Ja jsem tedy zil dodnes v presvedceni, ze Coca-Cola uz mnoho desetileti VYPADA jako Pepsi a nema s tim nikdo problem. T.j. je hneda s bublinkami, podobne chutna a ma hodne podobnou lahev. To mi prave asociuje zalezitost GMail x Seznam: Design podobny, ale logo a barvicky trochu jine. Pod terminem "ukradeno" si predstavuji, ze Seznam vzal zdrojovy kod GMailu a ten mirne upravil (coz se mozna stalo, nevim, v clanku se o tom nepise).
Pochopitelně mluvím o FIRMÁCH, ne o těch limonádách. To, jak firma vypadá, je v tom, jak se prezentuje, jaký styl, logo, firemní kulturu atd. Ano, obě firmy jsou výrobci (hnědých i jiných) limonád, ale snaží se, aby se (firma) odlišovala od té druhé (firmy).
Jinými slovy, i když jde o dvě na pohled stejné, chutí velmi podobné limonády, obě firmy se snaží, aby se jejich výrobky nemohly zaměnit. Liší se loga, obaly, prezentace, styl reklamy. Ani jednu z těchto firem nich by ani nenapadlo udělat něco, co by její výrobky připodobnilo výrobkům konkurence a zapříčinilo, aby se zákaznici mohli zaměnit. A o to tady jde.
Jenze ten design a ergonomie ovladani stal GMail balik penez a casu. Chapal bych, kdyby se Seznam inspiroval jejich resenim a pak ho pretavil do nejake vlastni podoby, ne ze to cely obslehne. Ted uz staci jen novou reklamu v televizi ve stylu "Seznam - ukradnu, co neznam."
Presto vsechno v obchode vidim jakesi velmi podobne flasky (a z hlavy snad i podobne napisy tech vod). Vzdyt oboje se to jmenuje Cola, tak z principu bych to videl tak, ze je to skoro stejne. Jako dva pekari udelaji rohlik, kazdy sice jiny, ale porad je to rohlik. Ono udelat rohlik, aby byl hodne jiny a porad to byl rohlik asi nejde...
To mi pripomina jeden vtip Mitche Hedberga (BTW v jeho prednesu je to dokonce i k smichu)
I was walking down the street with my friend and he said "I hear music." ... As though there's any other way to take it in. You're not special! That's how I receive it too! I tried to taste it, but it did not work ...