Oběť samozřejmě je. Je to sám konzument porna. Špatné je nejenom ubližovat ostatním, špatné je i ubližovat sám sobě. Konzumace porna má neblahé účinky na osobu konzumující především v oblasti rodinného života, rozkladu osobnosti a mnoho dalších trápení, které Vám Uzel neřekne. To je první oběť. Další oběti mohou přijít vzápětí: pokud není pohlavní pud kotrolován a začne vládnout nad člověkem, může přijít znásilnění, pedofilie atd. Neboť nekontrolovaný pohl. pud je jako rozjetý vlak - jede z kopce a bez brzd. Každý slušný odborník (Uzel to ale není, ten je zaprodaný) Vám to potvrdí.
Ha konecne prijde k duhu muj velice vtipne zvoleny link na domovskou stranku ;-), ale ted vazne.
Vazeny pane proc si myslite, ze sledovani porna je spatne? Zrovna v mem konkretnim pripade? Kde jste sehnal nehoraznou, arogantni kontrolu nad tim co JA muzu a nemuzu? Zkuste to rozvest. Velice me vase splnomocneni zajima.
Ackoliv se sem tam podivam na nejake to pecko dokonce se nebranim ani pivku, nebo nejakemu tomu jointiku, prisamvuch, ze nehodlam nikoho znasilnovat a zensky mam radsi nad 17.
Halt kazdej fanatismus je na hovno.
Howgh.
Omyl! Pornografie nemůže uspokojovat člověka. Neboť se tu pohlavní pud míjí svým účelem. Pohl. pud je člověku dán jako prostředek pro výraz naprostého sebedarování sebe svému manželovi/manželce a zároveň jako výraz naprostému přijetí manžela/manželky.
"Sexualita je základní složkou osobnosti, jeden z jejích způsobů bytí, projevování se a sdílení s druhými, jak cítí, jak vyjadřuje a jak žije lidskou lásku. Lidské tělo...zahrnuje schopnost projevovat lásku: a to lásku, kterou se člověk-osoba stává darem a skrze tento dar uskutečňuje sám smysl svého bytí a své existence." Tolik citáty s círekvního dokumentu...
Tak, člověkové jsou povoláni k pořádným věcem, k životu vznešenému a NE si JEN užít...
Ještě bych chtěl dodat, že (jak ste si možná všimli) tu nejde jen o jakési "zaskotačení", ale v pornografii se ukrývá nebezpečí zničení smyslu lidské existence.
Howg. :-))
PS: Uzel NENÍ odborník, i když má papír. Neboť nemluví to, co ho ve škole učili.
Smějete se právem - to je opravdu směšné: jako kdybyste řekl, že má někdo svaté právo krást nebo loupit. Porno je prostě zvrhlost a zvrhlostí zůstane. I kdyby to byl názor 99.9 % všech "demokratických" člověků. Pravda se totiž nedá odhlasovat, pravda existuje sama o sobě. A je jedno, jestli ji někdo ctí nebo ne. Hlasovat o pravdě nelze.
To by pokrylo prilis sirokou mnozinu tvrzeni - chybi dodat, ze axiom neni odvoditelny z jinych axiomu (a tedy je nedokazatelny a nevyvratitelny - a otazka, zda je axiom pravdivy ci nepravdivy nema zadny smysluplny vyznam, to uz ale spis reaguji "ob prispevek").
Blahoslaveni chudi duchem
ve skutecnosti zni
Blahoslaveni ti, jez z ducha zvolili chudobu (coz doklada i dalsi vyrok: Drive projde velbloud uchem jehly, nez se bohaty dostane do nebe. Tento vyrok ma navic jeste sve lokalni zavislosti na tom, co je to ucho jehly - jsou to mala dvirka ve velkych vratech - takze i bohaty se muze dostat do kralovstvi nebeskeho, ale bude to mit sakra tezke)
Ad Pilat: on vedel, ze Jezis je nevinny, to ze ho nechal popravit bylo politicke rozhodnuti. Situace v Palestine byla v te dobe pomerne napnuta. Nemohl si dovolit ignorovat hlas knezi.
