Připadá mi, že už několik vlád za sebou eGovernment zanedbávalo. Když se za Covidu programovala Tečka, museli to dělat vojáci. Teď se zase pracovalo skoro partyzánsky. Obávám se, že metoda výběrových řízení na každou drobnost se všemi těmi odvoláními nemůže držet krok s rychlým vývojem, který je zapotřebí. Jak to asi dělají v zahraničí? Připadá mi, že kdyby stát měl vlastní programátorskou agenturu a věděl, že za rok může pokročit v eGovernmentu o tolik a tolik, ušetřila by se hromada času a možná i peněz. Za to, co se stávajícím způsobem udělá, stejně musíme zaplatit - akorát se ztratí hromada času.
A teď si představte, že by se takovýmto způsobem konstruovalo a programovalo zabezpečovací zařízení na železnici!!! Když zadavatel pořádně neví, co chce, (ale nedá pokoj, dokud to nedostane), ale chce to hlavně hned teď, tak to jinak dopadnout ani nemůže. Ale moc by mne zajímalo, jak to dělají jinde, např. v Německu, Švýcarsku, nebo našem ,,velkém vzoru" USA?!? Ještě nikdy jsem neslyšel, že by tam státní správa měla takovéto problémy.
"A teď si představte"
A ted si predstav, ze to presne takto je. Na (nasi) zeleznici zadne zabepeceni neexistuje. Vse a ze 100% je postaveno na tom, jestli to fira podela nebo ne. A prave proto tu mame opakovane a stale dokola nehody. Pricemz ETCS nic neresi, to jsou jen miliardy nalite do kanalu. Fira to muze, a i se to po nem chce, jednim zapatlanim na display vypnout.
Ze 100% rozhodne ne, porad tu mame aspon nekde TRS a v nem generalni stop. A v GSM-R to je integrovane taktez. ETCS eliminuje lidsky faktor, a co si budeme povidat - ono projety navestidlo je na draze pomerne casty incident, statistiky jsou k tomuto verejne (a obcas prave generalni stop zabranil necemu fatalnejsimu). A ESA to umi i automaticky. Toliko k tomu, co pisete... zjevne mate malo informaci :-)
Generelni stop je zalozen na tom, jestli fira spravne naladi radio. Treba https://ustecky.denik.cz/nehody/u-rehlovic-se-srazily-dva-nakladni-vlaky-strojvedouci-zemrel-20151030.html
V toto konkretnim pripade byl dokonce generelni stop defakto sekundarni pricinou te nehody.
To ze vlak projede navest je vporadku, predpisy to umoznuji a tudiz se stim nic delat neda.
Zjevne ty informace chybi vam.
Ano, to je nevyhoda zastaraleho TRS, holt system z pocatku 90.let minuleho stoleti. Vsak i proto se nahrazuje necim modernejsim - tedy GSM-R. TRS prispivajicim (sekundarnim) faktorem nehody fakt nebylo, prestante tu sirit sve dezinformace a sve nicim nepodlozene dojmy :-) A tu D1 byste si mel taky precist znovu a lepe.
Kdyby jste cetl clanek, tak tam mate jasne napsano, ze programator ma plat x a statni zamestnanec tabulku a ta tabulka zacina u uklizecky a jde nahoru po stokorunach. Takze programator tam ma uklizecka + 10 (stokorun) a za tyhle penize muze vzniknout maximalne fialova prazdna stranka bez logiky a snahy neco resit.
Jenze to neni o penezich, ale o tech lidech, kteri nic neumi, a presto se hrnou do toho neco delat.
Zitra zahajuji na sve zahradce stavbu lunarni rakety. Videl sem film https://www.csfd.cz/film/222253-astronaut/prehled/ ... nic to neni, to zvladnu taky.