Dejte si velky pozor pri volani na linku 14111 (a zrejme i 1180) - pokud si nechate hovor primo spojit, tak bude zpoplatnen tou smrtici castkou 5.20 (5.50) Kc/min!! Je to neuveritelna drzost a zlodejna, ale je to tak (vlastni zkusenost overena mesicnim vyuctovanim a volanim na infolinku CTc).
Pro ilustraci si predstavte, ze si nechate spojit mistni hovor (v dobe velkych TO neni problem) a pak pohovorite treba 15 minut v domneni, ze jedete za 0.70 Kc/min. To si "vydelate"!
Není to drzost a zlodějina, stejně fungují asistenční linky mobilních operátorů (aka t-mobile 333). Jde prostě o to, že jste vytočil číslo spoplatněné částkou X a to vás sice může spojit, ale stále voláte na to číslo za částku X, to nové číslo není nikde vidět a i ten dotyčný vidí, že mu volá infolinka (či to mají blokované) a ne vy. To je prostě takové technické řešení. Dalo by se nadávat na to, že na to neupozorňují, ale to pak musíte nadávat na všechny.
OK, moje chyba, ze jsem se nezeptal, jak to maji mobilni operatori. Ted uz tedy muzu nadavat na vsechny. Jako technicke reseni to chapu, ale z pohledu zakaznika je to takove male okradani, kdyz je to bez predchoziho upozorneni. Vsadim se o x-cite, ze nadpolovicni vetsina lidi netusi tuto zradu.
Copak neni mozne spojeni technicky provest tak, ze se prostrednik (14111/1180) ze spojeni vynecha a probiha pouze volajici->volany? Mam verit tomu, ze hovor prepojeny pres asistencni linku ji po celou dobu trvani blokuje?
Ale i toto by slo IMHO vyresit, jen kdyby se chtelo. Copak je takovy problem v pripade "dvojiho uctovani" v jeden okamzik, kdyz jeden uctovany hovor je na prostrednika (14111/1180), tuto sumu z uctovani vynechat (samozrejme offline)?
Nevím jak u této asistenční služby ale u těch mobilních operátorů hrálo roli také to, že vytáčeli čísla i jiných operátorů a změnit to prostě nešlo, protože když voláte z místa A přes ústřednu B a C na ústřednu D a ta vás zase spojí na ústřednu B a A, tak i když by volání A do A bylo levné, tak vy máte otevřené spojení mezi A a C (a on by ho pak udělal zpět z C na A).
U mobilních operátorů si ale můžete poslat mobilní číslo formou SMS. Jinak vyřešit by to asi šlo, a to formou zpětného volání - operátor by vás nespojil ale po zavěšení vytočil už na jeho ústředně A a když byste to přijmul, tak by to vytočilo toho druhého (podobně jako fungují roamingové hovory prepaid karet be Camelu). To už je ale asi složitější.
P.S.: jinak si myslím, že by naprosto stačilo o tom poplatku informovat - případně umožňovat jej poslat SMS a pod (za ty prachy)
No z pohledu laika to je okrádání, ale je to řešení, které stojí spoustu peněz a sedí tam spousta spojovatelek, či spojovatelů. Tohle byste chtěl zadarmo. Co nabízíte zadarmo Vy??
Uz to tu nekdo predemnou psal - ne zadarmo, ale fixni poplatek za zjisteni cisla operatorkou, fixni poplatek za prepojeni a dal uz sazbu odpovidajici tomu spojeni - tj. napr. mistni hovorne. To by bylo fer.
Technicky si to muzete zduvodnovat jak chcete, ale okradani to je v kazdem pripade. Telecom poskytne nejake plneni - treba spojeni mimo spicku, ale cenu sluzby pocita jinak. Spravne by bylo:
- jednorazovy poplatek za zjisteni cisla
- jednorazovy poplatek za propojeni s cilovym ucastnikem
- a dale normalni tarifikace, jako bez asistence
musím Tě malinko zklamat. Asistenční linka T-mobilu stojí opravdu X, ale ve chvilku, kdy Tě spojí účtují už pouze sazbu odpovídající číslu, na které voláš. I když samozřejmě je nějakých 15,- za spojení dost velká láce...
Krom toho mne pobavila ta pasáž o porovnání čísel... Myslím, že člověk, který je schopen si zapamatovat číslo domu, kde bydlí, tak je schopen si zapamatovat 3 dvojčíslí odpovídající jeho kraji.
Jen bych podotkl, ze pokud Vam oznamuje zpravu plech-huba (napr. T-Mobile hlasova schranka), tak platite az pri vstupu do schranky, tudiz vymlouvat se na neschopnost navrhnout lepsi technicke reseni nez to uplne nejrychlejsi (a nejblbejsi) je dost silny kafe...
Ahoj, jseš ten kdo myslim, nebo někdo jiný? ;-)
Co se týče toho T-mobilu, tak už jsem to cca roky nezkoušel, ale tehdy to bylo tak jak jsem říkal já, kredit mizel podstatně rychleji, než je zdrávo a záhodno
psali o tom i na mobilu a pod.
Martine, uz jsem to psal jinam, preved mi 0508 XXXXX - copak Ti to zahlasi? Pokud takovych UTO je vice, potes koste...:-( To ty baby na Infolinkach procitaji pisemne seznamy nebo co?
Zalezi, co jsi daval jako to XXXXXX - cisla 1xxxxx, 2xxxxx ci 5xxxxx neexistuji, ostatni program vraci OK.
Kontoloval jsem to i podle prevodnich tabulek (mam u sebe na http://wap.cbradio.cz (i HTTP) udelan jednoduchy konventor - a i dle nich to sedi v pohode).