Ostatne budte rad, jinak by Jezise neukrizovali a tim by nemohl byt obetni beranek za hrichy sveta, a vy byste nemel cemu verit :-) To ze bude popraven potupnou smrti bylo dano uz predem.
Diskutovat s takovymi vericimi vetsinou nema smysl. Oni maji svoji PRAVDU, kterou si nenechaji vzit.
Takovou pravdu, o ktere se da rict, ze je platna pro vsechny ? Odpoved zni NE. A toto kategoricke ne je moje pravda, ktera ale nemusi platit pro kazdeho.
Poznání pravdy tedy zavisí na schopnostech člověka
Pripustme, ze takova pravda existuje a, ze skutecne schopnost jejiho poznani zavisi na schopnostech cloveka. Nemame ale zadnou indicii, ktera by nam u konkretniho cloveka rekla, zda ma VUBEC nejakou, alespon minimalni schopnost takovou skutecnost poznat. Pokud nekdo rozviji svoje schopnosti, nemame zadny zpusob jak poznat, jestli kterakoliv z rozvijenych schopnosti ma jakykoliv vztah ke schopnosti poznat "pravou" skutecnost. Nemame nejmensi poneti, zda nahodou schopnost alespon zahlednout kousek "prave skutecnosti" neni naprosto vzacna a zcela ojedinela. Co kdyz ti, co jsou vseobecne povazovani za pomatene - protoze napriklad tvrdi, ze jsou vsude kolem duchove, ze na zemi je plno neviditelnych mimozemstanu, kteri "vidi" rusalky - a to vubec nemluvim o tech, kteri si mysli, ze jsou stredobodem vesmiru a vse v nem se kona pro jejich poteseni a na zaklade jejich prani nejsou vubec pomateni - kterykoliv znich muze byt tim naprosto vyjimecnym fenomenem, ktery ma ty naprosto vyjimecne schopnosti nahlednout na "pravou skutecnost". Nemate nejmensi dukaz, ze ta skutecnost, kterou vnima vetsina lidi je "pravejsi" nez ta, kterou vnima mene lidi - mozna je ta vetsina proste jen stejne pomatena.
Mozna existuje Buh - a mozna je zlomyslny nebo hravy. Jim vytvoreny vesmir ma mozna i tento zakon: "necht' kazdy, kdo pohledne na auto, vidi ho pokazde v jine barve - necht' si ale mysli, ze to auto melo takovou barvu odjakziva - a necht', pokud se diva vice lidi, nazve kazdy z nich tu barvu kterou vidi stejnym slovem, aby nemohli prijit na to, ze kazdy ve skutecnosti vidi barvu jinou".
Clovek neni schopen poznat pravou pravdu, i kdyby na ni koukal. Nikdy nebude vedet, jestli to je prava pravda, nebo jen zlomyslny uskok a salba "skutecnejsi" skutecnosti (nebo zkouska ci zlomyslnost Boha).
Neboť to, že člověk nemůže poznat celou skutečnost není důkazem toho, že člověk nemůže poznat pravdu o části skutečnosti.
S timto naproto a do posledniho slova souhlasim. A veril jsem, ze nakonec k nejakemu spolecnemu bodu dospejeme. Zbyva dodat, ze casti skutecnosti ke nekonecne mnozstvi - a proto ruzni lide mohou mit o "skutecnosti" naproto rozdilne predstavy - a vsichni na zaklade znalosti te casti skutecnosti, ktera jim byla dana. A zadnou z techto predstav nelze prohlasit a-priory za lepsi nebo horsi aproximaci "cele" skutecnosti.
Pripustme, ze vy i ja zname cast "skutecne" skutecnosti - ale protoze kazdy z nas zname jen cast, je predstava kazdeho z nas neuplna a v nekterych ohledech mozna nespravna. Jenze - moje poznani pripousti, ze to co znam je neuplne a mozna nespravne. Jste ale vy pripraven na totez ? Jste ochoten pripustit, ze Buh mozna vubec neexistuje, i se z mnoha naznaku zdalo ze ano ? Jste ochoten uvazovat o myslence, ze i v pripade, ze existuje, je mozna uplne jiny, nez jak o nem smyslite - ze neni vubec dobrotivy, neni vsevedouci, jste pripraven na zjisteni, ze ho lide vubec, ale naprosto, nezajimaji ? Ja nerikam, ze to tak je, ja se jen ptam, jestli jste do dusledku pochopil to, co jste sam rekl - ze znate jen malou cast cele pravdy.
