Kdo z vas pouzije radsi archivni verzi na vyhledavaci, nez originalni z prislusneho webu? Ja to delam jen v pripade, ze puvodni verze neni dostupna. A to je vec, kterou muze ovlivnit provozovatel indexovaneho webu. Udrzujte sve stranky v takovem stavu, aby nevznikala potreba uzivat kesovane kopie na vyhledavaci.
Presne tak. Muzu vyskocit z kuze, kdyz na google.com konecne na pate strance vysledku objevim presne to, co jsem hledal ... kliknu na to ... Error 404. Nastesti z kuze nevyskocim, protoze na google.com rovnou kliknu na "cached".
Pokud jedno URL ukazuje kazdy den na neco jineho (typicky se to stava na naivne delanych sitech typu blog nebo diskuse, kde stroj/adresa/stranka.php?str=3 ukazuje na "klozajici" treti stranku), naucite tim lidi, aby sli rovnou na "cached" a ani vase stranky nezkouseli.
Jo, a jeste jednu to "cached" ma: Obejdu tim stoplist na corporate proxy cache ;-) ;-)
no ... ale aspon se google chova oproti jyxu a morfeu korektne - umozni zakazat zobrazovani cache
pokud si lupa nepreje cache ukazovat (a jeji duvody chapu), pak by to mely vyhledavace respektovat
jeden z hlavnich rozdilu mezi archive.org a pristupem jyxa je, ze jyxo nezobrazuje "autorske dilo" ve stejne podobe v jake bylo zverejneno - a to mi neprijde spravne
pri dodrzeni podminek kdy bude
- moznost zakazat zobrazovani cache v hlavicce dokumentu
- zobrazovana kompletni stranka v opacnem pripade
ma cachovani smysl, v opacnem pripade jde o hodne nesikovnou az sprostou vec
V tom pripade i zobrazeni nadpisu z tagu head, nebo kratkeho useku textu z nalezeneho dokumentu je nezobrazenim autorskeho dila ve stejne podobe. Dokonce byste mohl chtit i zalovat autory jinych prohlizecu nez je ten pro ktery je vas web optimalizovan, nebot zobrazuji autorke dilo jinak, atd...
BTW: K tem nadpisum: TITLE a DESCRIPTION jsou meta informace - tedy jediná část stránky, která je určena k tomu, aby jí vyhledávače ve výsledcích zobrazily. Když teď odbočím od těch "náhledů", pěkně mě vytáčí, když vyhledávače ve výsledcích zobrazují něco jiného než DESCRIPTION uvedený v hlavičce stránky - třeba nějaký útržek textu z navigačního menu :-) Na Googlu se tomu dá zabránit speciální značkou, ale přece nebudu do hlavičky dávat tisíc značek proto, aby vyhledávače dělali to, co mají. Když tam DESCRIPTION je uvedený, tak je snad jasné, že chci, aby ho vyhledávač používal, ne?
Váš názor na description a title je poněkud extrémní. Předně, jedná se o obecné meta informace. Nikde není psáno, že mají sloužit jen vyhledavačům. Podstatnější je ale jiná věc -- vyhledavače (alespoň ty neplacené) tu nejsou pro majitele stránek, ale pro své vlastní uživatele. Celkem logicky proto zobrazují to, co považují za hodnotné pro uživatele a ne to, co jim chce podstrčit majitel webu.
Mimochodem, Google to řeší nyní velmi korektně -- pokud máte meta description dobře napsané, velmi často ho zobrazí.