Vlákno názorů k článku Portál Seznam.cz má nového obchodního ředitele od Tedy.Tedy - Pročetl jsem si diskuzi až sem a je...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 9. 9. 2007 10:20

    Tedy.Tedy (neregistrovaný)
    Pročetl jsem si diskuzi až sem a je mi smutno. Pro Seznam jsem pracoval od roku 2003 do dubna 2007. A také stále cítím Seznam jako srdeční záležitost. Ve většině názorů souhlasím s Kiwim, je mi líto, když vidím současný stav obchodní sítě a její výkonnost. Ale právě proto jsem rád, že pozici obchodního ředitele získal Tomáš Búřil a gratuluji mu. Bude mít nesmírně těžkou práci vrátit síť na takovou úroveň, kde byla ještě v prosinci 2006, a je jedno jestli to budou zaměstnanci nebo živnostníci. Ale zcela jistě ho bude čekat reorganizace současného stavu včetně personálních změn. Bohužel již nebude mít k dispozici celou řadu odborníků a zkušených obchodníků, kteří dnes pracují pro jiné firmy. A to hodnotím, jako největší prohru Seznamu. (pokud ovšem vznik takových firem právě nebyl cílem celé reorganizace) Přeji Tomáši Búřilovi hodně odvahy a sil při proměnách Seznamu.
  • 9. 9. 2007 20:03

    Jahůdka (neregistrovaný)
    Zdravím všechny.

    Také jsem si pročetla celou diskusi a je z ní cítit spousta hořkosti, nespokojenosti, neinformovanosti, ale na druhou stranu i přízně k Seznamu. Ten kdo neví o čem se tu píše, musí mít v hlavě pěkný zmatek.

    Podle mého názoru se jedná o neporozumění druhých a především o nesprávné podání informací. Když se Seznam rozhodl, že bude chtít, aby pro něho pracovali pouze lidé na HPP, musel k tomu mít hodně dobrý důvod. Nemyslíte? Proč by se jinak k tomuto kroku rozhodl? Přece by to neuděl jen z rozmaru a aby všechny naštval. Tak se Seznam nechová, to víme všichni, kteří jsme pro něho pracovali nebo stále pracujeme.

    Chápu, že mohlo být toto rozhodnutí pro mnohé obrovský šok, který byl, podle mě, způsoben nesprávnou interpretací vize a nesprávným podáním v nevhodnou chvíli. Lidé, kteří se na tomto zmatku z velké části podíleli v tuto chvíli již v Seznamu nepracují nebo za nedlouho pracovat nebudou.

    Co se týče názoru, že by MP mohli či měli prodávat i "velké formáty", je podle mě naprostý nesmyl. Už takhle má každý dobrý MP spoustu práce. Musí si dojednávat schůzky, dělat prezentace, zadávat objednávky a částečně i pečovat o své klienty, kterých nemá málo. Kolik času jim tedy z celého dne zbývá? Asi moc ne, co?

    Sáhněte si do svědomí pane Ševčíku, kolikrát do roka jste mluvil s každým svým klientem. Bylo to jednou do roka či jednou do měsíce nebo snad i každý týden a den po celý rok?
    Klient, který investuje do velko-formátové reklamy potřebuje každodenní péči, kterou bohužel nemůže MPík zaručit. Nemá na ní čas. Jedná se o naprosto rozdílnou práci, kterou není možné srovnávat. Možná to byl i jeden z důvodů, proč se vedení Seznamu rozhodlo, že nebude dávat tyto produkty do rukou "sítě".

    Ať už to je jak chce, pokud je člověk upřímný, rovný a má smysl pro týmovou práci bude v Seznamu vítán, tím jsem si jistá. Ne vždy totiž záleží na tom, kolik přinesete Seznamu peněz, ale na tom, jaký jste člověk a zdali se na Vás může v každé situace spolehnout.