Jestli se zitra otevre zeme, vypochoduji armady trpasliku a stromy a psy zacnou mluvit lidskym hlasem, asi me to ponekud prekvapi - ale nezhrouti se mi svet, protoze pocitam s tim, ze je to mozne, ackoliv to povazuji za nepravdepodobne. Vy jste si vybral cestu, ktera nabizi sanci na vystup do vetsi vyse - ale je to jen sance a pripadny pad mozna (prinejmensim po psychicke strance) nemusite prezit. Je jednou z moznych pravd, ze ja jsem prizemni zbabelec a vy odvazny prospektor. A presto to, ci nazor je lepsi nazor neni rozhodnutelne - zalezi zda preferujete vysoky zisk i riziko, nebo zda povazujete za hodnotu jistotu zisku nizkeho a vyssi sanci na dlouhodobe preziti. Vy povazujete hledani "pravdy" za cil (dokonce to povazujete za cil kazdeho cloveka). Ja mam cile jine a potreba poznat "skutecnost" je pro me sice dulezita, ale presto neni cilem, ale jen prostredkem k jejich dosazeni.
Tak vidite, kam jsme se dostali - a to ani nemluvim o tom, ze cela debata probehla s mym pripustenim, ze nejaka objektivni skutecnosti vubec existuje - coz nepovazuji za jiste.
Problem je v tom, ze takto to neni. Zijeme sice na stejne zemi (tedy, alespon se mi to tak jevi), ale prakticky zadni dva lide neziji ve stejnych podminkach a moznosti poznani nejsou ani priblizne pro vsechny stejne. Ani pro vztahy mezi lidmi neplati vsude stejne zakony. Lide na cele zemi nejsou jednotni ani v tom, kdo a za jakych podminek je opravnen usmrtit jinou osobu, ani v jinych otazkach vztahu mezi lidmi. Zatimco v Damasku bude pri prihlidce sveho domu vas hostitel hlasite volat "Dare, dare" oznamujici tak vsemu zenskemu obyvatelstvu, ze je pritomen muz-cizinec a bylo by prohreskem se dat byt' jen spatrit, vas Eskymacky hostitel vam manzelku na noc nabidne do loze. Zatimco v krestanskem svete je pomoc bliznimu, obzvlast pokud je stary a nemocny projevem milosrdenstvi, ve vychodni asii vam vysvetli, ze tak jen prodluzujete utrpeni onoho cloveka v tomto zivote a branite mu v prechodu do zivota noveho, ktery jej ceka. Opravdu nevim o jakych stejnych zakonech pro mezilidske vztahy zde mluvite. Podle me zadne obecne zakony mezilidskych vztahu na teto zemi realne neexistuji. Takze, nic z toho, co jste tvrdil, ze plati a povazoval to za dukaz jedine skutecnosti podle meho neplati.
Vas stredni a posledni odstavec je dost komplikovany na odpoved, protoze jde o vase nabozenske citeni a to ja nemam v umyslu zlehcovat. Pouze konstatuji, ze vyroky jako Neboť Bůh je všude a ve všem nebo Problém poznání Boha tedy není v otázce MOHU? ale CHCI? jsou axiomy bez dukazu. Vy jste se rozhodl, ze plati - a tak pro vas plati. Dalsi dukaz toho, ze kazdy muze mit odlisnou skutecnost. Proto ja tyto axiomy neprijal a pro me proste neplati. A tak pro me proste neplati stejne silne jako pro vas proste plati a proto je muje skutecnosti jina nez vase. A ja nemam pravo tvrdit, ze urcite buh existuje, protoze to neumim dokazat - ale vy stejne tak nemuzete me tvrdit, ze existuje, protoze on existuje jen pro toho, kdo mu uveri. Spoustalidi veri v ruzne veci. A ja si mohu vybrat v kterou z nich budu verit take. A az v nejaou uverim, bude pro me jedinou a pravou skutecnosti. Mezi vsemi pravymi skutecnostmi.
