Asi je to blog od blogu, server od serveru. V případě La Trine je 90% návštěv přímým zadáním odkazu, tedy z RSS čtečky. Nabízí se otázka: ten web se nějak do čtečky dostat musel, odkud tedy návštěvník přišel poprvé?
Prozradíte nám, které dva zpravodajské weby u nás téměř všichni znají a téměř všichni čtou? Já v auditech návštěvnosti žádné takové nevidím.
Pak také nerozumím tomu, proč stavíte do protikladu pravidelné návštěvy a navštěvy z vyhledavačů. Chodím na oborové zpravodajské weby několikrát za den, ale už měsíce jsem na žádný nepřišel jinak než z vyhledavače, RSS agregátoru či přes emailový newsletter.
Šance, že bych se na servery typu iDnes, Blesk, Novinky apod. (ale též NYT, Gurdian ad.) dostal jinak než z vyhledavače, je prakticky nulová. A přibližně stejná je i šance, že někdy spatřím jejich titulní stránku.
treba dopovedat, ze velku cast nahodnych navstev robia ludia z vyhladavacov.
a nechapem prvotnu poznamku ze spravodajske weby nepotrebuju aby ich niekto nasiel z vyhladavaca - trosku to popiera cely vyznam webu resp. existencie vyhladavacov. ja si myslim, ze ked niekto pocituje potrebu nieco najst a cistou nahodou sa ja jednym clankom tomu venujem, tak asi mam zaujem, aby to nasiel, nie?
> aby se vrátili zadáním URL, ne z vyhledávače
Já říkám "nemusí pršet, stačí když kape." Proto je každý návštěvník navíc dobrý. Navíc velké weby nemusí dělat žádné šíleně vědecké SEO, ale stačilo by jim dodržovat ty nejzákladnější zásady psaní webu a pro web.
> Blog, který chce pozornost, samozřejmě musí postupovat jinak - pro něj jsou vyhledávače základem návštěvnosti
Tady bych zase tak úplně nesouhlasil. Velkou část čtenářů blogů IMHO tvoří "tvrdé jádro".
Zpravodajský web nepotřebuje přitáhnout čtenáře na články bez nahých fotek, potřebuje, aby ti, co chodí poměrně pravidelně (málokdo jde na zpravodajský web náhodně, u nás ty dva hlavní téměř všichni znají a čtou oba) si přečetli co nejvíce při své návštěvě - a aby se vrátili zadáním URL, ne z vyhledávače. Blog, který chce pozornost, samozřejmě musí postupovat jinak - pro něj jsou vyhledávače základem návštěvnosti.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).