    Proto Vám přeji hodně úspěchů v práci, kde s Vámi budou jako s člověkem spokojeni
  • 9. 9. 2007 22:01

    Tedy.Tedy (neregistrovaný)
    Prosím Jahůdko, odpovídáte na můj příspěvek ale já nejsem Ševčík, Ševčík je Kiwi..,
    Nicméně s názorem na velké formáty souhlasím, myslím, že by je měli skutečně prodávat specialisté, nikoliv MP, ti dnes nestíhají ani obnovy běžících kampaní.
    Jen přemýšlím, proč Seznam přišel o celou řadu poradců upřímných, rovných a se smyslem pro týmovou práci. Navíc i odvážných, protože se nebáli začít znovu někde jinde. Možná máte pravdu, že chyba byla v komunikaci vize, možná v nedůvěře k lidem, kteří ji přenášli do praxe, nebo způsobu, jak to dělali.
    Ale pro Seznam to musí být ztráta.
    Pokud právě tato ztráta nebyla cíl.
  • 10. 9. 2007 11:45

    Jahůdka (neregistrovaný)
    vím, že nejste Kiwi, jen se mi líbil Váš názor a chtěla k němu připojit a přidat pár svých,
    jinak děkuji, že se mnou souhlasíte
  • 10. 9. 2007 4:33

    Kiwi (neregistrovaný)
    "Ať už to je jak chce, pokud je člověk upřímný, rovný a má smysl pro týmovou práci bude v Seznamu vítán, tím jsem si jistá. Ne vždy totiž záleží na tom, kolik přinesete Seznamu peněz, ale na tom, jaký jste člověk a zdali se na Vás může v každé situace spolehnout."
    Zaznamenala jste vůbec, že několik set MP, kteří pro Seznam pracovali několik let jsou pryč? Píšete o něčem, co je v realitě na Seznamu úplně jinak. Rozdíl mezi iluzí a realitou je příliš velký.
    My jsme Seznamu taky hodně věřili. Snažili jsem se práci dělat poctivě. Věřte mi ale, že pro mnoho znás je stále těžké pochopit situaci, kdy jste vyhozena, protože svou práci děláte příliš dobře. Seznam nastavil ty podmínky pro přechod sítě na HPP takovým způsobem, že pro pracovníky, kteří pracovali pro Seznam více let, nemělo smysl podepisovat odstup od odškodnění a smlouvu o HPP. Jen bychom pracovali pár měsíců pro Seznam zdarma. Zase tak loajální nejste ani Vy.
    Na druhou stranu je zase vidět, jak si Seznam skutečně váží několikaleté poctivé práce. O tom ale asi nemá smysl diskutovat, protože máte úplně jiné prožitky než já a neshodneme se.
    Na to, co nastane po změně sítě na HPP, jsme mnohokrát upozorňovali. Kupodivu ti co upozorňovali, byli zaznamenávání a do nové sítě se s nimi nepočítalo. I to je zajímavý způsob vedení porad. Věřte mi, že kdyby se Seznam alespoň trochu snažil si obchodníky udržet a vysvětlil pořádně důvody přechodu na HPP, tak se mu povedlo udržet obchodníků mnohem více. To prohlášení: "Nikoho přemlouvat nebudeme." přesně vystihuje, co se stalo a nyní se jen ukázala zpětná vazba, takového rozhodnutí.
    Jak ale někdo již napsal v příspěvcích výše, tak tato diskuze už nedává moc smysl. Původní síť jejíž budování trvalo přes 4 roky a odvedla pro Seznam spoustu práce již neexistuje. Bohužel v situaci, kdy ještě pořád nebyly osloveny všechny firmy z ČR, Mediatel začíná dávat Zlaté stránky do všech domácností a snaží se udržet, Google koupil cz doménu a stupňuje aktivity, vzniká několik digitálních televizí a každá bude mít svoje obchodní oddělení atd... a práce je tedy spíše více než méně. Přechod přišel ve velice nevhodnou dobu.
    Smutné je, že kdyby se konkureční firmy snažily ohrozit Seznam svojí prací, tak nikdy nedocílí tak výrazného efektu, jakého bylo docíleno likvidací bývalé sítě.
    Seznam má teď trochu šanci v tom, že mnoho MP dělalo obnovy třeba na rok dopředu a je na jejich znovuoslovení trochu času. Pokud tedy neměly SO a není nutné objednávky převést do Skliku a kontaktovat je ihned.
    Ztichnu už i já, protože to vážně asi nedává smysl. Přeju Seznamu, ať se z toho dostane. Ty roky práce pro něj byly hezké a v agentuře v Jičínské byla velice dobrá parta lidí.
    Snad jen jediná poznámka na závěr. Seznam má neskutečně špatnou personální politiku. Netýká se to jen programátorů, techniků či obchodníků. Vydává velké prostředky na získávání pracovníků, vyškolí je, zaučí je a v době, kdy by je mohl pořádně vytěžit, tak se jich zbaví a přenechá je konkurenci.
    Pro ostatní firmy je to super, ale pro Seznam je to katastrofa. Můžou se dělat desítky náborů po VŠ, ale je to k ničemu, když si ty lidi potom nedokážou udržet na Seznamu.
  • 10. 9. 2007 22:55