:-) Axiomaticky system je dan axiomy a odvozovacimi pravidly. Axiom je zhruba receno tvrzeni, ktere prohlasime za pravdive. Pak tam jeste patri ruzne symboly, atd.
Ja se naopak ptam - lze axiomaticky system uznat za pravdivy predpoklad, na jehoz existenci lze stavet ?
Ano. Vzdycky musime vychazet ze zakladni pravdy a odvozovat od toho odvozene pravdy.
Zkuste si pripustit, ze nad vami existuje proste neco, co vas proste prevysuje a co nejste ani nebudete schopen pochopit...
Klidne to pripustim, ale na co mi to bude? Jeste to nerika nic o tom, ze pornografie je spatna. Co kdyz budu uctivat boha, ktery ma pornografii jako svuj volebni program? :-)
Ale to jsem trochu odbocil, takze blize k te logice a axiomum:
Ve vasem pripade je axiomaticky system treba nasledujici:
Odvozovaci pravidlo bohuzel nejsem schopen zformulovat, ale melo by byt asi nasledujici: vse co je dano bibli je spravne a lze to namapovat na realne situace.
Jenze ja mam jiny axiomaticky system a v tom je ten problem.
Pokud pravdu definuji jako souhlas rozumu se skutecnosti, pak je opravdu jen jedna.
Pokud budeme povazovat skutecnost za axiomy a pritom budeme mit bezespornou teorii, pak ano :-)
To, ze je nade mnou neco, co nedokazu pochopit pripoustim (a povazuji to za nedokazanou, ale take nevyvracenou hypotezu) - tato moznost je soucasti meho systemu predpokladu (axiomu) o chodu vsehomira. Nicmene, to meho axiomatickeho systemu nepatri pravidlo, ze (subjektivni) pravdu teto entity je pro vsechny lidi nutno povazovat za pravdu objektivni a proto ani existence boha (tak se obvykle tato entita nazyva) problemy o kterych se bavime nijak neresi.
Mimochodem, axiom existence vsevedouciho boha je pouzivan dokonce i v tak exaktni vede jako je matematika. Nebudu zabihat do detailu, ale dukaz existence potencionalniho (nikoli aktualniho) nekonecna je bez tohoto axiomu neproveditelny (alespon zatim, alespon pokud ja vim). Byla to jedna z prvnich veci, ktere jsem se od profesora Vopenky na prednaskach dozvedel (a to prosim jeste za socialismu).
Bible funguje na obdobnem principu. V Bibli je absolutni pravda. Trik je v tom, ze v Bibli jsou popsany veskera mozna podobenstvi a problemy, jejichz reseni jsou ve vzajemnem rozporu, ale popsane vzdy v hodne vzdalenych castech textu. Vykladaci bible pak chytre ukazou to reseni, ktere se jim "hodi", to negativni reseni zamlci a pouziji v jine situaci.
Typicky priklad je okridlene "Blahoslaveni chudi duchem" - demagogie ala Sumpik.
Mily pane, ty ideologicke skvary si nechte pro nekoho, kdo na ne skoci, obavam se, ze mezi ctenari Lupy jich moc nebude :-)
Je videt, ze vam dosly argumenty :-)
Je smutne, ze nedokazete obhajit ani to, co by melo byt vasi domenou, a to jsou slova Bible a nekdo jiny (neverici) je musi objahovat za vas.
Pokud byste byli odsouzeni (a třeba zavřeni) za něco co jste neudělali
Tim mate na mysli carodejnice? :-)
IMHO odsouzeni za neco co jsem neudelal by bylo jednodussi se zbavit, kdyz bych vyuzil samotny system svych protivniku. Pokud budu argumentovat argumenty, kterym oni nerozumi, tak se tezko obhajim.
Páč si myslím, že pídit se po pravdě je jedno z hlavních úkolů člověků, dokud ještě chodí po této zemi.
