Nemůžu souhlasit, že je obtížné na obrovských wech optimalizovat pro vyhledávače. Je to daleko jednodušší, než optimalizovat malý web. Stačí jen trochu snahy. Když to dokážou "hloupí blogeři" a spousta amatérů, tak proč to nedokážou profíci? Omlouvám se za tuto řečnickou otázku.
Je to spíš otázka paralýzy firmy, která takový web provozuje. Parkinson by tohle určitě uměl pojmenovat lépe.
Velmi dobře řečeno. Souhlasím. Velké weby se optimalizují jak víno. Nemusíte se piplat s detaily, stačí jen správně nastavit systém. Tím nemyslím jen stroje, ale i (nebo především) metodiku lidské práce.
No právě, vstupuje sem lidský faktor daleko více, než kdekoliv jinde. A pokud jste někdy pracovali ve velkém vydavatelství, které má i online verzi, asi víte, o čem mluvím.
Jirko, když ten velký web má hodně prapodivný redakční systém
(jako má třeba Ihned)
tak je třeba souhlasit s tím, že optimalizace těžká je. Edovi to nezávidím.
A dál... kdo že jsou ti "hloupí blogeři"? Podle mě to není nikdo jiný než česká optimalizační špička. A kdo jsou v těch velkých firmách ti vzpomínaní "profíci"? To jsou jenom lidé. Lidé, kteří se většinou uchytili v době, kdy přední vyhledávač byla Altavista a od té doby řeší po většinu pracovní doby to, jak proboha na pět centimetrů čtverečních naskládat dva odkazy a tři reklamy, protože "už to tak někdo prodal".
Takže v rámci práce těchto profíků není problém vidět různá veselá dobrodružství. Jako třeba že se Googlu podstrkuje verze článků bez diakritiky. To pak není divu, že nejsou ve výsledcích.
"jak proboha na pět centimetrů čtverečních naskládat dva odkazy a tři reklamy" - to je přesné :-)))
A nejvíc mě dokáže rozčílit, když "kreativci" vymyslí nějaký nový typ reklamy a obchodník na to kývne, aniž by se o tom s kýmkoliv bavil. Takže pak nasazení takovýhle hrůzy se stává noční můrou. Vražda za takovýhle rozhodnutí je opravdu málo :-).
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).