    XX (neregistrovaný)
    Pracoval jsem také pro Seznam několik let a měl jsem ho i rád. Ale čím déle jsem tam byl, tím méně. Dnes pro něj již nepracuji a jsem šťastný, ale byla to obrovská zkušenost. Poznal jsem mezi obchodníky spoustu dobrých a skvělých lidí, ale taky pár pěkných vyčůraných hajzlíků.. ale ty jsou všude. Spoustu věcí, které zde napsal Kiwi jsou určitě pravda, ale dnes už to nemá cenu řešit. To že Ivo L. neví o spoustě zákulisních věcí, které se dějí je jasné, ale i pochopitelné. Ze Seznamu se stal MOLOCH, ale takhle to muselo dopadnout. Myslím, že se na Centrum.cz dobře baví, ale nebojte se Seznamáci, oni jsou na tom ještě hůř a navíc o tom ani nevědí :-) To že mr. Tříska a slečna Evička nenechali kámen na kameni a zůstala po nich jen spoušť je zcela evidentní. Ale co očekáváte od člověka, kterého poslali za dobré výsledky z firmy Papirius(a nechtějte vědět podrobnosti) přímo do Seznamu a slečny E. která se na Vás usmívá jak milius a když se otočíte, bodá vám nůž dozad. Fandím Tomáši Búřilovi, ale bude to těžké... Každopádně pro český internet je toto jen další nepodstatná epizoda, protože Seznam je vJEČNÝ nebo snad v Žitný ... pořád se mi to nějak plete :-)))
  • 11. 9. 2007 20:49

    Kiwi (neregistrovaný)
    O prodeji velkých formátů se v sítí rozhodovalo dříve. Ne nyní, kdy je síť na 1/3 původního stavu, nestíhá vlastní práci a je demotivovaná.

    Nesmysl to není a mělo se to zkusit. Po 3 měsících prodeje by se vidělo, kdo má pravdu. Pokud by to fungovalo, tak se mělo pokračovat a prodej rozšiřovat. Prostě úplně natvrdo udělat průzkum prací. Nic víc. Byl by to další krok k úplnému obsazení trhu, ze kterého se teď ustupuje. Zároveň by to vysoce motivovalo lidi ze sítě, kteří by to mohli prodávat. Na začátku by těch objednávek bylo méně, ale rozjelo by se to. Chyběla touha chtít víc a dát tuto obchodní možnost síti, protože se již řešila její změna na HPP a vznikla by velice zdravá (ale nechtěná) konkurence obchodnímu oddělení.

    Chcete mi tvrdit, že zajišťujete "velkoformátovým" klientům každodenní péči? Jak to děláte?
    Pokud tím myslíte, jako že klient zavolá a jdete na schůzku, tak to jsme dělali celou dobu. Protože jsme se s klienty scházeli kvůli malým formátům častěji, tak jsme k nim měli mnohem blíž a fungoval by i ten prodej velkých formátů.
    Mnoho MP klientům, kteří dávali Seznamu statisíce, kupovalo dárky k Vánocům za svoje (na rozdíl od Vás) a i jejich další péče o klienty Seznamu byla vysoce nadstandartní. O tom ale asi vůbec nic nevíte a nezajímalo Vás to.

    Cílem nebylo dostat se do vašich stávajích klientů, ale přesvědčit a získat nové pro Seznam a internetovou reklamu obecně. Pořád jsou klienti, kteří utrácí statisíce a milióny v televizi, rádiích a dalších médiích a do Seznamu od nich nejde nic. Jak to?

    Ono je asi nepříjemné tvrdit, že by Vaší práci zvládl i někdo jiný, viďte? I tak šlo těch objednávek na velké formáty od nás do obchodního oddělení docela dost. Ono to asi ale nebude z nějakých tajemných důvodů nikde vyreportováno a nikdo o tom nic moc neví. A zase ty pletichy a politikaření.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).