Jenom skoda, ze vy to nedelate. Vy mate svoji pravdu, kvuli ktere budete upalovat sve protivniky (kdyz vam dojdou argumenty).
Realne systemy nevylucuje moznost chyby - a tak je mozne napriklad byt odsouzen po pravu, ale nespravedlive - to je neodstranitelna vlastnost systemu, ve kterem rozhoduji nedokonali lide. To samozrejme je duvod ke stiznostem, ale neni to duvod ke zmene toho systemu, pokud neni znam lepsi. A pokud je toto fakt, se kterym jsem smiren "bezne", bylo by krajne pokrytecke zmenit nazor ausgerechnet zrovna ve chvili, kdy ta chyba nedopadla na nekoho jineho, ale na me.
Behem sveho zivota jsem uz nekolikrat mel realnou pravomoc rozhodovat o zalezitostech jinych lidi. To jsem vzdy delal podle sveho nejlepsiho vedomi a svedomi - ale rozhodne nemohu rict, ze jsem vzdy jednal objektivne spravedlive a vzdy rozeznal "skutecnou pravdu" - a presto jsem vzdycky nakonec nejak rozhodl. Toto rozhodnuti bylo vysledkem one relativni pravdy - bylo vysledkem toho, co jsem ja za pravdu uznal. Jinak to neslo - rozhodnout musi clovek, chybujici a nedokonaly a tak musi rozhodnout podle toho, co za pravdu a spravedlnost povazuje on. A ti lide byli nuceni se tim ridit, at uz jejich nazor na pravdu (jejich pravda) byl stejny nebo jiny. Bylo by ode mne nekonecne sproste v okamziku, kdy se role obrati zpochybnovat platna pravidla a volat po "objektivni" pravde jen proto, ze se mi to vic hodi.
Pokud se nekdy stane to, co popisujete a ja budu mit dojem, ze moje predstava o spravedlnosti se lisi od te "soudni", zrejme vyuziju veskere prostredky, ktere pravidla znaji a uznavaji abych dosahl zmeny rozhodnuti (abych nasel nekoho, jehoz predstava o pravde a spravedlnosti je co nejblizsi te me) - ale i pokud se to nepovede, nevidim duvod, proc svuj osobni nazor jen kvuli tomu povysit na objektivne platnou pravdu. A doufam, ze se znam dobre.
Pidit se po pravde je jednim z dulezitych cilu cloveka. Toho cloveka, ktery ma "pideni" po pravde ve svem zebricku hodnot na dostatecne vysokych mistech. A dokonce i v tom pripade se onen clovek pidi po pravde "sve".
Mimochodem, doufam, ze nejsem zahrnut ve skupine "stekajicich". Ja vas nazor a postoj plne respektuji a nepokousim se vam vnutit svuj - a dokonce ani nerikam, ze muj nazor je (obecne) lepsi vaseho. Kdybych snad mel vubec nejak hodnotit, pak bych asi rekl, ze muj postoj je potencialne tolerantnejsi k lidem s jinym postojem.
Co se vaseho "dotazniku" tyce - predpokladam, ze kdyz pouzivate slovo pravda a ptate se me, a muj nazor na relativnost pravdy znate, tak mate jiste na mysli "moji" pravdu - takovou, ktera plati pro me, ale o jeji platnosti pro jine lidi se neda tak snadno nic rict. Pokud ano, tak odpovedi jsou, na v podstate vsechny otazky, ANO. Jen k otazce o sve existenci bych rad doplnil - ze sveho pohledu existuji, ostatni lide se deli na ty, se kterymi interaguji, takze zrejme existuji i pro ne a na ty, se kterymi nijak neinteraguji - a jejich nazor na mou existenci je irelevantni. Jo - a pivo rad nemam.
Je pomerne pravdepodobne, ze kdyz byste se na stejne otazky zeptal lidi okolo, co ma me vidi, zrejme by vam potvrdili (alespon u tech veci, ktere mohou posoudit), ze i z jejich pohledu se situace o tom co delam a zda existuji jevi podobne jako me - ale neodvazoval bych se tvrdit, ze neexistuje nekdo, kdo by na nekterou z techto otazek mel jiny nazor.
