Ten postřeh Ondřeje Bartoše je myslím hodně přesný: problém je, že měli moc peněz. Aby mohli tolik peněz získat, museli přijít s megalomanským projektem (investoři se dnes řídí podle zásady - čím větší ambice, tím větší potenciální zisk).
Je to hrozný paradox, ten dnešní svět investorů. Když jim předložíte střízlivý projekt, kde hned v prvním roce neexpandujete minimálně do celé střední a východní Evropy, odsoudí vás pro nedostatek ambicí... Vemte si jenom fakt, že většina investorů se nezajímá o investice pod 1 mil. USD (a většina i to bere za hrozně málo) a vy jim musíte umět ty peníze utratit! Zákonitě to pak vede k přemrštěným cílům, k přemrštěným nákladům a k nezvládnutí projektu.
Presne, dle meho nazoru maji velkou vinu na padu tohoto projektu investori, ktere nezajimalo ani tak, do jake miry je ci neni projekt zivotaschopny, ale jake jsou odhady vynosu pristi rok.. Cim vice megalomansky projekt tim lepe. Slysel jsem o nabidce jedne firmy na upraveni bussines planu ne tak, aby ta firma opravdu fungovala, ale tak, aby to bylo prijatelne pro investory.. To je, nekde se prida par nul, zvetsi se naklady na reklamu, zvetsi se odhad trzeb atd. :) Vypracovani takovehoto Investors-friendly bussines planu vyjde bratru na 200 000 Kc..
Navic lide z investicnich spolecnosti jsou vetsinou odbornici na finance, ale ne na internet, i kdyz se tak nekdy, pouzivajice obecne marketingove poucky, tvari. Nemluve o tom, ze kazda aktivita na internetu ma sva specifika.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).