelanejsi nez min a k Internetu maji pres den, kdy si planuji program na vecer, vcelku solidni pristup (at uz v praci, nebo ve skole). Vtip byl podle me v tom, ze programove informace serveru Globopolis byly neuplne a pomerne neprehledne az zmatene, nehlede na to, ze nebyly vzdy uplne aktualni (stalo se mi jednou, ze v kine davali neco jineho, nez Globopolis anoncoval - a jedna takova zkusenost vetsinou staci, aby se clovek priste obratil jinam - treba na podobnou sluzbu, kterou ve zhruba stejne dobe zacala nabizet iDNES). Shrnuti: Globopolis pro cesky Internet neobjevil nic noveho, snad jen mel mene penez davat do reklamy a vice do peclivejsiho redakcniho zazemi.
Sice neexistuje jen Praha, ale kdyz 50% aktivit a aktivnich lidi je z Prahy (nebo do Prahy casto jezdi), tak je jednoznacne financne vyhodnejsi zacit zde, nez se pokouset obsahnout kdejakou vesnici (bez urazky), ze ktere na server prijde jeden clovek za pul roku...
Jeden můj přítel mi ještě za totality říkal, že pravá kultura existuje vždy mimo oficiální struktury. Jak na tehdejším "lidovém Východě" tak na "komerčním Západě".
Jestli ono to není tím, že lidé v Čechách vyhledávají kulturu jinou, než tu, která vždy sleduje oficiálně vládnoucí ideologii. Uznávám ale, že anglicky mluvícím cizincům, kteří poznali ideologii jen jedinou, zprvu Globopolis něco poskytoval. Ale jestli oni časem v Čechách nezačali sami právě o tom pochybovat. A to pak byl hlavní důvod konce Globopolisu.
Ten postřeh Ondřeje Bartoše je myslím hodně přesný: problém je, že měli moc peněz. Aby mohli tolik peněz získat, museli přijít s megalomanským projektem (investoři se dnes řídí podle zásady - čím větší ambice, tím větší potenciální zisk).
Je to hrozný paradox, ten dnešní svět investorů. Když jim předložíte střízlivý projekt, kde hned v prvním roce neexpandujete minimálně do celé střední a východní Evropy, odsoudí vás pro nedostatek ambicí... Vemte si jenom fakt, že většina investorů se nezajímá o investice pod 1 mil. USD (a většina i to bere za hrozně málo) a vy jim musíte umět ty peníze utratit! Zákonitě to pak vede k přemrštěným cílům, k přemrštěným nákladům a k nezvládnutí projektu.
Presne, dle meho nazoru maji velkou vinu na padu tohoto projektu investori, ktere nezajimalo ani tak, do jake miry je ci neni projekt zivotaschopny, ale jake jsou odhady vynosu pristi rok.. Cim vice megalomansky projekt tim lepe. Slysel jsem o nabidce jedne firmy na upraveni bussines planu ne tak, aby ta firma opravdu fungovala, ale tak, aby to bylo prijatelne pro investory.. To je, nekde se prida par nul, zvetsi se naklady na reklamu, zvetsi se odhad trzeb atd. :) Vypracovani takovehoto Investors-friendly bussines planu vyjde bratru na 200 000 Kc..
Navic lide z investicnich spolecnosti jsou vetsinou odbornici na finance, ale ne na internet, i kdyz se tak nekdy, pouzivajice obecne marketingove poucky, tvari. Nemluve o tom, ze kazda aktivita na internetu ma sva specifika.