Ja mam pro vas jen jednu otazku (uz davno mimo ramec toho, co by se dalo ocekavat jako k diskuse k clanku o pornografii na serveru o Internetu) - pro vas vztah k "prave podstate veci", "obecne pravde" a "skutecne skutecnosti" plati, ze
Pokud plati to prvni, pak jste zrejme nikdy nevidel kouzelnicke triky, ani nebyl obeti zrakoveho, sluchoveho nebo jineho klamu. Pokud verite, ze "prava" skutecnost existuje, jen ji nelze poznat, pak byste zrejme mel byt schopen pripustit, ze ruzni lide mohou mit "skutecnost" poznanou v naprosto rozdilnych uhlech pohledu, takze jejich aproximace "skutecne skutecnosti" mohou byt od sebe dost odlisne - a pritom zadna z nich neni objektivne lepsi te druhe (v urcitych ohledech "skutecnosti" lepe odpovida jedna, v urcitych druha) - a nemely by vam tedy delat takovy problem pripustit existenci o dost odlisnych pohledu na svet. A pokud verite, ze to, co je skutecnost "pro vas" je skutecnost "pro vsechny", pak jste (bez urazky) egocentrik, Buh nebo subjektivni idealista - a v tom pripade je Vas pohled na svet skutecne uzavreny a bezesporny - v tom nejsirsim slova smyslu "spravny" a muzete s nim naprosto konzistentne zit - ale ani to neni dukaz, ze je "objektivne" spravny - zatim vime jen to, ze ho za objektivne spravny povazujete.
Existuji i jine axiomaticke systemy, ktere mozna nemaji tuto "retrospektivni" dokonalost, ale za to umoznuji extrapolaci.
To, ktery system je "lepsi" pak zcela zretelne zavisi na tom, co pozadujete - jestli chcete spise objasnovat veci minule, nebo potrebujete predvidat vyvoj budouci. A zadny z nich neni lepsi nebo horsi "obecne".
Zevnitr jakehokoliv systemu nelze jeho vlastni axiomy dokazovat - to je jinymi slovy receno, v zadnem axiomatickem systemu nelze tento system "objektivne" porovnat s jinym systemem. I kdyby tedy Buh prohlasil to, co citujete (a to bych jeste musel pripustit, ze to, co jste z toho vyroku odvodil je z vyroku skutecne odvoditelne), stale to neni dukaz o tom, ze je to objektivni pravda. Pravda to byt muze - ale stejne tak dobre nemusi a Buh mohl pouze ponekud precenit vlastni moznosti a vyznam (samozrejme neumyslne).
Problem je v tom, že takto to není. My všichni poznáváme stejnou část skutečnosti, protože žijeme všichni společně na stejné zemi ve stejných podmínkách. Možnosti poznání jsou pro všechny stejné. Všimětě si, že např. pro vztahy mezi lidmi platí všude stejné zákony.
A zadnou z techto predstav nelze prohlasit a-priory za lepsi nebo horsi aproximaci "cele" skutecnosti. Pripustme, ze vy i ja zname cast "skutecne" skutecnosti - ale protoze kazdy z nas zname jen cast, je predstava kazdeho z nas neuplna a v nekterych ohledech mozna nespravna. Jenze - moje poznani pripousti, ze to co znam je neuplne a mozna nespravne. Jste ale vy pripraven na totez ?
Jsem přesvědčen, že poznání části skutečnosti postačuje k tomu, aby člověk byl schopen poznat Boha. Neboť Bůh je všude a ve všem. On všechno udržuje. Kdyby přestal udržovat svět, nebylo by NIC (tzn. ani hromada kamení). V čem je tedy problém? Z toho co jsem řekl vyplývá, že k poznání Boha stačí dokonce minimální poznání skutečnosti. Člověk nemusí být kdovíjaký vědec či intelektuál a přesto má cestu k Bohu otevřenou. Protože jakékoliv (byť sebemenší) pravdivé poznání skutečnosti vede člověka k Bohu. Navíc Bůh jde člověku napřed a pomáhá mu. Problém poznání Boha tedy není v otázce MOHU? ale CHCI? To je jediná otázka, na kterou člověk musí odpovědět, aby poznal Boha. Pokud odpoví ANO CHCI POZNAT BOHA, pak Bůh sám pomůže k tomu, aby člověk našel pravdu. Neboť Víra je dar, který Bůh chce dát každému, proto člověk musí nejprve poprosit. Základní věc je, že Bůh se nevnucuje. Neomezuje svobodu lidí. Nevnucuje se. Čeká, až člověk sám se rozhodne. Pokud řekne Bohu ano, pak teprve přichází víra.
