...ale ani o vteřinu déle
Před nějakou dobou jsem poptával nějaké elektronické fíčurky a dotyčné fimě jsem zároveň napsal,zda by se bylo možné dohodnout na jakémkoli jiném způsobu doručení,než prostřednictvím České pošty,protože doručení do bytu u nich nehrozí a už jen při pouhé představě návštěvy jejich pobočky dostávám tik do levého oka,zježí se mi chlupy na zátylku a po těle mi naskakují červené pupínky.
Jejich odpověď začínala slovy:" Také neplaneme vášní k České poště..."
Nakonec jsme se dohodli na messengerovi,za nepatrně větší peníz,než by stál balík.
Při mezinárodní zásilce se ovšem skotačení s touto bandou nevyhnete,neb mají státem posvěcený monopol na clení zásilek ze zahraničních e-shopů,což je kapitola sama pro sebe.
Objednaná zásilka mi naposledy dorazila tak nějak rozšlápnutá,což ovšem na balení vidět nebylo. Protože jsem ji rozbalil až mimo ten jejich "dům na demolici",neměl jsem nárok na odškodné. Na múj dotaz,kde si mohu tato pravidla přečíst a poučit se,jsem byl odkázán na interní směrnice,veřejnosti ovšem nepřístupné a na asi osmisetstránkovou knihu o pravidlech mezinárodní poštovní přepravy. Dvě pracovnice v té knize listovaly asi půl hodiny,pak mi to z mé strany přišlo jako neadekvátní výdej energie,rezignoval jsem a šel si tu ptákovinu za 12 USD objednat znovu.
Tož uvidyme...
Předpokládám, že bydlíte v Praze?
Ono použít na karlovarsku třeba PPL s časem příjezdu mezi 10-16, možná později, mám toho hodně. Když vás nechytne tak další den stejné nahánění, kdy jezdíte autem po kraji a hledáte kde zrovna ppl parkuje nebo si můžete dojet pro balíček na depo v Plzni...
Zlatá pošta s příjezdem +- půl hodiny ve stále stejnou dobu a pobočka v obci.
Navíc se posílá avízo mailem a smskou a dost často i řidič volá, takže spokojenost :-)
Nemate pravdu. Neni nic jako monopol na mezinarodni zasilky. Jen je treba splnit podminky vstupu zasilek do EU/CR Treba DHL v CR samo zajistuje predavani zasilek celnikum ve svem depu.
To s cim si to pletete jsou dohody mezi jednotlivymi dorucovacimi sluzbami. Proste jako peering;) Nektere jsou vychozi jine jsou zajistene zvlast. Napriklad pokud vam nekdo posle zasilku Royal Mail z UK, tak ta to preda Ceske poste.
Já když jsem si naposledy objednal něco přes DPD, tak to dopadlo takhle: https://dl.dropboxusercontent.com/u/11891854/tmp/pozor_krehke.JPG
Ta izolepa má na sobě nápis "Pozor křehké", kdyby to někdo nemohl přečíst.
Prvně mi volali že přijedou ve čtvrtek ráno, tak jsem si kvůli tomu vzal půl dne volna a nic. Nikdo se neobtěžoval přijet, nikdo nezavolal, nenapsal email, nic.
Zkouším zadat datum dalšího doručení přes jejich web a uvést na sebe kontakt, který se někde určitě ztratil, ale asi dělám něco špatně, web pořád padá do chybových stavů, nebo vůbec nereaguje.
Na (zpoplatněné!) infolince se mi nacvičenými větami omluvili a bylo mi řečeno, že přijedou v pátek. Vysloveně jsem jsem je donutil do "pracovního záznamu" napsat na mě kontakt, protože další volno si kvůli tomu brát nebudu. Naštěstí mám práci 20 minut od domu, tak když zavolá předem, tak rychle přiběhnu.
Nikdo samozřejmě nepřijel, nikdo nevolal, nepsal.
V druhém hovoru na infolinku jsem už byl tvrdší. Pár let jsem na podobné infolince (O2, řešení poruch) pracoval, tak vím, že nemá smysl nadávat, stěžovat si a vylévat si vztek na operátorech. Chce to být chladný a konstruktivní, brát si jména s kým hovořím, požadovat interní čísla zápisů, trvat na tom aby do nich uváděli co jim bylo sděleno, chtít mluvit s nadřízenými a oficiální vyjádření.
Takže jsem jedním šmahem podal stížnost, zažádal o vyjádření (na to mají 30 dní) a domluvil se, že budu kontaktován nadřízeným, aby jsme mohli situaci urychleně vyřídit. Taky jsem zadal nové datum doručení na pondělí, radši večer. Slečna byla asi ráda, že si nevylévám vztek na ní, tak mi dala kontakt na kontakt na řidiče.
V pondělí nikdo nepřijel, nikdo nevolal, nepsal.
Zkontaktoval jsem na vlastní náklady řidiče, ten mi řekl že mám velké štěstí, že je 20 minut ode mně a že tam hned bude.
Nikdo nepřijel, nikdo nevolal, nepsal.
Po třech hodinách čekání jsem znovu zavolal řidiči a sdělil mu, že jsem na něj podal stížnost a že očekávám promptní doručení. Omluvil se, že na mě zapomněl a že přijede v úterý, že je 100km daleko a že už to dnes určitě nestihne. Co se dá dělat, že..
V úterý večer konečně řidič dorazil a balík mi předal. Tvářil se velmi zaraženě, že chci platit dobírku kartou, i když tuhle možnost mají na svém webu. Chvíli se potil, že mu blbne bezdrátový terminál a že neví, jestli je tady mobilní signál a kdesi cosi, ale nakonec pro něj přece jen došel a transakce přes něj proběhla. Pak mi vydal balík, který jste mohli vidět už na obrázku v úvodu.
Objednal jsem si židli, u které jsem čekal měsíc na naskladnění, tak jsem to po prvotním ohledání převzal - i když byl balík z vnější různě rozkopaný, tak pochybuji, že by někdo dokázal ublížit rozložené židli, přeci jen je to plast a kov. Naštěstí se ukázalo, že mám pravdu a židle byla v pořádku.
Jaké z toho plyne poučení?
Žádné. Všude jsou idioti, jak u pošty, tak u DPD a ostatních doručovacích služeb. Všechno jsou to korporace, které ždímou lidi až na únosnou mez a jejich cílem je vydělávat, ne aby to lidi bavilo. Každý proces je tak nastavený na maximální snesitelný opruz a stres pro zákazníky i pro zaměstnance, protože to je přesně to rozhranní, kde se vydělává nejvíc.
Dovolat se řešení problémů v podstatě znamená najít si nějakou spřízněnou duši přímo v týlu, která se bude vaším problémem zabývat a dohlížet na něj. To je ovšem těžké, protože pokud si práci nemůže nějak smysluplně vykázat, tak pak vypadá jako že se fláká.
S poštou mám taky pár špatných zkušeností, kde se balíky ztratily a už je nikdo neviděl, ale asi přeci jen příště zvolím je, i když jsou drazí a nespolehliví. Rozhodně aspoň mají pobočku kus odsud a nemusím nahánět jejich dodávky 4 dny.