Je jasné, že horké novinky na netu nebudou, ale na druhou stranu - proč by se starší filmy nemohly objevit on-line ve stejnou chvíli, jako se objeví v "Trafika edition"? Nebo ještě lépe - proč na net nedát všechny věci, které se už nehodí ani pro tu trafiku...
Já bych byl strašně rád aby současný model šel do háje, ale reálně to nevidím. Bylo by ideální aby se většina distribuce přestěhovala na internet (a tím pádem se obešli maloobchodní prodejci), aby premiéry filmů byly všude na světě stejně a dva měsíce po premiéře aby filmy byly dostupné na DVD/on-line. Jenže, skutečný svět má do ideálu hodně daleko, bohužel.
Co se týče nářků nad platy herců, je to věc nabídky a poptávky. Herci jsou hodně poptávaní a jen málo lidí dokáže to co oni. Zatímco popeláře může dělat každý. Bez popelářů se civilizace neobejde, zatímco bez herců v pohodě. Tj. plat není věcí potřebnosti profese, ale vzácnosti
Že vlastně pro pornofilmy moc jiných masových kanálů neexistuje. Nepůjdou do běžných kin, nebude je dávat žádná slušná televize, i na DVD se budou distribuovat jen v omezeném prodeji. Čili, cena, kterou od svých klientů vyiinkasuje přes internet, je prakticky jediné, co vydělá.
Zatímco běžné filmy už mají předem nalajnované příjmy, napřed oběhnou svět v kinech, pak na DVD, potom se pustí do televizí, všude se za ně platí platí platí. Dát je k dispozici jednoduše divákovi přes internet za pár šušňů by znamenalo o celý tehhle budoucí byznys přijít...
POdíval bych se na hudbu, která je oproti filmu o něco dál z pohledu článku. Tam už vydavatelé začínají chápat, že drahými CD nezvrátí vývoj a začínají se (byť velmi pomalu) přizpůsobovat digitálnímu věku. Ale stejně je jěště čeká dlouhá cesta.
Filmy sice mohou mít nalajnované příjmy, ale musí na ně do kin někdo chodit. A samotná kina rozhodují, co se v nich bude hrát. Když už třeba filmy tolik netáhnou, tak proč tam třeba nedávat živě koncert U2 nebo fotbal - viz zápas Barcelona-Real, který se o víkendu živě přenášel do španělských kin.
navíc třeba kvalitní hudba je ve všech čtyřech klasických kanálech hodně nedostatkové zboží
na 2ce občas něco jde, na jedničce spíše zombies a na nově a primě zombíci a rychlokvašky (zpívající moderátoři, muzikáloví herci a různí ti seperstars...)
Zebyste taktez patril k tem, co maji problem chapat psany text ? Nic ve zle, pry to plati pro 1/4 nactiletych.
Presne o tom preci ten clanek je ne ? Prave o tom, ze vami zminovany model (kina, pujcovny, televize, prodej placek ...) proste uz nefunguje a uz nikdy nebude.
Takze bud date film za pr susnu hned a vsem nebo nebudete mit ani tech par susnu.
Problémem zůstává výkon popeláře po týdenním zácviku. Takového "herce" diváci neukamenují jen proto, že to už stačil udělat natáčecí štáb. Herec není ten, kdo odříká text a projde z bodu A do bodu B. Herec vtahuje do děje, předává emoce, dělá z pohyblivých obrázků se zvukem zážitek. Herec jako popelář je plýtvání zdroji, ale myslím, že po týdenním zácviku by byl rozhodně schopnější herec-popelář, než popelář-herec. Nehledě na to, že ksicht prodává a neznámý valič popelnic nezajistí takovou návštěvnost jako idol, ze kterého vlhnou i chlapi :-)
Článek má pravdu v tom, že dinosaurus se buď změní na ptáka, nebo vyhyne. Evoluce ekonomiky je krutá - fungující model přestává fungovat a ten nový je zkrátka pro spotřebitele levnější, pohodlnější a efektivnější. Nenažraný diplodocus se buď změní či uskromní, nebo jeho místo zaujme dravější společnost. Platy půjdou dolů, nebo se osloví více uživatelů přijatelnou cenou - a výdělky mohou možná i zůstat na stávající úrovni... Kdo ví.
V kině jsem byl naposledy v r. 1999 ve Wiliamsu, bylo to v rámci zájezdu do USA a byl to Imax o Grand Canyonu. Pokud jde o ČR, zatím jsem nepřišel na jediný důvod, proč se někam plazit za něčím, co dříve či později uvidím v TV, nebo dostanu koupit za zlomek ceny dvou vstupenek na placce, či stáhnu z internetu.
Dnešní model funguje. Mizerně, s problémy, ale funguje.
Kde berete tu jistotu že nevyzkoušený model internetového prodeje bude ten pravý? Ten, který přinese studiům dostatečné příjmy na to aby točili neodfláknuté filmy a měli z toho i dostatečný zisk?
Dnešní model je zhruba totéž, co petrolejka, ve které dochází palivo, ještě chvilku bude jakž takž svítit, pak prskne, začoudí a zhasne. A třikrát běda všem, kteří toto odmítají vzít na vědomí a bláhově se domnívají, že nějaká digitální gilotina něco vyřeší.
Nemáte tak docela pravdu. Skoro každý popelář bude po kratším zácviku schopen nějakou roli zahrát. Skoro žádný herec nedokáže dělat popeláře bez rizika úrazu, nebo úmrtí, či vážného onemocnění déle, než týden. S tím DVD on line je to tak, že ,,nelegální" DVD se mnohdy objeví ještě před premiérou v biografu a není mi zcela jasné, proč ztrácet čas výrobou filmových kopií, když by bylo mnohem levnější vylisovat placky, hodit je na trh za akceptovatelnou cenu a kina prostě úplně vynechat.
Podle mě se tento trend dost mění a internet díky své přístupnosti by mohl všechny Vámi uváděné kanály převálcovat, alespoň co se týká tržeb. Do kina já teda jdu pouze na výběrové filmy, divko bych si snad už nekoupil, ale z internetu bych si spoustu filmů (takové pro které je někdy i jedno shlédnutí až moc), samozřejmě za přijatelnou cenu, stáhnul.