Jenze - moje poznani pripousti, ze to co znam je neuplne a mozna nespravne. Jste ale vy pripraven na totez ?
ANO i NE. Pripouštím, že jsem chybující člověk a že často nechápu stav věci. Jak jsem již napsal, sám sebe považuji za pěkného hlupáka. Moje argumenty v této diskuzi jistě často postrádají dokonalost. V životě často chybuji a nejsem schopen poznat doře ani sám sebe. Často nevím, jak se chovat k ostatním lidem, neumím dobře pracovat (jsem líný) atd.atd. To jsou otázky běžného života. V těchto otázkách kdykoliv (a často) připouštím, že se mýlím. V otázkách víry ale je to jiné. Věřím, že Bůh sám zjevil pravdu o sobě a že (protože jsem ho o to poprosil) On sám mi ukázal pravdu o sobě. Protože Bůh je neměnný, i pravda o něm je neměnná. Tedy - Nepřipouštím žádnou jinou pravdu o Bohu, jsem naprosto přesvědčen, že jak učí o Bohu katolická církev, tak se Bůh sám představil lidstvu a všechno je o Něm (v učení církve) pravda. Jeden z hlavních důvodů je, že se s Ním denně setkávám a proto mohu říci, že ho znám (samozřejmě že ne dokonale). Nicméně Vás mohu ujistit, že nebudu nikoho vraždit apod. kvůli tomu, že on nevěří tomu samému co já. Neboť tento můj Bůh přikazuje: "milujte!" a to dokonce i své nepřátele. Proto nemám žádné choutky ke "svaté válce" a pod.
Ale existují. Občas se mi zdá, že Vy opravdu nechcete chápat. Když někomu dáte do nosu, reakce jsou stejné, ať je to eskymák nebo český vysokoškolák. Úsměv taky všude chápou. Když Vám něco ukradnou, tak budete stejně naštvaný jako pan damašský. Porno má na všechny stejně zhoubný vliv, ať je to afričan nebo američan.
A tak jsme zase tam kde jsme začali. Končím s touto diskuzí a děkuji všem za reakce. Já sám jsem z toho vytěžil mnoho.
Kdybyste přeci jenom někdy chtěl vědět, jestli Bůh je, stačí se takto pomodlit: "Bože, jestli existuješ, dej abych tě poznal." Pokud budete tato slova myslet upřímě, pak brzy poznáte pravdu. Ujišťuji Vás, že Bůh na Vás čeká, protože Vás k zbláznění miluje.
+ J H S +
Howg! :-)
Vidite, a nemate pravdu. Do nosu jsem v zivote dostal jednou. A, s odstupem, musim rict, ze DOST opravnene - to ale neni pro tuto diskusi podstatne - podstatne je, ze z me strany nepadla jedina rana, coz vasi teorii o uniformnich reakcich ponekud narusuje. Kdyz me na Vaclavskem namesti pripravil vekslak o 9 tisic (klasicka rulicka), ma reakce kdyz jsem to zjistil (coz bylo samozrejme pozde) byl hlasity smich a skutecne pobaveni - sam nad sebou, protoze jsem zjistil, ze to, co jsem vedel, ze se muze stat, jen jsem se domnival, ze jsem dost sikovny nato, aby se mi to nestalo se skutecne stalo - ostatne, tuto skutecnost jsem popsal do detailu na Neviditelnem psu, ale URL ani datum uz uvest nedokazu. I to vasi teorii uniformnich reakci narusuje.
Problem je stale v tom, co jsem odhalil jiz v prvni vete jednoho z davnych prispevku - vy proste uprimne verite, ze vsichni lide jsou stejni a nejste schopen a ochoten akceptovat moznost, ze nejsou - a tam, kde je pozorovani ve zjevnem nesouladu s teorii, tam alespon verite, ze ti "divni" jsou "normalni" - tedy takovi, jaci si je predstavujete - alespon v jadru, coz by se projevilo az v meznich situacich - ale jsou stejni, jsou "normalni". A ja odmitam na vasi predstavu "stejnych lidi" pristoupit - a proto pusobim jako ze "nechci chapat". Jenze ja proste chapat nemohu - protoze vetsina vasich prohlaseni nepasuje na jednoho z lidi, ktere trochu znam - na me (nicmene, spousta veci nepasuje ani na nektere jine lidi, ktere znam). Coz platnost techto tvrzeni v mych ocich znacne zpochybnuje.
Co se tyce "dej abych te poznal" - to je zpusob pouzitelny pro vas. Vy jste v Boha uveril davno pred tim, nez jste se takto zeptal - a chtel jste jen potvrzeni sve viry. Ten, kdo neveri v jistou existenci Boha ale touto otazkou odpoved zjistit nikdy nemuze - ani kladnou, ani zapornou. Vase "pokud budete tato slova myslet uprimne" totiz sama predpokladaji, ze nejprve uverim - sama "uprimna" otazka po existenci polozena Bohu implikuje, ze nejprve v nej musim uverit (jak bych mohl uprimne hovorit s osobou, v jejiz existenci neverim ?) - a pak je tato otazka zcela zbytecna. Jestli Buh existuje, doufam, ze je se mnou spokojen. Jestli existuje, ale spokojen neni, pak me to mrzi, ale nemohu s tim nic udelat. Potencialnich Bohu (a ja verim v potencialni existenci vsech) je strasne mnozstvi a ja se nemohu zavdecit vsem - a to mnozina potencionalnich bohu je pouhou podmnozinou mnoziny entit, ktere by mohly mit nejaky zajem na mem konkretnim chovani a jejichz nazor bych tedy mel brat v uvahu.
Jsem rad, ze jsem se s vami na toto tema mohl pobavit a vezte, ze i pro me to bylo prinosem.
Howgh!
Je prirozene pokouset se s ostatnimi podelit se o sve radosti a stesti - a pokud nekdo proziva nekonecne stesti z toho, ze se zamiloval do Boha, je naprosto prirozene a velice lidske, ze se o toto stesti chce s ostatnimi podelit a dat jim ho take zazit. Ale mel bych chapat, ze i ostatni bytosti jsou lide jako on, zazivaji sva vlastni stesti a o ty se, pripadne take chteji podelit s ostatnimi - a tedy i s nim. A pokud to chape, ma jen dve moznosti - prijimat takove projevy od vsech ostatnich lidi be omezeni, a pak ma, snad, pravo zadat aby vsichni ostatni naslouchali jemu. A nebo stesti cizich lidi zalozene na jine podstate nez je jeho vlastni sdilet odmitne, jako "neprave" a "falesne", nebo proste jen "jemu nevyhovujici" - pak ale musi priznat totez pravo, tedy oznacit jeho stesti za "neprave" a "falesne", nebo proste "nevyhovujici" i "tem druhym".
Pokud sobe priznava jina prava a postaveni vuci jinym, nez je ochoten priznat tem "jinym" vuci sobe, pak je vinen pychou a povysovanim se nad jine lidi. A ja prilis neverim tomu, ze vas Buh chtel, aby vira v nej vedla k povysovani se jednech nad jine. Me vase nazory naproto nevadi a respektuji vase plne pravo je mit, i kdyz s nekterymi z nich mozna nesouhlasim. Jedine, co po vas chci, je totez pravo a respekt.
Hacek je v tom, ze dva lide se v realnem svete neshoduji ani ve vyznamu slova "pornografie", ani vlasnost "spatny" je subjektivni, a snad jen o tom "je" byva sporu jen malo ...